Varulv [R2] Spionchefens hemlighet

Nä, men om jag ska vara mindre flummig: hela hans grej i den här rundan verkar vara att fiska efter reaktioner som avslöjar vem som är eller inte är spionchefen. Hade han varit bybo hade han valt en annan ingång i den här rundan.

Det här med att outa siare kom visst av sig lite. Men kanske dumt att börja pusha för det nu när en bybo dinglade.
Förutom vid ett rödsiande känns det väldigt farligt att outa nu och potentiellt göra ulvarnas nattmord ännu mer potenta. Vid ett rödsiande är det naturligtvis bökigare att avgöra om det är värt att outa, beror ju väldigt mycket på vem det är och hur mycket man tror att den som håller på att ryka är ulv.

Jag tror det är ganska torsk vid det här laget ja 😄 Fattar inte hur de ska missa med alla sina skott, skulle inte förvåna mig om det första sitter.
Det hade ju underlättat om inte Vimes gick ut och strök misstänkta namn från ulvarnas lista åt dem.

Jag tycker nog att det stämmer som @Anthrox säger, fast han skriver det med lite för stora bokstäver. Om vi hänger @RasmusL den här rundan är worst case att ulvarna har oförändrad måltavla, best case att vi hittat en ulv som blivit räddad av en annan ulv.

Röst: @RasmusL
Det här är för övrigt nog den enda bra posten som kommit den här rundan. Med tanke på att Rasmus nu är avskriven som möjlig spionchef måste vi rösta ut honom.

Det här är för övrigt nog den enda bra posten som kommit den här rundan. Med tanke på att Rasmus nu är avskriven som möjlig spionchef måste vi rösta ut honom.
Han är väl varken avskriven eller måste röstas ut. Tycker du det är nån idé att vi andra skriver alls eller vill du hellre spela själv?

Nä, det måste vi inte, och det var inte heller vad jag skrev.

Men eftersom vi nu har mister ulf i egen hög person outad så är det inte en viktig diskussion längre. Vilken är din rödgrönlista @Anthrox ? Eller har du för "sporadisk närvaro" för att skriva en sån?

Men eftersom vi nu har mister ulf i egen hög person outad så är det inte en viktig diskussion längre. Vilken är din rödgrönlista @Anthrox ? Eller har du för "sporadisk närvaro" för att skriva en sån?
Sure, från röd till röd:
Vimes
Sysp
Sidd

För det första så MÅSTE @RasmusL & @Big Mama rösta för att visa lite ställningstaganden. Och in och posta/spela. Det gör byns försök till röstanalyser mer komplett.

Men:
Jag tycker mig se ett mönster bland några spelare som inte verkar ha koll på Spionchefen.

Ok jag gör så här (efter att klippt bort en massa bös som kanske ger ulvarna info):

Jag tror Sömnige Isaak blev MU.
Denne kör ett låssasspel ”jag är så dålig”-race som ett mantra. Vilket alltså stämmer då han inte vet det vi vet om Spionchefen.

Si bestämde sig för att värva många och tittade bland spelarna och la undan Vimes/Sidd direkt då de riskar för mycket. Dock så vill han ha aktiva drivande med sig.

Si värvar Anthrox, Brynolf och möjligen en av Rasmus/Hägern/Fjodde.

Asså Rasmus passar in på stark lirare och denne håller sig passande undan när Anth krigar på. Lär väl dyka upp när Anth bränt ut sig. Men iaf omöjlig för oss att läsa av med sitt obefintliga deltagande.
Fjodde passar inte in som val från Si så där är det tvek men jag ser inte att denne fattar situationen.
Hägern dribblar hjälpsamt och samtigt fiskande utan koll vilket gör mig dubbel-tvek.

Kolla in röstläget vid post R2:100-läget:

Där har Si och Häger lagts sig på Rasmus i försök att få igång det, Anth på Vimes, Brynolf ligger på Anth: talande utspritt för ett ulvlag. De ser att Anth ligger risigt till och börjar försöka röra om med att Hägern hoppar runt på bla mig Sidd medans Brynolf smyger över på Vimes.

Dessa jag räknat upp cirkulerar som jävligt heta katter runt vår heliga gröt utan att verka fatta att det är kantareller i stuvningen.

Övriga spelare verkar fatta vad Vimes gör.

Sug på den era pälskramare!

Förövrigt skulle jag från Anth hälsa Vimes att han är en pruttkudde! 💨

Det var ju nästan exakt så du skrev hörru, och jag håller med alldeles oavsett. Rasmus ligger högt på hänglistan. Men nu tycks vi ju ha fått en gratis voffe serverad så vi får väl panga den ballongen först och hålla för ögonen och hoppas att de torpederar fel chef.

Jag tror Sömnige Isaak blev MU.
Denne kör ett låssasspel ”jag är så dålig”-race som ett mantra. Vilket alltså stämmer då han inte vet det vi vet om Spionchefen.
Um... Jag har kanske gjort en grej av det med glimten i ögat. Men i senare poster har udden varit riktad mot vad eventuella andra spelare tycker och tänker om mitt spel. Inte vad jag själv anser om mig.

Däremot bra att du gräver runt och delar tankar. Men någon MU hittar du inte här. Känns mer som du just nu bygger ett löst case på något för att rikta bort blicken från dig själv när blickar riktats mot dig. För mig ligger du i samma liga som Vimes, jag litar inte på någon av er. Skillnaden är att jag hos Vimes mer ser en listig ulv som söker locka fram mer information.

Ska dock kika en vända på övriga du nämner som misstänkta i ditt inlägg.

Min misstankeslista är att @Anthrox @Vimes och @RasmusL är kumpaner just nu. Jag misstänkte skojbråk mellan vimes och anthrox redan igår, men idag känns tonläget medvetet uppskruvat. @Brynolf och @Octagonal är bubblare på fjärdeplatsen.

Jag tror att de kör på ett Kamikaze-kaos där de drevar ut varandra utan att tycka att det gör något. Antingen är de redan tillräckligt säkra på en spionchefskandidat, eller så kommer de använda nattmordet på någon av de mer aktiva spelarna med förhoppningen att överlevaren kommer kunna klara sig länge på att blivit grönad av att dreva ut sin buddy.
Varför misstänker du mig? :)

Nu är jag iaf skummad ikapp och mina leveranser gick bra! Score!

Röst: @fjodorsenuba

Jag har inget case ännu men med lite övertygelse och tunnelseende så ska jag nog vispa upp något, just you wait!

Back