Nekromanti [Promotion] Kickstarter Forbidden Lands igång

Spännande och ett givet köp! Kort fråga bara - jag antar att du skrivit på svenska och sedan översatt till engelska?
 
Peter;n257373 said:
Kort fråga bara - jag antar att du skrivit på svenska och sedan översatt till engelska?

Så är det Peter. Jag har i och för sig tidigare skrivit spelmaterial på engelska för mycket länge sedan (Cyperpunk), men är inte lika hemma i språket som på svenska. Dock har jag översatt namnen på kartan och äventyrsplatser till engelska och är förstås med i diskussionerna om vad olika saker ska kallas.
 
Snälla, inga mer bra Kickstarters nu min sambo kommer döda mig... Min plånbok är redan misshandlad nog... Fast, det är ju några månader bort så man kan ju alltid vänta med att berätta att jag köpt mer saker. hmm

Aja kickstartat och klart! :)
 
Brior;n257375 said:
Så är det Peter. Jag har i och för sig tidigare skrivit spelmaterial på engelska för mycket länge sedan (Cyperpunk), men är inte lika hemma i språket som på svenska. Dock har jag översatt namnen på kartan och äventyrsplatser till engelska och är förstås med i diskussionerna om vad olika saker ska kallas.

Härligt och som jag misstänkte! Du får inga klagomål från mig - ser fram emot ett rollspel i helgjuten granströmssvenska :)

Backat
 
However, the game does not require the players to learn any lore at all before starting to play.

Det var förbannemig det finaste jag hört sedan jag valde att inte konfirmera mig! Nu har jag backat.

Det skulle jag naturligtvis ha gjort ändå. Jag är nyfiken på att se hur reglerna för villdmarksstretande kommer att se ut. Sådana saknar jag i de flesta rollspel trots att de går ut på att knata runt i skogen och mobba orcher.
 
Gurgeh;n257410 said:
Det var förbannemig det finaste jag hört sedan jag valde att inte konfirmera mig!.

Det listiga här är att världen är okänd även för äventyrarna in-game, så de får utforska parallellt med spelarna.
 
Herrejävlar vad kampanjen tuffar på. Redan uppe i över en halv mille....
 
Jag är inte så värst förtjust i spelsystemet i Mutant: År Noll, men med Erik Granström som storyline-skrivare och med bl.a. Nisse Gulliksson och Simon Stålenhag som illustratörer, kan jag inte annat än att backa kampanjen.
 
Ja, det var ju en no brainer att backa det här :) Var hittar jag stretch goals? (gav upp efter 90 sekunders planlöst klickande)
 
Måns;n257433 said:
Ja, det var ju en no brainer att backa det här :) Var hittar jag stretch goals? (gav upp efter 90 sekunders planlöst klickande)

Se bild.
 

Attachments

  • 93CC6301-7151-4876-B89C-6EF132720AD2.jpeg
    93CC6301-7151-4876-B89C-6EF132720AD2.jpeg
    38.1 KB · Views: 0
Måns;n257433 said:
Ja, det var ju en no brainer att backa det här :) Var hittar jag stretch goals? (gav upp efter 90 sekunders planlöst klickande)
Klickande?

Du scrollar bara ungefär halvvägs ned på kampanj-sidan.
 
Riktigt snygg karta. Känns som om det här är något jag väntat på sedan Lars-Åke Thors påbörjade hexcrawlregler i Sinkadus nr 2. Jo, jag inser att andra har gjort hexcrawls de senaste tre decennierna, men i alla fall.
 
Ja det ser ju onekligen bra ut, även om jag inte heller har varit supersåld på det jag sett av reglerna i Ur varselklotet. Känns som ett ambitiöst sätt att göra det DoD 2016 inte lyckades med. Blir till att backa även om jag redan betalat för DPF:en en gång... Men vad ska man annars göra med sina besparingar :smile:
 
Bifur;n257465 said:
Ja det ser ju onekligen bra ut, även om jag inte heller har varit supersåld på det jag sett av reglerna i Ur varselklotet. Känns som ett ambitiöst sätt att göra det DoD 2016 inte lyckades med. Blir till att backa även om jag redan betalat för DPF:en en gång... Men vad ska man annars göra med sina besparingar :smile:

Jag har en plan för det där. Om det går tänkte jag välja en PDF på engelska och en PDF på svenska (samt själva spelet på svenska)

Bälte och hängslen :)
 
Ser bra ut, nästan FÖR bra, övrig grafik ligger ganska långt från Nisses stil.
Gillar upplägget för övrigt. Intressant.
 
Jag är lite skeptisk till retro aspekten av spelet, likaså till konceptet open world. Även om det senare kanske mest bara betyder att man klippa in spelet i sin egen spelvärld.

Med det sagt, så tycker jag konceptet i övrigt verkar helt genialiskt. Att på ett logiskt sätt kunna motivera att man kan ägna sig helt åt de roligaste aspekterna av att rollspela, att kunna få skattleta samtidigt som man upptäcker en ny värld och bygger en egen fästning/gemenskap.

Till skillnad från andra rollspel jag backar misstänker jag att det är faktiskt är ett spel jag kommer se till att spela.
 
Back
Top