Brynolf
Noga utvald snuskhummer
Jag tycker det låter som en konstig pakt. Du försöker säkert lura oss i näsan på något sätt.Så ni vill inte gå med i vår pakt?
Röst: @Octagonal
Jag tycker det låter som en konstig pakt. Du försöker säkert lura oss i näsan på något sätt.Så ni vill inte gå med i vår pakt?
| A) Ulvarna mördar en bybo | B) Ulvarna mördar en DTF | |
| 1) Vi röstar ut en ulv | Bybor: 2 Ulvar: 1 D3F: 3 | Bybor: 3 Ulvar: 1 D3F: 2 |
| 2) Vi röstar ut en D3F | Bybor: 2 Ulvar: 2 D3F: 2 | Bybor: 3 Ulvar: 2 D3F: 1 |
Men på längre sikt än denna runda så vill vi väl hellre ha ut ulvarna så tidigt som möjligt så vi slipper mord. Beror iofs på vem de mördar.
A) Ulvarna mördar en bybo B) Ulvarna mördar en DTF 1) Vi röstar ut en ulv Bybor: 2
Ulvar: 1
D3F: 3Bybor: 3
Ulvar: 1
D3F: 22) Vi röstar ut en D3F Bybor: 2
Ulvar: 2
D3F: 2Bybor: 3
Ulvar: 2
D3F: 1
Om man ska rangordna alternativen för oss inför nästa runda är ju det såhär:
2B är bäst för byn. Därefter 1B. Klart sämst är 1A. 2A är det bästa vi kan hoppas på om ulvarna mördar en bybo. Det vi kan påverka är vem vi röstar ut. Om vi väljer 2) Rösta ut en D3F får vi antingen bästa möjliga utfall (2B) eller det bästa alternativet om ulvarna mördar en bybo (2A).
Så ja, om det är som Octa säger borde vi rösta ut honom.
Tar ni inte denna givmilda chans som ökat er sannolikhet att vinna från mycket mycket små till 50% får ulvarna gärna vinna.
Då blir det ingen snajpduell.Men Octa, är det inte okej att vi går till 2-2-2 i nästa runda? Så kan vi ta det därifrån?
Sen får ulvarna gärna pitcha in här. Hur resonerar ni?
Det här är iofs sant. Du skulle definitivt mördas ikväll, så ni kunde inte hoppas på att bli tre kvar i nästa runda.Jag blev siare så sista ulven hade nattmördat mig så det sket sig. Det hade kanske varit en smartare plan att hålla fast vid men vad gör man inte for the plot!
Tänkte inte på detta…Grejen är ju att om vi röstar ut en ulv och en bybo mördas så hamnar vi i läget 2-1-3, därifrån kan D3F vinna om de får in första rösten.
Då kommer en av oss ha 50% att vinna. Den andra har 100% förlorat då om de vinner kommer nattmördas av ulven.