Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Min röst ligger kvar på Impetigo. Vad är caset mot @Vimes?

Sorry för svagt deltagande idag. Sitter med mobilen nu men kommer läsa ikapp ordentligt senare.
Som jag ser det.

Det här snacket om chiffer och att se signaler som ingen annan ser. För att i nästa sekund vägra gå närmare in på vad det är han gör sina slutsatser utifrån. Det som gör mig ambivalent i min hållning här är att på ett sätt har Vimes rätt, det skulle vara uselt att han delade med sig av sina slutsatser om han har rätt i dessa då det kan avslöja viktig information för ulvarna. Samtidigt kan hans förtegenhet vara ett sätt att få övriga spelare att börja spekulera om vad det är han ser som vi andra inte ser, även om han själv uttrycker att vi ska ge fan i det. En typ lockelse, han kan då svära sig fri från skuld då han uppmuntrat oss andra att hålla käft, samtidigt som han genom sitt "vaga" spelande runt "det uppenbara som alla borde se" kan bidragit till att diskussionen förs om vad det är vi borde se. Något som då ger mer information till ulvarna.

Som du ser är jag nog den som har sämst orsak att inte lita på Vimes, men jag får väl även lägga till att något skaver i hans sätt att spela på. Även om jag helt förstår och ser det rationella i hans tankar.

Så. Nu tar vi alla ett djupt andetag. Hela vägen ner till bäckenet, och så ut. Och tänk att utandningsluften är alldeles svart av spänningar och slagg ni bär runt på.

Vi gör det igen. In. Hela vägen ned. Och så ut.

Känn och var i din kropp. Flytta ditt medvetande ned till högra foten. Säg "Hej foten". Och så andra sidan. Hittar du något som skaver, gör ont, kliar lite. Notera det. Bekräfta det. Och gå vidare. "Idag är det här lite jobbigt, och det är ok".

Gör nu samma sak med spelet. Öppna ditt medvetande och låt spelet strömma igenom dig. Ibland kommer någon säga "det här var ett tecken på att den och den var ulvig" eller "att den och den var grön". Låt det hända. Du behöver inte förstås. Du ska bara acceptera att det är så.

Vimes tyckte att det var en bra idé att rösta på Impetigo. Det är ok.

Sorry för svagt deltagande idag. Sitter med mobilen nu men kommer läsa ikapp ordentligt senare.
Mitt case på @Vimes är att han verkar låtsas spela så självsäkert och både se och skicka ut en massa signaler som han påstår är tydliga men egentligen bara är en fasad. Eller så är jag dum och missar dem, men hela grejen är ju en bekväm ulvposition där man aldrig behöver förklara sig eftersom det outar spionchefen.

Och att tjafset med @Anthrox mycket väl kan vara ett skojbråk.

Otroligt slapp röst med motivering ”vi brukade ju bråka och nu är mitt tålamod slut” typ

Sen så behöver vi nog skicka både Impe och Rasmus snarast möjligt ändå då vi inte kan fortsätta att spel efter spel låta lågflygarna chilla medans vi kämpande sliter varandras bybohalsar.

Läs igenom nu och kom in i matchen!

Nä men såhär: det är klart en bybo ser saker som han tycker tyder på att andra vet eller inte vet vem spionkingen är. Om detta kan vi inte tala.

Jag tycker mig ha sett grönande grejer på vissa. Och jag tycker Anthrox drev mot mig inte ger den signalen. Det kan beror på att Anthrox är ulv (i spelet alltså), att han är dum i huvudet eller att jag är dum i huvudet. Alla tre saker kan vara sanna samtidigt förstås.

Jag tycker fortfarande vi ska rösta ut någon av de inaktiva denna runda. Rasmus är också ett bra alternativ.

Jag spelar förresten rollspel ikväll, så jag kommer inte vara aktiv efter 1930. Jag har satt en timer på 20.50 så jag går in och checkar att jag inte håller på att göra något superdumt.

Hmm
Nu känns det väl ändå som att det är efter vardagsjobbtid.

Rasmus postade nåt om deadline. När var den tror ni? Har han inga ursäkter imorrn?

Röstar vi ut @Impetigo så (visst vi kan turpricka rätt) ingen signal alls på övriga i spelet i relation till denne.

@Anthrox och @Vimes är båda redigt med i matchen å jobbar med 2 ”lite🤣” olika stilar.

Jag vill se mer aktion av den listige räven som jag tycker mest verkar flyta med strömmen.

Röst: @Brynolf

Vill du joina vår lågflygarklubb. 🤗
Du behöver ju inte många poster för att gå om Sidd i postarligan. 😄 In i matchen mer nu, du hade ju nån vettig tanke tidigare om röstningen och sen radioskugga. Tajta till dreven så vi får lite mer att jobba med!

Går det att på nått sett kolla upp det här med att rösta på en spelare som inte deltar?

Kan vi se om Vimes eller Sysp brukar göra så eller om det är ett nytt ställningstagande denna gång? Vad brukar de tycka om detta och agera?

Orkar inte kolla igenom halva internet å gamla Varulvsspel där sånna situationer dykt upp.

Nån som har koll?

Back