Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Fast du valde ju att rösta på Impe hellre än Rasmus, och det gjorde du långt innan jag la mig i. Så nog måste du ju tycka att Impe är mer sus än Rasmus, no?

Ja, alltså: Impetigo no show. Rasmus är inne och försöker förklara sig. Impetigo bättre värvningsval än Rasmus. Ja, jag tycker (eller tyckte kanske) att Impetigo är ett bättre val för utröstning. Men fan, vet. Båda kan ju vara ulvar och sådär förstås.

Men visst, dyker Impetigo upp om någon timme och skriver vettiga saker kommer jag förstås flytta min röst.

Rimligt cirkelargument.

Sluta fiska nu. I det här spelet är det helrimligt att jag inte vill utveckla hur du är ulvig om det har att göra med spionchefens identitet.

Är du MU och bitter över att du inte var cool nog att köra Vimes siargambit?

Sluta fiska nu. I det här spelet är det helrimligt att jag inte vill utveckla hur du är ulvig om det har att göra med spionchefens identitet.

Är du MU och bitter över att du inte var cool nog att köra Vimes siargambit?
Wow, thats dense.
Jag har inte kompromissat spionchefens identitet någonstans, men visst, jag är megaulvig.

Ok nu är det fyra spelare som har 2 röster och två som har fått 1 röst. Inte bra drev. Vi bör försöka tighta ihop till två drev så vi får lite liv press istället för snipeläge. Om det är fyra ulvar har de ju väldigt mycket röstmakt så det kan räcka att de skickar 1-2 stycken för att vända röstningen utan att de behöver röja alla. Med andra ord bör vi hitta två drev och när vi känner oss säkra på vår sak lägga oss ordentligt på en av kandidaterna.

Wow, thats dense.
Jag har inte kompromissat spionchefens identitet någonstans, men visst, jag är megaulvig.

Jag sa inte att du gjort det, jag sa att jag inte kunde utveckla vad som var ulvigt i ditt spel utan att riskera att riskera att ge ulvarna ledtrådar.

Inte första gången du vantolkar mig på kort tid. Tycker din läsförståelse varit sådär i den här konversationen faktiskt.

Jag tror att jag inte är så sugen på att fortsätta det här spåret. Antingen är du en fiskande ulv, eller så är du en bybo som inte ser det jag ser (eller tänker det jag tänker). Alldeles oavsett är det här inget jag vill fortsätta med.

Ok nu är det fyra spelare som har 2 röster och två som har fått 1 röst. Inte bra drev. Vi bör försöka tighta ihop till två drev så vi får lite liv press istället för snipeläge. Om det är fyra ulvar har de ju väldigt mycket röstmakt så det kan räcka att de skickar 1-2 stycken för att vända röstningen utan att de behöver röja alla. Med andra ord bör vi hitta två drev och när vi känner oss säkra på vår sak lägga oss ordentligt på en av kandidaterna.

Var så god att flytta röst eller börja argumentera för ditt drev.

Om vi går på Vimes linje så ska vi sikta på spelare som är lite mer tysta.

Jag har bara skummat som snabbast, men när jag ögnar blir det väl då följande spelare:

Impe, Rasmus, Fjodor, Octa, Sidd?

Tror jag lagt dem i ordning utifrån aktivitet. Jag kan ha helt fel, har någon bättre koll så rätta gärna till.

Om den tanken inte håller och vi istället ska kika på underligheter så seglar Vimes eventuellt upp, även om han har en rationell tanke bakom sin försiktighet att dela med sig av för mycket information. Det finns klokskap i det han säger om att byborna har informationsövertag och att ulvarna måste hitta sätt att samla information. Något som kan ske genom att vi bybor diskuterar och kastar ledtrådar till varandra som ulvarna kan använda för att hitta sin måltavla. Är ju lite samma tanke som gör att detta med att outa siaren faller, för det blir en mindre måltavla för ulvarna att bry sig om och ett steg närmare att hitta chiefen.

På andra sidan finns resonemanget om att byn ska vara bullrig för att göra det svårt för ulvarna att sortera och analysera. Oavsett så faller vi ju då tillbaka på att kika på lågmälda spelare.

