Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Om jag ska välja mellan Vimes, som ändå är aktiv och har vissa smarta grejer för sig, och en inaktiv spelare så kommer jag välja den inaktiva.

Så jag flyttar min röst till Impe. Vimes, jag vet inte men jag kan inte hänga upp mig på chiffer grejen. Får tänka om.

Röst: @Impetigo

Går det att på nått sett kolla upp det här med att rösta på en spelare som inte deltar?

Kan vi se om Vimes eller Sysp brukar göra så eller om det är ett nytt ställningstagande denna gång? Vad brukar de tycka om detta och agera?

Orkar inte kolla igenom halva internet å gamla Varulvsspel där sånna situationer dykt upp.

Nån som har koll?
Va? Det var ju du som röstade på Basenanji.

Jag missade helt BM i mitt skrivande, du har ju rätt Sidd, hon är ju mindre synlig än dig! Bra påpekat.

Lägg till henne i min lista som nu ser allt mer inkompetent ut...
Jag är så frånvarande så du inte ens kom ihåg att lägga mig på frånvarandelistan! :D
Håller på att läsa ikapp efter jobbet!

Jag är så frånvarande så du inte ens kom ihåg att lägga mig på frånvarandelistan! :D
Håller på att läsa ikapp efter jobbet!
Isaac har upprop. Efter att noterat de frånvarande säger någon försynt elev, Vimes den observante, "Men magistern, du ropade aldrig upp BM!" Magister Isaac ser sig förvirrat omkring och svarar "Menar du att hon går kvar i klassen lille vän?"

Va? Det var ju du som röstade på Basenanji.
Jag ville inte rösta på fjodde och hade ingen kandidat i huvudet.
Det var en icke-röst bara.
Svara i stället upp på mina funderingar ang hur du brukar tänka och rösta på spelare som inte deltar @Sysp 👍

Isaac har upprop. Efter att noterat de frånvarande säger någon försynt elev, Vimes den observante, "Men magistern, du ropade aldrig upp BM!" Magister Isaac ser sig förvirrat omkring och svarar "Menar du att hon går kvar i klassen lille vän?"
Big Mama hade blivit bortgift till en rik sultan i Babylon för 37 kameler, så hon kom inte tillbaka till klassen efter sommarlovet.

Men hon rymde, och kom tillbaka och hoppade in, mitt i kemilektionen, som om inget hade hänt!!!

Nu har jag läst ikapp och hade hoppats bli klokare, men tyvärr blev jag inte det. Ingen skugga över er som deltar och kämpar, jag är bara alltmer förvirrad. Jag ska flytta min röst till ett av dreven men kan inte riktigt bestämma mig till vart. Min anklagelselista:

Impetigo - kan vara ulv som meddelat i deras chatt att han inte har tid att spela så mycket. Ulvarna vill ju gärna offra en av de sina för att kunna nattmörda. De kommer överens om att Impe ska lågflyga så mycket så han bara måste ryka i enat drev. Ska vi verkligen spela ulvarna i händerna?

Vimes - du har skrivit mycket men ärligt talat förstår jag inte mycket alls. Above my head and beyond.

Antrox - vad vill du med dina listor över vem som valt vem? Ganska meningslöst gräv om du frågar mig. Låtsad hjälpsamhet?

Rasmus - men ärligt, kunde du inte komma på något bättre skäl än det där att hålla dig undan?

Isaac - "Jag är så dum, går på repeat". Du lurar inte mig en gång till!

En timme till deadline - vem ska vi offra?

Isaac - "Jag är så dum, går på repeat". Du lurar inte mig en gång till!
Jag försöker faktiskt tona ned på den delen!

Sett till vem vi ska offra. Om vi nu utgår från att Impe är en ulv och ulvarna får ett nattmord. Är det en jätte förlust? Är det inte värre att förlora en bybo? Eller menar du att vi ska försöka luska fram om någon av de mer aktiva spelarna är en ulv som vi kan skjuta ned, för att på så sätt sätta ulvarna i fördärvet då de står kvar med en spelare som av olika skäl inte kan delta lika aktivt?

Jag försöker förstå resonemanget här. Så här vill jag nog bara ha förtydligande hur du tänker och varför det inte är värt att göra sig av med en eventuell ulv Impe? Är det enda argumentet att vi då gjort det ulvarna vill?

@Anthrox
Du har ju gjort ett strålande jobb med spelarlistan på vilka namn som varje lirare skulle tänkas rekrytera.

Kan du lägga upp den nu igen🙏

Och vad kan vi utröna?
Vilka verkar mest troliga att bli rekryterade i fallande ordning?

Antrox - vad vill du med dina listor över vem som valt vem? Ganska meningslöst gräv om du frågar mig. Låtsad hjälpsamhet?
Bra att ha för att se diskrepanser för att avgöra ifall någon ljuger, för ulvar har alltid någon form av beröringsskräck mot varandra. Också bra att ha i senare rundor när vi fått ut en ulv för att se vilka denne satt på sin lista. De bästa ulvlögnerna är ju de som innehåller korn av sanning, så om en ulv listat tre spelare i en sån lista är det nästan alltid så att minst ett av namnen är en ulvpolare. Och ju tidigare de postas, desto svårare blir det att ljuga ihop något som håller i längden.

@Anthrox
Du har ju gjort ett strålande jobb med spelarlistan på vilka namn som varje lirare skulle tänkas rekrytera.

Kan du lägga upp den nu igen🙏

Och vad kan vi utröna?
Vilka verkar mest troliga att bli rekryterade i fallande ordning?
Så här ser listan ut för närvarande:
Namn: Val av spel - Val av medulvar

Vimes: D - Anthrox, Impetigo och Brynolf. Kanske Octagonal. (Med extrapost om Hägerstrand som tillägg senare)
Anthrox: D - Hägerstrand, Brynolf, Impetigo och/eller Vimes. (senare post stryker Vimes i listan)
Brynolf: D - Anthrox, Hägerstrand, Octagonal.
Hägerstrand: D - Anthrox och Brynolf och fjodorsenuba.
Sysp: D - Anthrox, Brynolf, Hägerstrand.
Sidd: D - Anthrox, Vimes och Brynolf.
Octagonal: C - RasmusL och Impetigo. (Motvillig klient)
Sömniga Isaac: D - Fjodor, Sidd och Brynolf. (Brasklapp Vimes och Big Mama)
Impetigo:
Big Mama: D - fjodorsenuba, Sömniga Isaac och RasmusL
Fjodorsenuba: C - Anthrox och Sidd.
RasmusL:

Förekomster på listan (tror jag räknat rätt):
Anthrox 6
Brynolf 6
Hägerstrand 4
Impetigo 3
Fjodorsenuba 3
Octagonal 2
RasmusL 2
Sidd 2
Vimes 1
Sömniga Isaac 0
Big Mama 0
Sysp 0

Du får själv söka utröna vad det kan innebära.

En rimlig reaktion på den är väl att siande borde gå uppifrån och ner iaf? För om många tänker att en viss spelare borde rekryteras så är ju sannolikheten högre att denne de facto har rekryterats och då är det ju extra positivt om vi får det svart på vitt hur det ligger till. En sexpoängare som siats grön lättar lite på nerverna tänker jag.
Sen misstänker jag att MU kan köra mer på ett varierat lag och tagit någon sannolik och någon osannolik, men det får väl framtiden utvisa.

Back