Nekromanti [Promotion] Mastigt reportage om Lorder och Lodsar (och rollspel)

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
I morgon när Hälsinglands pöbel viker upp helgbilagan "Helga" kommer Lorder och Lodisars urlodis vara det första de ser!

Det är stort för Lorder och Lodisar och det är i sitt sammanhang rätt stort för rollspel överlag nu i dessa tider. Eller det gissar då jag i alla fall. Tidningen delas ut till runt 30.000 människor i fysisk form och sedan kommer reportaget gå att läsa på www.helahalsingland.se och det är ju där vi skall jobba hårt för att skaffa klicks åt journalisten Fredrik Björkman som tagit på sig uppgiften att skriva om rollspel överlag och Lorder och Lodisar mer specifikt. Framsida, inlaga + två helsidor. Sa jag att det var mustigt!?

Med ytterligare lite tur kanske Mittmedia hakar på suget efter Lorder och Lodisar så potentialen för ytterligare 14 tidningar finns att tillgå.

Konrad Konvalj med pöbel är således väldigt förväntansfulla just i detta nu, spänd på hur det ser ut i sin helhet. Dante har också varit med på ett hörn och jag vet ju såklart redan nu vad han har sagt men jag kommer förvägra spoilers.

Så snart jag har en länk till musten så lägger jag upp den i den här tråden så får vi alla forumiter klicka oss fram till "den bästa skit som kommit ur rollspelssveriges rövhål på årtionden" (trots att LoL inte är släppt än är det sjukt bra).

Var redo!
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Frågan infinner sig genast: Kommer LoL vara för 2010-talet vad DoD var för 1980-talet? Kan vi ett vettigt svar från en neutral bedömare på den frågan? Förmodligen, och högst sannolikt är svaret ett rungande ja.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
kloptok;n130098 said:
Frågan infinner sig genast: Kommer LoL vara för 2010-talet vad DoD var för 1980-talet? Kan vi ett vettigt svar från en neutral bedömare på den frågan? Förmodligen, och högst sannolikt är svaret ett rungande ja.

Neutrala bedömare står på led för att granska produkten. Svaret må vara ett rungande ja men det lär inte dyka upp några sådana innan produkten släppts ut ur dess penisfodral.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Det ska bli spännande att se om stackaren lyckades få till något av allt mitt osammanhängande babbel …
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
kloptok;n130098 said:
Frågan infinner sig genast: Kommer LoL vara för 2010-talet vad DoD var för 1980-talet? Kan vi ett vettigt svar från en neutral bedömare på den frågan? Förmodligen, och högst sannolikt är svaret ett rungande ja.
Ja.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Enligt neutrala bedömare kommer riksmedia inte vara sena att haka på bomben som briserar i mediasverige imorgon.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lorder och Lodisar

Jag har nu letat efter en möjlighet att läsa artikeln i sin helhet på helahelsingland.se men än så länge finns inget att klicka på. LoL-produktionen vill ju såklart sprida Lorder och Lodisar viralt, oralt och analt över hela internetz så all hjälp från wurrnu välkomnas. Det gynnar inte bara LoL utan även rollspel överlag vill jag påstå.

Bilagan finns just nu att köpa för 25 silverslantar och det är ju hutlöst för vilken lodis som helst så Lord Konrad Konvalj har köpt in ett exemplar och bifogar någon form av PDF-länkar till framsidan, inlagan och reportaget på sidorna 8-9

Om vi pratar framsidan på Helga så pryds den alltså av vår urlodis. Illustrerad av forumiten Voldstagg under Konrad Konvaljs ledning. Alla kan ju se att det är Elric som LoLifierats och för att göra det ännu lite tydligare lägger jag med någon form av konceptskiss som K.K kastat ihop utan skillz i PS.

