Nekromanti [Red X-mas] - 2 - Julegröt å julegris

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jävla skit-spel (som i svårt, inte nödvändigtvis dåligt designat).

Jag läser era inlägg men fattar inte. Ni verkar så säkra på vem som är ulv, må det vara KK eller trasapa, men jag ser inte de där pingen ni pratar om. Eller snarare tycker inte de är sådär självklara scum tells.

Så jag kör på magkänslan ändå. Det suger, men jag har inget bättre att erbjuda.

Röst: Brynolf
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
inlägg 3

Jag vet att jag har sugig aktivitet. Den enkla förklaringen på detta är att jag suger på vanillaroller.

Ge mig en varulvsroll och jag kommer verkligen försöka lura byn. Ge mig en siarroll och jag kommer att sia den som är mest misstänkt utifrån vad ni tycker. Och vet ni varför jag gillar att ha såna roller? För att jag suger på varulvsspel. Jag kör enbart på magkänsla då jag inte kan göra pinglistor, jag har svårt att läsa mellan raderna och jag får ingen cheatsheet från sl (kan nästa SL ge mig en cheatsheet? Jag lovar, jag konmmer säkert sumpa det också).

Så, det jag gör just nu är att jag läser och funderar. Läser och funderar. Tills slut kommer jag med något som jag kanske tycker är värt att ta upp.

Men, jag är inaktiv och därför ska jag be om detta: Säg åt mig vad ni tycker att jag ska svara på, för tillsvidare så kommer jag läsa och fundera tills jag har något som låter bra.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
KK 1: Brynolf, Trasapa
Arvidos 0: Mukwa
Bynolf 2: Arvidos, Xyas, Brynolf
!Paxen 1: Arvidos, Brynolf
Trasapa 2: KK, Arvidos
Inte röstat 1: !Paxen

Så. Det är fortfarande splittrat, men det finns två kandidater som är i hetluften. Brynolf och Trasapa. Trasapas "Nu lägger jag ned och skiter i om jag blir utröstad" är förstås en stor ulvping och jag är inte emot att rösta ut Trasapa för det. Men vad skulle det ge?

Trasapa hängs och är ulv
Arvidos grönas av sitt case
KK blir grön för att Trasapa tror att KK är ulv
Mukwa blir semiröd för att Trasapa har tagit rygg på Mukwa

Trasapa hängs och är bybo
Arvidos blir semiröd för ännu ett bybocase.
KK är som han är
Mukwa förblir som Mukwa är

Brynolf ulv
Arvidos rödas av sitt case mot Basse
KK rödas för att ha skyddat Brynolf
Mukwa rödas för att ha skyddat Brynolf
Trasapa rödas för att inte vilja hänga hänga honom i R2
Xyas har inte gjort annat än att rösta på Brynolf

Bynolf bybo
Arvidos blir mindre röd
KK och Mukwa blir mindre röda
Trasapa blir grön
Xyas blir rödare

Den vi vinner mest på i form av information är Brynolf om han är bybo. Är han ulv har vi ju prickat in en ulv och då är det bra, men detsamma gäller även Trasapa, men där får vi inte lika mycket att gå på om han skulle visa sig vara grön.
Vi får ha fel den här rundan, och om Brynolf är grön så måste vi naila en ulv i nästa. Är Brynolf ulv får vi fortfarande ha fel en gång. Min röst på Brynolf står kvar.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Mukwa said:
KK 1: Brynolf, Trasapa
Arvidos 0: Mukwa
Bynolf 2: Arvidos, Xyas, Brynolf
!Paxen 1: Arvidos, Brynolf
Trasapa 2: KK, Arvidos
Inte röstat 1: !Paxen
När andra ljuset brinner… så ska rösterna vara all over the place igen. Jag tycker mukwas resonemang om att vi får ut mest info om vi hänger brynolf är vettigt. Ska vi försöka samla rösterna lite grann innan deadline? För spridning ovan är ju att be om att ulvarna ska välja vem som åker.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
trasan said:
innan du fattade vad vi andra såg direkt i Mukwas inlägg. Men du hängde upp dig på en parentes och helt plötsligt kände du inte alls igen texten.
Det här är kärnan i KKs PM-debakel.

Att KK kunde ge ett korrekt citat sedan betyder (förutsatt att han är ulv) att ulvarna fått ett direkt citat. Men att KK ändå missade detta på nåt vis. Det mest troliga är då att den andre ulven gjorde en Ankeborg och inte meddelade KK detta i tid. Jag har råkat ut för det själv som ulv (eller egentligen var det Möller), och tycker det är fullt plausibelt.

Röst; KK

Häng inte läpp över att jag gnäller över svepande, KK. Jag tycker bara att du kunde varit tydligare ordagrant med att du INTE hade en parentes.

...........

Paxen: Du får i uppgift att tänka ut en leftfield-teori om vad Åsikterna kan ha för funktion. Sw om du kan se några mönster.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
8/10?

När jag och Trasapa debatterar så är det inte samtalet mellan två undersökande bybor. Det blir något annat med massor av positionering och tjurighet från Trasapa. Det här är varför jag tror att Trasapa är en ulv som vill distrahera och bränna inlägg och och inte paranoid bybo som vill hitta sanningen :
- Han hugger inte på att outa sin Åsikt mer direkt. Antingen har han ingen åsikt eller så vill han att den ska vara vag.
- När jag visar citat på att han försökt para ihop mig och KK så säger han inte "oj, nu ser jag vad du menar", utan han blir trumpet tyst för han vet att det är sant.
- Han vill inte släppa Fack-grejen som alla förstått är en återvändsgränd. Han vill ju att vi ska följa döda spår istället.
- Han läser mina inlägg slarvigt och när jag rättar honom så säger han inte "oj, jag har haft ont om tid" utan han fortsätter hålla igång gräset. Ett gräl som är att föredra framför undersökningar. Ett annat exempel på detta är att han säger att jag är vag när jag är supertydlig och listar konkreta observationer.
- Han uppmanar byn att ta ställning och driva mot KK istället för att fortsätta driva själv. Typiskt en ulv som vill få ut någon men som inte tror att det är en ulv själv + vill ha låg profil.
- Han blir frustrerad och arg när vi inte plockar upp casen som ulvarna smidigt ihop tillsammans och känner sig stolta över, precis som ulvarna i discot.

