fjodorsenuba
Krigarpoet
Jag hade valt C. Snurrig siare. Och så hade jag valt två glappkäftar som kan gröna sig på att rösta ut mig som låglfygare.
Names pleaseJag hade valt C. Snurrig siare. Och så hade jag valt två glappkäftar som kan gröna sig på att rösta ut mig som låglfygare.
Kan du försöka läsa mig utan att tänka ulv hela tiden.Eh, det här låter superulvigt.
A) Om MU valt ingen siare och en ulv outar siare med den här planen så kommer det leda till att flera bybor röstas ut bara baserat på den här planen.
B) Ska vi rösta ut en spelare som siats även om denne siats grön??
C) Siaren är i spel även i spel B.
D) Om en siare kommer fram nu och siar någon till nästa runda och vi röstar ut denne säger det ingenting om vilken sorts siare vi har? Dels behöver vi två olika färger för att stryka naiv/paranoid, dels kan vi inte vara säkra på att ulvarna kör utan siare och fejkoutar, och även om vi har en galen/riktig krävs det mer än ett siande för att kunna börja luska.
E) Om siaren är riktig och outar nu kommer siaren troligtvis att bli mördad så fort ulvarna får en chans.
Tittar igenom MUs möjliga val här nu:
Siarfrågan!
Har för mig att någon skrev nån post om det tidigare idag.
Visst är det läge att reda ut detta nu INNAN nån röstats ut/ blivit nattmördad.
Redan i R1.
Vi vill ju veta hur många ulvar vi har i spel.
Det kan vi nog ta reda på om vi lyckas lista ut hur det står till på Siar-fronten.
Vad händer om Siaren outar nu?
Om ingen kliver fram vet vi att det är 2 ulvar i spel: Val A eller B.
Outar Siaren så ser vi i R2 till att rösta ut den spelaren som denne Siat.
R3 får vi reda på den utröstades färg (den som Siades i R1).
Då kan vi stämma av vilken sorts Siare vi har i spel.
Då vet vi hur många ulvar som har Valts av MU.
Det är ju redigt bra för byn att få klarhet i hur många Ulvar vi har i spel från start.
Om vi har en Siare i spel så behöver vi i alla fall hela spelet försöka reda ut om denne är ok eller tokig/galen/paranoid. Även denne själv.
Om spelare hinner falla bort ur spel så skapas en chans för ulvarna att senare ful-outa denna roll utan att det blir nån Siar-duell.
Är väl lika bra att reda ut detta nu i R1 då det visserligen kan komma en falsk-outning men då får vi en ulv i alla fall med oss i det.
Kan alla bybor ge sin syn på det här![]()
Det wgentligen enda bra scenariot för siaren att outa durekt är om mu valt A, eftersom det då tar bort deras möjlighet att outa siare i en pressad situation. Men av allt att döma är det ju inte det mu lär ha valt.Kan du försöka läsa mig utan att tänka ulv hela tiden.
Jag försöker lyfta frågan om Siar-outning kan vara bra att göra nu innan spelare fallit bort pga drev/nattmord.
Försök vara konstruktiv utifrån mina förslag och lyft det som är tokigt utan att stämpla ulvigt på mig
Om vi klargör att det inte finns nån Siare i spel vet vi att MU valt A eller B.
Kliver en spelare fram och outar Siare så vet inte om det är en Ulv som falskSiar i ett scenario utan riktig Siare.
Problem alltså.
Vi kommer nog inte runt att klargöra om det är bybo eller ulv där då.
Då spricker den iden.
Stämmer det?
Så lågflygare kan inte vinna med stil!?! Du kanske inte minns för ett par veckor sedan när en viss cool, lite bakåtlutad mamma SNAJPSKÖT dig mitt i pannan en (1!) minut innan rundastopp. Kanske träffade jag minnescentra.Sidd hade dock valt några som är mer aktiva att köra rajtantajtan med försök till yberfarliga försök till kluriga special-moves för att vinna med stil![]()
Mjo, men samtidigt är det ju inte alls säkert att de kommer få chansen att mörda än på en stund. Om siaren kan sitta öppet och peka ut gröningar och vara grön själv, så är det ju mycket värt.Jag tror att ju tidigare siaren outar, desto bättre är det för ulvarna att döda denne. Är de fyra ulvar är siaren ett reellt hot som behöver hanteras och om siaren då outar i R2 kommer denne nog att få pisk så fort ulvarna får en möjlighet.
Det är ändå rätt lovande att två spelare redan lyckats gröna sig med chiffrande, fortsätter detta så vinner vi lätt![]()
För att rentvå sig från misstanke genom att spela goda bybor?Varför skulle de hjälpa byn genom att dra upp gamla grejer om de inte ärligt vill hjälpa byn?
Jag är väldigt glad att folk håller på och gör coola grejer i alla fall.Två? (Eller ja, svara inte på det här. Jag får gå tillbaka i tråden för att hitta den andra)
Goderafton! Har läst ikapp men kanske inte supernoga. Det finns tre spelare som alla har coachat byn med Devils Reef i minne och det är @Sidd, @Octagonal och @Sysp. Varför skulle de hjälpa byn genom att dra upp gamla grejer om de inte ärligt vill hjälpa byn? Kan vara en fint men jag läser det i alla fall som hjälp som de hade kunnat strunta i att ge.
Du menar att vi ska sitta och rösta ut bybor ett par rundor då eller? För vi måste ju rösta ut någon, och om ulvarna inte ska få chans att mörda på en stund så är det ju bara på bekostnad av att vi röstar ut bybor istället.Mjo, men samtidigt är det ju inte alls säkert att de kommer få chansen att mörda än på en stund. Om siaren kan sitta öppet och peka ut gröningar och vara grön själv, så är det ju mycket värt.
Dessutom, ulvarna kommer inte ha tid att mörda grönade spelare, så de kommer vara gröna i spel även efter att siaren mördats.
Och SÅ mycket är väl inte siaren värd? Att ulvarna bränner en av sina fyra vinstchanser är ju fina fesken.
Jag tycker det tål att övervägas, det här.
watEftersom Sidd har varit lite mer konkret hjälpsam
Hmm, varför inte ett gäng lågflygare som inte gör så mycket väsen av sig och kan jobba i det tysta. Så skulle jag låta de aktiva, analytiska slita varann i stycken i byarådet. @fjodorsenuba, @Sömniga Isaac, @RasmusL @Big Mama. Rent hypotetiskt alltså - jag är inte ulv.Lägger en notis till dig här att du gärna får besvara vilka dessa kompisar hade kunnat tänkas vara ifall du var MU.