Sömniga Isaac
Rollspelsinkvisitor
Som jag ser det.Min röst ligger kvar på Impetigo. Vad är caset mot @Vimes?
Sorry för svagt deltagande idag. Sitter med mobilen nu men kommer läsa ikapp ordentligt senare.
Det här snacket om chiffer och att se signaler som ingen annan ser. För att i nästa sekund vägra gå närmare in på vad det är han gör sina slutsatser utifrån. Det som gör mig ambivalent i min hållning här är att på ett sätt har Vimes rätt, det skulle vara uselt att han delade med sig av sina slutsatser om han har rätt i dessa då det kan avslöja viktig information för ulvarna. Samtidigt kan hans förtegenhet vara ett sätt att få övriga spelare att börja spekulera om vad det är han ser som vi andra inte ser, även om han själv uttrycker att vi ska ge fan i det. En typ lockelse, han kan då svära sig fri från skuld då han uppmuntrat oss andra att hålla käft, samtidigt som han genom sitt "vaga" spelande runt "det uppenbara som alla borde se" kan bidragit till att diskussionen förs om vad det är vi borde se. Något som då ger mer information till ulvarna.
Som du ser är jag nog den som har sämst orsak att inte lita på Vimes, men jag får väl även lägga till att något skaver i hans sätt att spela på. Även om jag helt förstår och ser det rationella i hans tankar.