Varulv [R1] Spionchefens hemlighet

Siaren kan ju lika gärna vinbäga ulvarna. Säg att jag som siare siar X grön, då kan jag ju outa att jag siat Y (ordföranden) som grön. Byborna kommer ju veta vad det handlar om, men inte ulvarna.
Och om MU kört på plan A och en ulv outat siare som kör det här playet?

Men ja, ulvarna kan claima siare om de valt A. Det är dock irrelevant för det vi pratade om här (att outade grönsiare riskerar eller inte riskerar spionchefen)

Siaren kan ju lika gärna vinbäga ulvarna. Säg att jag som siare siar X grön, då kan jag ju outa att jag siat Y (ordföranden) som grön. Byborna kommer ju veta vad det handlar om, men inte ulvarna.
Jag hade hoppats att vi inte skulle diskutera detta och att siaren skulle kunna göra det här movet utan att det diskuterats i tråden. Men det är ju kört nu.

Ok, då hade du ju kunnat skriva typ "jag kan nog tänka mig att det är värt det att berätta grönsianden ändå, men det vore bättre att ta det som en senare diskussion" istället för att först se till att det är kört att göra det movet och sen beklaga dig över att det är kört

Röst: @Vimes

Hade ju också varit rätt slickt av MU att köra D och välja Isaac, BM och Rasmus som medulvar, och sen bara hålla sig undan tråden i förhoppning att vi kör på att rösta ut högprofilerade spelare runda efter runda.

Ok, då hade du ju kunnat skriva typ "jag kan nog tänka mig att det är värt det att berätta grönsianden ändå, men det vore bättre att ta det som en senare diskussion" istället för att först se till att det är kört att göra det movet och sen beklaga dig över att det är kört

Röst: @Vimes

Svag sås hörrö.

Ulvarna vet ju inte vem spionchefen är och kan ju rimligtvis inte "köra det här playet"
Nej, men om en ulvsiare outar och drar till med en siarlista som spionchefen är med på (vilket inte är jätteosannolikt att få till, vi har inte hur många spelare som helst) kan ju hela byn då tänka "oohhh, slickt move" när det bara är en idiotisk slump.

Jag jobbar just nu, men kikar igenom. Kommer komma med något mer nyttigt ikväll. Såg dock diskussion om valet och Kamikaze ulvar. Någon vänlig själ som kan förklara? Har det med mängden ulvar att göra så och att de kan ta risker för att slita med sig oskyldiga agenter i avgrunden?

Jag jobbar just nu, men kikar igenom. Kommer komma med något mer nyttigt ikväll. Såg dock diskussion om valet och Kamikaze ulvar. Någon vänlig själ som kan förklara? Har det med mängden ulvar att göra så och att de kan ta risker för att slita med sig oskyldiga agenter i avgrunden?
Varje ulv som hängs får ta med sig en bybo till cthulu, ja. Det för med sig en hel del metaeffekter. Tex lär inte ulvarna vara lika rädda för att åka ut. Och de lär inte kunna vinna på att komma i majoritet om de inte kör en riktigt long game-taktik.

Halloj alla glada.
…i ”Marinbiologerna” så sökte vi ulvar överallt tecken på VEM som övriga byn tycktes FÖLJA i röstningarna.
Initialt tittade vi förstås vem som röstade först nånstans där många andra fyllde på.
I slutet kollade vi igenom alla rundor; vem som la sig som 2:a röst på nån och där då övriga följde på.
Det vart rätt tydligt då vem som var ordföranden.
Det uppenbara ska INTE byn göra denna gång.

Vimes hade den gången ett bra driv när han drog på sig en massa heat i en av de senare rundorna. Det gjorde att vi ulvar då behövde ”checka av” dennes status: med drev som visde sig vara felaktigt.
Mer sånt i detta spel hjälper nog byn👍
.
Ja asså vi ska ju försöka hitta ulvar å rösta ut dessa som vanligt.

Vet inte om du larvar dig men bybor ska alltså vara ytterst försiktiga med att ge ulvarna chansen att kunna röstanalysera detta efter ett gäng rundor när ”slutspelet” vankas.
Det handlar alltså om samspelet med bossen👍

Som medulv hade du varit en av huvudkandidaterna😇

Röst: @Anthrox
Känns lite som att piska en död häst här, men dina två bidrag till det här spelet än så länge har varit att:
A) Påpeka det inte alls uppenbara med att vi bör vara vaksamma med vilka signaler vi skickar (Duh!).
B) Hoppa på mig och bita ifrån vid första interaktion.

Röst: @Sidd
Hjälp gärna byn lite med.

Fast kört är det ju inte. Ulvarna vet ju inte huruvida siaren har med chefen i sin grönlista eller ej, bara att möjligheten finns.

Nu var det ju i högsta grad du själv som drog ur den katten ur det blå skåpet va.

När det ändå diskuterades så skulle det ju hamna där till slut ändå. Hade jag bara skrivit "Jodå, det kan finnas skäl att outa grönsianden *wink wink*" så hade den diskussionen inte slutat förrän det var utrett eller jag utröstad. Jag vet ju hur sånt här funkar. Bättre då att ulvarna inte vet om de vinbägas eller inte vid eventuella grönsianden. Vi vet ju vad som är fallet.

Varje ulv som hängs får ta med sig en bybo till cthulu, ja. Det för med sig en hel del metaeffekter. Tex lär inte ulvarna vara lika rädda för att åka ut. Och de lär inte kunna vinna på att komma i majoritet om de inte kör en riktigt long game-taktik.
Tack så mycket! Precis lagom pedagogiskt för mig 🙂

Påpeka det inte alls uppenbara med att vi bör vara vaksamma med vilka signaler vi skickar (Duh!)
Tydligen var ni inte så uppenbart klara med det i Marinbiologerna.
Fattar att du grämer dig över den förlusten fortfarande men det var väl bra att lufta nu så vi byn inte gör om det misstaget.
Duh!

Back