Mer snack kommer under dagen så håll till godo!



https://www.dropbox.com/s/isi5pz04tvjlo9j/Lorder_och_Lodisar_framsida_Helga.pdf?dl=0

https://www.dropbox.com/s/zrv7kkvl0p1fonw/Lorder_och_Lodisar_nutidens_rollspel.pdf?dl=0

https://www.dropbox.com/s/wwscx11inip8uzr/Lorder_och_Lodisar_baklängesrollspelet_8.pdf?dl=0

https://www.dropbox.com/s/djm6qrqohudtxx2/Lorder_och_Lodisar_baklängesrollspelet_9.pdf?dl=0
 

Attachments

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Okej. Vad är hemligheten?

HUR fick ni till den här artikeln? Framsidan samt ett helt uppslag om rollspelens motsvarighetet till könsrock.

Awesome but mindboggling!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kånkel-uppdate

Enligt säkra källor på helahelsingland kommer inte reportaget att publiceras just i detta nu. Kanske kommer det att publiceras i helgen eftersom webbredaktören portionerar bra dragare när de behövs.

Vi håller så klart tummarna.

Lorder och Lodisars G+ kommer att ligga i och köra F5 konstant för snabb uppdatering. Nu finns någon form av PrtSC-bild på reportaget tillsvidare. Det är inte optimalt, det är LoL. Det går att klicka sig dig dit.

Fredrik Björkman som gjort intervjun med nyckelpersoner i LoL-produktionen skall ju ha fett med cred när han visar att han har bollar att sätta urlodisen på framsidan.

Voldstagg skall ha fett med cred för både framsidans illustration och illustrationen av lytet råttvärd. Kartan över random pseudomedeltida stad som inrymmer den slaskiga tavernan Åhdran Inn är gjord av Harrison Barth

Harrison har Konrad Konvalj använt sin oemotståndliga karisma mot och fått honom att arbeta volontärt. Han har troligen ingen aning om vad Lorder och Lodisar är förutom den bristfälliga informationen han fått på knackig google translate engelska. Förutom stadskartan kommer han stå för ett antal andra kartor som kan användas i guttercrawl syfte.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland

Jaaa!

Jag behöver dina sillz sen! Ge mig ett PM, givet arbetar du volontärt och har ett enormt sug att creddas av LoL-produktionen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dante;n130164 said:
Okej. Vad är hemligheten?

HUR fick ni till den här artikeln? Framsidan samt ett helt uppslag om rollspelens motsvarighetet till könsrock.

Awesome but mindboggling!

Hemligheten är Konrad Konvaljs karisma, och säljaren som figurerar bakom Konrad Konvaljs magiska fasad. Att sälja in LoL är inte så svårt, för det är ju ett unikt projekt och att vara 1:a på bollen kanske inte är helt fel?

Sen lyfter jag återigen Fredrik som visat ett enormt intresse för vår skapelse och suget efter att sprida läran. Vid intervju tillfället fanns inte framsidan att tillgå men provtryckningen av LoL-utgåvan julen 2014 visades upp och där finns en hel del magnifika bilder. Urlodisen finns illustrerad av Konrad Konvalj och Perlodion Svettbjörn sedan innan så Fredrik visste ungefär vad det handlade om.

Den bild jag fick upp i huvudet var Elric med tanke på att vi avhandlade en hel del om vårt rollspelande på 90-talet och visade upp de gamla DoD böckerna. Att ta Elric och LoLifiera honom är ju helt rätt i dessa tider med tanke på "Bland Mutanter Drakar och Demoner" och den nya upplagan av DoD.

Uppslaget om rollspel och Lorder och Lodisar blev i mitt tycke jävligt bra och det mesta vi avhandlade (Konrad Konvalj och Mörtsbo Slim) lyftes fram.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Att LoL figurerar i media är väl inte helt oväntat ändå. Men den stora grejen är ändå att spelet faktiskt i och med detta utannonseras för släpp under 2016. Rollspelssverige skakas i sia grundvalar.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Om LoL blir svenskt rollspels ansikte utåt, så misstänker jag en ny moralpanik inom kort.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Lukas;n130212 said:
Om LoL blir svenskt rollspels ansikte utåt, så misstänker jag en ny moralpanik inom kort.
Som den person utanför Söderhamn med mest insyn i LoL kan jag intyga att det finns väldigt mycket att förfasas och moralpanikera över i LoL.
 
Top