Brynolf
Orange
Nej, byn fattar ju direkt vad siaren håller på med.Menar vi att siaren ska slösa ett siande på spionchefen, eller att siaren ska ljuga om sitt siande? Är inte båda två onödigt risky?
Nej, byn fattar ju direkt vad siaren håller på med.Menar vi att siaren ska slösa ett siande på spionchefen, eller att siaren ska ljuga om sitt siande? Är inte båda två onödigt risky?
Och om MU kört på plan A och en ulv outat siare som kör det här playet?Siaren kan ju lika gärna vinbäga ulvarna. Säg att jag som siare siar X grön, då kan jag ju outa att jag siat Y (ordföranden) som grön. Byborna kommer ju veta vad det handlar om, men inte ulvarna.
Och om MU kört på plan A och en ulv outat siare som kör det här playet?
Siaren kan ju lika gärna vinbäga ulvarna. Säg att jag som siare siar X grön, då kan jag ju outa att jag siat Y (ordföranden) som grön. Byborna kommer ju veta vad det handlar om, men inte ulvarna.
Jag hade hoppats att vi inte skulle diskutera detta och att siaren skulle kunna göra det här movet utan att det diskuterats i tråden. Men det är ju kört nu.
Ok, då hade du ju kunnat skriva typ "jag kan nog tänka mig att det är värt det att berätta grönsianden ändå, men det vore bättre att ta det som en senare diskussion" istället för att först se till att det är kört att göra det movet och sen beklaga dig över att det är kört
Röst: @Vimes
Nej, men om en ulvsiare outar och drar till med en siarlista som spionchefen är med på (vilket inte är jätteosannolikt att få till, vi har inte hur många spelare som helst) kan ju hela byn då tänka "oohhh, slickt move" när det bara är en idiotisk slump.Ulvarna vet ju inte vem spionchefen är och kan ju rimligtvis inte "köra det här playet"
Nu var det ju i högsta grad du själv som drog ur den katten ur det blå skåpet va.Jag hade hoppats att vi inte skulle diskutera detta och att siaren skulle kunna göra det här movet utan att det diskuterats i tråden. Men det är ju kört nu.
Varje ulv som hängs får ta med sig en bybo till cthulu, ja. Det för med sig en hel del metaeffekter. Tex lär inte ulvarna vara lika rädda för att åka ut. Och de lär inte kunna vinna på att komma i majoritet om de inte kör en riktigt long game-taktik.Jag jobbar just nu, men kikar igenom. Kommer komma med något mer nyttigt ikväll. Såg dock diskussion om valet och Kamikaze ulvar. Någon vänlig själ som kan förklara? Har det med mängden ulvar att göra så och att de kan ta risker för att slita med sig oskyldiga agenter i avgrunden?
.Halloj alla glada.
…i ”Marinbiologerna” så sökte vi ulvar överallt tecken på VEM som övriga byn tycktes FÖLJA i röstningarna.
Initialt tittade vi förstås vem som röstade först nånstans där många andra fyllde på.
I slutet kollade vi igenom alla rundor; vem som la sig som 2:a röst på nån och där då övriga följde på.
Det vart rätt tydligt då vem som var ordföranden.
Det uppenbara ska INTE byn göra denna gång.
Vimes hade den gången ett bra driv när han drog på sig en massa heat i en av de senare rundorna. Det gjorde att vi ulvar då behövde ”checka av” dennes status: med drev som visde sig vara felaktigt.
Mer sånt i detta spel hjälper nog byn![]()
Känns lite som att piska en död häst här, men dina två bidrag till det här spelet än så länge har varit att:Ja asså vi ska ju försöka hitta ulvar å rösta ut dessa som vanligt.
Vet inte om du larvar dig men bybor ska alltså vara ytterst försiktiga med att ge ulvarna chansen att kunna röstanalysera detta efter ett gäng rundor när ”slutspelet” vankas.
Det handlar alltså om samspelet med bossen
Som medulv hade du varit en av huvudkandidaterna
Röst: @Anthrox
Fast kört är det ju inte. Ulvarna vet ju inte huruvida siaren har med chefen i sin grönlista eller ej, bara att möjligheten finns.Ok, då hade du ju kunnat skriva typ "jag kan nog tänka mig att det är värt det att berätta grönsianden ändå, men det vore bättre att ta det som en senare diskussion" istället för att först se till att det är kört att göra det movet och sen beklaga dig över att det är kört
Nu var det ju i högsta grad du själv som drog ur den katten ur det blå skåpet va.
Trolleri trolleraMen nu lät du bli att svara på min fråga. Igen.
Stärk aktien du.Trolleri trollera![]()
Tack så mycket! Precis lagom pedagogiskt för migVarje ulv som hängs får ta med sig en bybo till cthulu, ja. Det för med sig en hel del metaeffekter. Tex lär inte ulvarna vara lika rädda för att åka ut. Och de lär inte kunna vinna på att komma i majoritet om de inte kör en riktigt long game-taktik.
Tydligen var ni inte så uppenbart klara med det i Marinbiologerna.Påpeka det inte alls uppenbara med att vi bör vara vaksamma med vilka signaler vi skickar (Duh!)