Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Sida 14 är nu ägnad nästan helt till fjodors IRL:ande. Är det någon av er som tror att han är ulv på riktigt baserat på detta?
Nä. Om jag bara skulle reagera på saker som jag trodde var faktiska ulvmissar i R1 hade tråden varit väldigt skral.

Jag tror att det är en falsk dikotomi att tänka att det hade legat något konstruktivt gräv på sida 14 om vi inte la tid på tjafsa om det här. Det är en jobbförmiddag, småtjafs kräver mindre tid än tunga gräv.

Och sen har vi ju pratat en hel del om att ulvarna tjänar på att vi tassar på tå i speltråden.

Småtjafs om ingenting gömmer också spionchefen, och vinbägar ulvarna för vad som är legit.

Jag gissar att @Impetigo börjar vakna till liv runt 17-tiden, stressläser igenom tråden och säger ändå några förnumstiga saker mot slutet av rundan och sen börjar spela på allvar i nästa runda.

VI måste tajta till dreven lite med.
När jag kollade igår kväll låg det typ 4-4 mellan mig och Sidd, men båda de dreven försvann (intressant?) och byttes ut mot ett drev mot Rasmus och ett i övrigt helt utspritt fält.

VI måste tajta till dreven lite med.
När jag kollade igår kväll låg det typ 4-4 mellan mig och Sidd, men båda de dreven försvann (intressant?) och byttes ut mot ett drev mot Rasmus och ett i övrigt helt utspritt fält.
Ja, Sidd lyckades ju verkligen spela upp sig..,

Men ok, vi prövar ett annat spår och ser om det biter bättre. Vill inte ha ett drev mellan två lågflygare i RasmusL och Impetigo så jag går på mitt tidigare.

Röst: @Anthrox

Du och Brynolf (och Hägern tror jag också) toppade ju listan än så länge över vilka folk hade valt till ulvkompanjoner. Blir också lite fundersam att vi hamnar på olika ställen i analysen över outandet av siandet och sen tycker jag du glider över i att ha missförstått diskussionen och hålla med istället. Har en ganska låg tilltro till att du missförstår saker, du brukar typ ha bäst koll och vara ett par steg före i tanken.

Lust att förklara vad som hände där? Hur ser du på siaren nu? Vad gör du själv för bedömning av MU-kompisvalen?

Ja, Sidd lyckades ju verkligen spela upp sig..,

Men ok, vi prövar ett annat spår och ser om det biter bättre. Vill inte ha ett drev mellan två lågflygare i RasmusL och Impetigo så jag går på mitt tidigare.

Röst: @Anthrox

Du och Brynolf (och Hägern tror jag också) toppade ju listan än så länge över vilka folk hade valt till ulvkompanjoner. Blir också lite fundersam att vi hamnar på olika ställen i analysen över outandet av siandet och sen tycker jag du glider över i att ha missförstått diskussionen och hålla med istället. Har en ganska låg tilltro till att du missförstår saker, du brukar typ ha bäst koll och vara ett par steg före i tanken.

Lust att förklara vad som hände där? Hur ser du på siaren nu? Vad gör du själv för bedömning av MU-kompisvalen?
Jag blir gärna rätt virrig, så det är inte så konstigt att jag missförstår saker egentligen. Jag är bara bra på att maskera att jag har koll, eftersom jag "har tid" att lägga på att läsa igenom trådarna många gånger (och har en arbetssituation där jag i teorin ofta kan lägga en hel arbetsdag på att bara sitta och gräva).
Men just nu så sitter jag med ett 32 tusen ord stort arbete som ska vara inlämnat på onsdag, så jag är lite mer stressad än vanligt och stress påverkar min hjärna väldigt mycket. Så jag slog lite kullerbyttor med mig själv innan jag insåg att jag hade fel bild över vissa saker i diskussionen.

Vad gäller siaren tycker jag vi tjänar mest på att denne outar, men det finns ingen anledning att göra det redan nu (som ni ju redan kommit fram till). Att bara ha ett namn på siaren ger inte byn så mycket just nu, eftersom vi inte vet vad spelupplägget faktiskt är. Men att ha ett namn på siare och en eller två färger på sianden gör det väldigt annorlunda. Så jag tycker siare ska outa i början av R2 om hen har ett grönsiande eller mitt i R2 om hen har ett rödsiande, eller eventuellt direkt när R3 startar för att ha två sianden.