Anledning till att jag tror Brynolf är ulv:
- Panikrösten på KK
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mukwa said:
Bynolf bybo:
Arvidos blir mindre röd
KK och Mukwa blir mindre röda
Trasapa blir grön
Xyas blir rödare
Ok, jag kan köpa att man får en del info om jag hängs, eftersom jag "räddades" i R1. Men eftersom det kommer framgå att jag är grön, innebär det att det inte rörde sig om någon räddning. Både jag och Basse var gröna. De som hoppsade runt med sina röster och avgjorde, gjorde det alltså inte med hänsyn till någon ulvpolare.

Här börjar jag tvivla, är jag rädd. Om ulvarna ser att en gröning (jag) är på väg ut, varför skulle de över huvud taget exponera sig genom att börja fara runt med sina röster och hänga en annan bybo? Det är knappast för att kasta skit på mig, jag låg redan pyrt till.

Man kan som ulv naturligtvis "rädda" en bybo för att själv se grönare ut när denne bekräftas grön. Men det hänger ju på att man röstar ut bybon före ulven. Det är riskabelt. Just i det här fallet låg jag visserlihen redan så pyrt till att man kunde tro att jag skulle ryka rundan därpå.

Ugh, svårt! Jag postar det här så får ni säga vad ni tror. Hur beter sig egentligen ulvar? Kan vi rentav gröna KK/trasan och vilka det nu var som räddade mig?

Om vi säger att vi kan det, har vi X-men, Mukwa och Arvid kvar. Arvid bidrog starkt till att jag "räddades" så han kan grönas på liknande meriter.

Xyas, Paxen och Mukwa kvar alltså. Vem är skummast där?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 7

Tänkte lite för snabbt där. Mukwa var ju med i räddningen, inte Trasapa. Så de som inte grönas av räddnings-teorin (eller rättare sagt "ulvar vill sitta stilla i båten när det står mellan två bybor"-teorin) är Trasapa och X-men. Trasapa är lite sär i den här situatipnen eftersom han stod utanför slutfejden i R1. Men det är så klart suspekt i sig.

Dags för en helomvändning då. Jag tyckte fram tills nyss att Trasapa var grönast på plan.

Röst: Trasapa

arvidos said:
Anledning till att jag tror Brynolf är ulv:
- Panikrösten på KK
Que pasa? Vilken panikröst? Den har jag inte hört talas om förut. Den måste ha varit episk!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Vimes said:
Ngh. Min dator har kukat ur. Jag jobbar på paddan medan någon startreparation rullar. Kommer att ta lite längre tid alltså.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Det stämmer! Jag suger, carry on.

START!

Rundan slutar 2200 istället.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
inlägg 4

Okej, då jag inte vet vad Brynolf menar med "leftfield"-analys (kanske har missat något) så tänker jag istället försöka välja någon som ska röstas ut. Just nu känns KK, Xyas och Brynolf som dom högst upp på listan för mig.

Xyas och Brynolf känns som att dom hamnar på samma nivå. KK känns grönare, men samtidigt tycker jag inte att han har varit noid som jag vill att han ska vara.

Magkänslan säger Xyas och jag ska lägga min röst där tillsvidare så ska jag fundera med resterande tid.

Min röst: Xyas
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Sjyssta bananer! Extra tid.

Hörrni, ni KOMMER att se att jag är grön om ni hänger mig, och efter det tror jag alltså att teorin ovan kan vara nåt att hänga i julgranen. Hänger vi mig, kommer ni komma fram till samma sak som jag, men skillanden att byn torskat en runda.

Ta en funderare en liten stund. Om teorin är vettig, kan vi ha nailat ned ulvarna till tre pers. Vill ni hänga mig för att se om förutsättningarna stämmer så gör det, men då har ni inte råd med några misstag.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Röstläge:

Xyas (1) - paxen.
Trasapa (2) - Brynolf, KK.
Brynolf (3) - arvidos, xyas, mukwa
KK (1) - trasapa.

Fortfarande bra läge för ulvarna att fälla avögrandet :gremfrown:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 9
!Paxen said:
Okej, då jag inte vet vad Brynolf menar med "leftfield"-analys (kanske har missat något) så tänker jag istället försöka välja någon som ska röstas ut.
Ok, så så röstar du på Xyas? Det finna ju inte en chans att han kommer hängas i dagsläget. Din röst är värdelös, ta ställning i stället. Alternativt kom med en bra motivering till varför Xyas är skummast, som vi kan använda nästa runda.

Med leftfield menade jag "kom på nåt som ingen tänkt på tidigare". Egentligen menade jag bara att du skulle stirra på Åsikterna ett tag och spåna. Det kan du fortfarande göra om du har tråkigt.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Inlägg 10

Ok, nu får ni min grönhet bekräftad. Stek Trasapa, Xyas och Paxen nästa runda.

Eller tänk ut nåt bra själva.

Men som sagt, KK och Mukwa borde vara gröna. Förmodligen Arvidos också.
 
Top