Utifrån det står jag nog kvar med min röst på Rasmus, även om han har gett skäl till varför han inte kan vara lika aktiv.

Var brister mina tankar! Kritisera och slå sönder mitt resonemang den som vill. Eller ignorera mig och studera mig på håll som en rabiat utter utan vett.

en bybo som inte ser det jag ser (eller tänker det jag tänker)
Det blev ett långt steg från uppenbart ulvig, väldigt snabbt. Nästan så en kan tro att du bara håller på att brunsmeta här.

Det blev ett långt steg från uppenbart ulvig, väldigt snabbt. Nästan så en kan tro att du bara håller på att brunsmeta här.

Men lägg av nu. Det är som om du aldrig spelat varulvsspel förut. Jisses. "Uppenbart ulvig" var uppenbart en hyperbol, varför blir du så stressad av det?

Nu sitter jag hemma och jobbar och är inte låst av jobbets brandväggsfilter. Men för all del rösta ut mig för att jag ökar aktiviteten.
Kom ihåg att titta dig i spegeln. För.jag ser ut som dig! 🤣
Ok.
Spegelbilden visar en söt snäll byboig gubbe.

Röst: @Basenanji

Tänker att Rasmus/Impetigo inte ger nåt.
Vilket inte hjälper byn så de är på rödlistan.
Även flera andra lågflygare såsom @Octagonal @Big Mama @fjodorsenuba behöver steppa upp och hjälpa byn 🙏 för att inte vara på rödlistan.

Bland oss tjatnissar då så sticker @Anthrox och @Vimes mer å mer ut som drivande. Det tycker jag är bra för då finns det mer att analysera. Båda ni är skickliga å vågade nog att sticka ut hakan i tråden.
Vi får ta och kika på vem som försöker hjälpa byn i R1?

Var så god att flytta röst eller börja argumentera för ditt drev.

T.ex. @Sysp genom att övertyga mig om att jag ska rösta i ditt drev på Anthrox istället. Jag tycker han är megadundersuperulvig och äter antagligen barn och kattungar bara för att vara extra ondskefull, men vilka fler skäl finns det att rösta på honom?

Även flera andra lågflygare såsom @Octagonal @Big Mama @fjodorsenuba behöver steppa upp och hjälpa byn 🙏 för att inte vara på rödlistan.
Jag missade helt BM i mitt skrivande, du har ju rätt Sidd, hon är ju mindre synlig än dig! Bra påpekat.

Lägg till henne i min lista som nu ser allt mer inkompetent ut...

Men lägg av nu. Det är som om du aldrig spelat varulvsspel förut. Jisses. "Uppenbart ulvig" var uppenbart en hyperbol, varför blir du så stressad av det?
Så du menar att du ljög när du sa att jag var uppenbart ulvig, eller vad? Är det verkligen jag som är stressad här?

Jag skulle byta ut Sidd mot BM i detta gäng om vi ska gå på aktivitet.
Jo, jag svarade Sidd på den frågan. Tar med glädje emot pris för mest inkompetenta spelare snart. Får sluta slarva och börja kika mer ordentligt. Gick mycket på känsla när jag skrev min lista, utifrån vad jag snappat upp när jag skummat och läst tråden under dagen på jobbet.

Så du menar att du ljög när du sa att jag var uppenbart ulvig, eller vad? Är det verkligen jag som är stressad här?

Nej, jag menar att det är UPPENBART att du är ulvig. Alltså att du de facto, IRL, på riktigtriktigt har svans, tassar, ludna öron och ylar mot fullmånen när du inte sitter på WRNU.

Äh, jag vet inte. Jag tyckte @Vimes spel var coolt (❤️ vinmugga ulvarna som spionchef, håna ulvarna för inga ballar etc) men nu blir jag mer och mer osäker på om det inte är spretigt och taggigt åt alla håll för att dölja att han inte vet vem spionchefen är.

Sen undrar jag om de här sista sidorna har varit låtsasbråk också, så vi får prova en

Röst: @Vimes

Back