Jag väntar lite på att få input av Rasmus och Impe gällande MU-valen, för att om någon av de är ulvar (vilket jag nog ändå tror lite) så får de en fördel i den diskussionen om de ännu inte sagt något. (Värt att notera är att det är spännande att de två inte sagt något, och att Octa nämnt de båda som medulvar)

@Vimes du har nämnt 5 namn som potentiella val av medulvar. Lust att skära ner dem till 3?

Nä.

Eller kan jag väl.

Såhär: hade jag varit MU hade min initiala impuls varit att välja tre av dig, Brynolf, Impetigo och Häger. Octa och Rasmus som någon form av bubblare. Svårt att säga exakt vilka 3 jag hade landat i. Men jag tror nog att jag håller dig och Hägerstrand som de hetaste valen om man vill ha snackiga spelare som medulvar.

Men jag har börjat fundera över om MU istället valt tysta analytiker som mest ligger i bakvattnet och skvalpar och låter byn försäga sig.

Svårt att veta. Jag hade ju som MU kunnat valt Rasmus och Impetigo och tänkt att vi ska dominera tråden men så kan ingen av dem vara med särskilt mycket och det blir på ett annat sätt liksom.

Vad gäller siaren tycker jag vi tjänar mest på att denne outar, men det finns ingen anledning att göra det redan nu (som ni ju redan kommit fram till). Att bara ha ett namn på siaren ger inte byn så mycket just nu, eftersom vi inte vet vad spelupplägget faktiskt är. Men att ha ett namn på siare och en eller två färger på sianden gör det väldigt annorlunda. Så jag tycker siare ska outa i början av R2 om hen har ett grönsiande eller mitt i R2 om hen har ett rödsiande, eller eventuellt direkt när R3 startar för att ha två sianden.
Om Siaren kliver fram så har vi då en lirare som
- vi andra inte vet fraktion på
- vi andra inte vet status på Sianden
- ulvarna har en bybo mindre att pricka nattmord på Bossen om!

Det här har jag tydligt redogjort för redan.
Du skrev förut att jag var ulvig.
Vad vinner vi byn på att Siaren kliver fram som du vill?

Om Siaren kliver fram så har vi då en lirare som
- vi andra inte vet fraktion på
- vi andra inte vet status på Sianden
- ulvarna har en bybo mindre att pricka nattmord på Bossen om!

Det här har jag tydligt redogjort för redan.
Du skrev förut att jag var ulvig.
Vad vinner vi byn på att Siaren kliver fram som du vill?
Well, sianden obv. Och om ulvarna mördar siaren för att denne kommer tidigt och utgör ett hot för dem blir det ett färre nattmord riktat mot spionchefen.

Grejen är ju att typ alla dina exempel bygger på att MU valt något annat än D, och då har vi mer tid på oss att hitta ulvar. Har MU valt D har vi å andra sidan svinbråttom, och behöver all skjuts vi kan få. Jag spelar som om vi har alternativ D, för det är mest brådis och då vet vi att vi kan lita på siaren och siandena.

Jag är inte helt nöjd med dreven mot RasmusL och Impetigo. Anthroxdrevet känns också lite trött.

@Brynolf är Vimes din rödaste? Vad är det du ser?

Svårt att veta. Jag hade ju som MU kunnat valt Rasmus och Impetigo och tänkt att vi ska dominera tråden men så kan ingen av dem vara med särskilt mycket och det blir på ett annat sätt liksom.
En sidonotis gällande MUs medulvar och förväntningar på deras spel: Sysp skrev i anmälningstråden att han hade gott om tid för att spela, så om MU velat vara säker på att ha en aktiv ulv så fanns det ju en viss bekräftelse där.
Sen är ju jag förvisso online 24/7 mer eller mindre och Häger är ju ständigt närvarande, så vetefan om någon MU hade haft med det i beräkningarna egentligen.

Jag hade tydligen gjort bort mig för mycket senaste partierna för att bli vald. Jag hade inte heller valt mig med tanke på ulvinsatsen i senaste spelet. :(

Jag är inte helt nöjd med dreven mot RasmusL och Impetigo. Anthroxdrevet känns också lite trött.

@Brynolf är Vimes din rödaste? Vad är det du ser?
Hoppa på Anthrox-drevet vetja, vattnet är varmt och vi har bira.

Skämt åsido, om du nu inte gillar Impetigo-drevet (0 poster suger som signal) så är det väl bara att börja pressa nån annanstans.

Back