Nekromanti [Promotion] Mastigt reportage om Lorder och Lodsar (och rollspel)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lorder och Lodisar har banat väg för fortsatt hård rapportering om rollspel i Hälsingland.

Tack vare Konrad Konvaljs charm och förmåga att dra saker ur arslet har den tidigare LoL artikeln nu gett Orvar Säfström och http://spelpappan.se/ ett mastigt uppslag i den lokala blaskan Helga. Kan tänkas att det läggs upp på internetz i helgen så vi alla kan vara med och dela.

All heder åt Lorder och Lodisar!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Alltså jag börjar undra vem kk är egentligen, och varför han verkar kontrollera Hälsinglands media
 

Urpo Mustonen

Veteran
Joined
28 Nov 2015
Messages
8
Kk verkar vara en unik människa som kan dra sådana saker ur arslet. Undrar vad mer för go saker som döljer sig där inne i mörkret??
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Urpo Mustonen;n133062 said:
Kk verkar vara en unik människa som kan dra sådana saker ur arslet. Undrar vad mer för go saker som döljer sig där inne i mörkret??

Du tycks ha god insikt i verkligheten och du tycks vara en fantastisk karaktär.

Urpo Mustonen! Hela forumet bör suga på det namnet. Helt fantastiskt.!
 

Urpo Mustonen

Veteran
Joined
28 Nov 2015
Messages
8
Konrad Konvalj;n133090 said:
Du tycks ha god insikt i verkligheten och du tycks vara en fantastisk karaktär.

Urpo Mustonen! Hela forumet bör suga på det namnet. Helt fantastiskt.!
Ja jag är vad jag är å heter vad ja heter. Trevligt forum för övrigt. Har dock inte hunnit titta igenom de ännu. Men tas ju upp mycket viktiga saker här. Lol verkar vara en fin verklighet som kommer efter hjältarna storhetstid. Magnifikt må ja säga. Vilken idé å vilka bilder..
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Jag tycker det är tråkigt att ni inte betalar en proffesionell illustratör för ett riktigt snygg omslag som anspelar på DoD. Det enda man kan säga till det här omslaget försvar att det förmodligen går i samma dåliga stil som alla andra illustrationer i spelet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Harry S;n133218 said:
Det enda man kan säga till det här omslaget försvar att det förmodligen går i samma dåliga stil som alla andra illustrationer i spelet.
"Dåliga"? Jag förstår nu överhuvudtaget inte vad du menar.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
krank;n133220 said:
"Dåliga"? Jag förstår nu överhuvudtaget inte vad du menar.
Han måste ha silat sin t-röd i fel sorts strumpor. Funkar inte om det inte är en inpyrd raggsocka
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Harry S;n133218 said:
Jag tycker det är tråkigt att ni inte betalar en proffesionell illustratör för ett riktigt snygg omslag som anspelar på DoD. Det enda man kan säga till det här omslaget försvar att det förmodligen går i samma dåliga stil som alla andra illustrationer i spelet.
Jag gillar omslaget som fasen. Möjligtvis skulle det kunna vara lite mer naket på det.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Oj, vad sårad jag hade blivit, om jag nu inte hade kommit så långt här i livet att jag ser olika stilar som just olika stilar. Jag har en del saker att säga om nya Fantasy!-omslaget, men avstår då jag inte ser någon poäng med negativ kritik mot något som 1) redan är gjort och 2) de flesta tycks gilla, så min åsikt på den fronten är totalt ointressant. Fast nu framgick det väl vad jag tycker om det ändå...:)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Illustrationerna ska väl signalera "DoD goes könsrock", fula eller inte är det svårt att hävda att de inte är genreriktiga.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Dessutom är, vad jag förstår, illustrationer och layout helt baserat på Bruna Snittet och Flattulenti-talföljder så det kan rent objektivt inte vara fult.
 

Urpo Mustonen

Veteran
Joined
28 Nov 2015
Messages
8
Harry S;n133218 said:
Jag tycker det är tråkigt att ni inte betalar en proffesionell illustratör för ett riktigt snygg omslag som anspelar på DoD. Det enda man kan säga till det här omslaget försvar att det förmodligen går i samma dåliga stil som alla andra illustrationer i spelet.
Nja! Tror du fått allt om bakfoten där. Ordet du försöker finna är magnifikt. Den där gojan du skrev är typ motsatsen. Så skriv om å lägg in Ordet MAGNIFIKT så blir allt rätt ska du se.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Vimes;n133235 said:
Dessutom är, vad jag förstår, illustrationer och layout helt baserat på Bruna Snittet och Flattulenti-talföljder så det kan rent objektivt inte vara fult.
Avloppsestetik och skitmatematik är ruskigt komplicerade grejor...:)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Harry S;n133225 said:
Vad är det som är svårt att förstå? Jag tycker illustrationerna är fula. Lär av Lukas Thelins Svenil-illustrationer: http://www.sfbok.se/sites/default/files/styles/large/sfbok/sfbokbilder/82/82775.jpg
Vad får dig att tro att spelet ens efterströvar att se ut som Svenil? Tanken är ju snarare, som Vimes är inne på, könsrock. Kolla lite på estetiken kring Onkel Kånkel, Eddie Meduza, Kristet Utseende så kanske du ser varifrån estetiken kommer.

Själv tycker jag att Svenil är ruskigt tråkigt; de illustrationerna känns som överarbetade stundentikosa karikatyrer, och såna roar mig inte speciellt mycket. Men jag fattar att det är lite den känslan de eftersträvat, så illustrationerna är ju passande för ändamålet.
 
Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Jag gillar teckningsstilen på omslaget (till Svenil), men det känns mera serietidning än rollspel (passande spelet?). Som Krank skriver, det handlar om olika saker.
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
krank;n133241 said:
Vad får dig att tro att spelet ens efterströvar att se ut som Svenil?
Vad får dig att tro att jag tror att spelet eftersträvar att se ut som Svenil? Jag säger bara att jag tycker att illustrationerna är fula men att jag tycker illustrationerna i Svenil är snygga. Jag säger varken mer eller mindre än så.

krank;n133241 said:
Tanken är ju snarare, som Vimes är inne på, könsrock. Kolla lite på estetiken kring Onkel Kånkel, Eddie Meduza, Kristet Utseende så kanske du ser varifrån estetiken kommer.
Jag känner väl till Onkel Kånkel och Eddie Meduza. Könsrock är nog inte rätt ord för "estetiken". Varken Johnny Bode eller Bengt Sändh hade den typen av "estetik". Estetiken påminner mer om Socker-Conny än om könsrock. Men oavsett om estetiken är könsrock eller inte så gillar jag inte illustrationerna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Så ditt inlägg om Svenil var helt off topic då? Förstår inte riktigt ditt ärende i den här tråden!
 

Harry S

Swordsman
Joined
27 Sep 2015
Messages
682
Voldstagg13;n133245 said:
Jag gillar teckningsstilen på omslaget (till Svenil), men det känns mera serietidning än rollspel (passande spelet?). Som Krank skriver, det handlar om olika saker.
Det passade nog spelet ja. Jag vill minnas att killen som gjort Svenil är serietecknare (eller också är det bara någonting jag har drömt). Men om målet att illustrationerna ska se ut som Socker-Conny och Onkel Kånkel så har du lyckats. Men det är inte min smak.
 
Top