Varulv [R2] Spionchefens hemlighet

Så länge spionchefen sitter i orubbat bo är vi trygga, oavsett vad galne siaren, Herr Kantarell och jobbpendlande ulvar säger.

Har du sett Herr Kantarell?
Han har inga vänner
Han får aldrig ligga
Han kan inte sova
Han har köpt en yxa

Herr Kantarell är en incel. Lite mörkt förstås, men det är viktigt att vi säger sanningen så som den framträder för oss. En bybo ska aldrig ljuga! Och Hövdingen sitter i orubbat bo.

Jag börjar få onda aningar på @Octagonal. Gillar inte när han lurar i vassen så här. Säger att han jobbar mycket men vi har faktiskt arbetstidsregler i Sverige enligt LAS så jämt kan du nå inte jobba. Jag vet att du varken jobbar på oljerigg eller till sjöss eller annat med udda skift.
Då vet du också att jag är ny på jobbet vilket kan medföra det ena och andra din ulv!

På väg till jobbet filosoferar jag.

Vad är egentligen värst -

Frånvarande ulvar på ständig resa till jobb i ett landskap utan slut

Eller

Silliius Rex förtegna anlete vars tunga klär världen i gåtor

Som sagt: du har fel och hela utgångspunkten för resonemanget är skrevt. Rasmus blev uppenbarligen inte utröstad. I fallet att han är vår spionkung är det ju givet att alla bybor som flyttar över till Rasmusdrevet efter att du börjat försöka flytta röster är redo att vända bort innan deadline.

Spionchefen sitter i tryggt bo, oroa dig inte.

Däremot: att du ens tycker att det här är en bra diskussion att ha i tråden är jätteulvigt. Rasmus kan vara eller inte vara spionchef, det du försöker göra nu är att söka bekräftelse på det ena eller det andra från övriga i tråden.

Jag tycker nog att det stämmer som @Anthrox säger, fast han skriver det med lite för stora bokstäver. Om vi hänger @RasmusL den här rundan är worst case att ulvarna har oförändrad måltavla, best case att vi hittat en ulv som blivit räddad av en annan ulv.

Röst: @RasmusL

Så du tycker att Vimes drag av att egenhändigt sänka spionchefkandidaterna från 8 till 6 var grönt?
Du låter väldigt säker på att Rasmus inte är ulv? Hade han varit det så hade han ju inte varit en chefskandidat till att börja med. Typisk sak som bara ulvar känner till.

Röst: @Anthrox

Jag tycker som vanligt att vi ska rösta ut den vi tror är ulv.

Jo, men ibland blir man caught up i att spela charader också, och försöker rösta ut dig trots att du är spionchef. Det passar för en sådan man.

Du låter väldigt säker på att Rasmus inte är ulv? Hade han varit det så hade han ju inte varit en chefskandidat till att börja med. Typisk sak som bara ulvar känner till.

Röst: @Anthrox
Testat att läsa vad jag faktiskt skriver?
Antingen har Vimes
A) räddat en ulvRasmus
Eller
B) signalerat att Rasmus inte är spionchef

A kan ju stämma även om Vimes är grön, för det var ju ett korkat drag oavsett. Jag tycker att båda alternativen är katastrofalt spelat av Vimes.

N
Antingen har Vimes
A) räddat en ulvRasmus
Eller

A kan ju stämma även om Vimes är grön, för det var ju ett korkat drag oavsett. Jag tycker att båda alternativen är katastrofalt spelat av Vimes.
Ah, du skrev det nåt inlägg senare ser jag nu ja. Gnuff.

Jag har en burk kantareller i kylen. Oklart bästföredatum men med lite tur kan de förgylla nån kalops eller vad jag kan tänkas hitta på i dagarna.

Antingen har Vimes
A) räddat en ulvRasmus
Eller

Så om Rasmus är spionkungen så skulle jag som bybo röstat ut honom menar du?

Det var du som vevade igång drevet innan deadline - bland annat med motiveringen att det var dåligt att så många låg på Impetigo. Och det var jag som satte stopp för det.

Back