Nekromanti [Promotion] Mastigt reportage om Lorder och Lodsar (och rollspel)

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Vimes;n133256 said:
Så ditt inlägg om Svenil var helt off topic då? Förstår inte riktigt ditt ärende i den här tråden!
Jag hade gärna sett en annan stil på illustrationerna. Svenils är en annan typ av stil. Det finns så klart många fler. Men om målet är att illustrationerna ska se ut som Socker-Conny och Onkel Kånkel så förstår jag varför de ser ut som de gör. Illustratören har lyckats efterlikna den stilen. Men det är inte en stil jag uppskattar och det är därför jag gärna hade sett en annan stil.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Puuuh! Harry, vilken tur att du kom fram till att du inte gillar stilen (och inser att det bara är din smak och åsikt du uttrycker(?)) Jag var rädd att det skulle bli en ny 'Eon vs. Symbaroum', men det har du ju just avstyrt!:)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tänk om KK var pr-ansvarig för ett mer *ahem* rumsrent spel. Vilken framgångssaga det hade varit. Eon - lätt en miljon backare på kickstarter! Dungeons and dragons - större än tv-spel!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Harry S;n133218 said:
Jag tycker det är tråkigt att ni inte betalar en proffesionell illustratör för ett riktigt snygg omslag som anspelar på DoD. Det enda man kan säga till det här omslaget försvar att det förmodligen går i samma dåliga stil som alla andra illustrationer i spelet.

Nu pratar du om ett omslag på en helgtidning. Alltså, en framsida på en tidning som når ut till fler fysiska personer än de flesta rollspel här i landet. Att betala för en illustratör till sådan egentlig dynga är ju inte på tapeten. Vi pratar om rollspel och där finns det inga feta cash.

Däremot så är jag väldigt nöjd med omslaget på blaskan. Det är ta mig fan magnifikt! Voldstagg har gjort ett enormt vackert arbete som sticker ut och troligen creddas han från flera håll i världen för det och det gör mig glad.

Hur det egentliga omslaget till Lorder och Lodisar ser ut har du faktiskt ingen aning om. Kan nämnas att illustratören räkas som professionell, och hen får betalat i både reda cash och penisfodral.
 
Top