Nekromanti [Promotion] Kickstarter Forbidden Lands igång

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Spännande och ett givet köp! Kort fråga bara - jag antar att du skrivit på svenska och sedan översatt till engelska?
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
552
Location
Gävle och Åland
Peter;n257373 said:
Kort fråga bara - jag antar att du skrivit på svenska och sedan översatt till engelska?
Så är det Peter. Jag har i och för sig tidigare skrivit spelmaterial på engelska för mycket länge sedan (Cyperpunk), men är inte lika hemma i språket som på svenska. Dock har jag översatt namnen på kartan och äventyrsplatser till engelska och är förstås med i diskussionerna om vad olika saker ska kallas.
 

SiggeX

Veteran
Joined
7 Oct 2016
Messages
44
Snälla, inga mer bra Kickstarters nu min sambo kommer döda mig... Min plånbok är redan misshandlad nog... Fast, det är ju några månader bort så man kan ju alltid vänta med att berätta att jag köpt mer saker. hmm

Aja kickstartat och klart! :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Brior;n257375 said:
Så är det Peter. Jag har i och för sig tidigare skrivit spelmaterial på engelska för mycket länge sedan (Cyperpunk), men är inte lika hemma i språket som på svenska. Dock har jag översatt namnen på kartan och äventyrsplatser till engelska och är förstås med i diskussionerna om vad olika saker ska kallas.
Härligt och som jag misstänkte! Du får inga klagomål från mig - ser fram emot ett rollspel i helgjuten granströmssvenska :)

Backat
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,868
Location
The Culture
However, the game does not require the players to learn any lore at all before starting to play.
Det var förbannemig det finaste jag hört sedan jag valde att inte konfirmera mig! Nu har jag backat.

Det skulle jag naturligtvis ha gjort ändå. Jag är nyfiken på att se hur reglerna för villdmarksstretande kommer att se ut. Sådana saknar jag i de flesta rollspel trots att de går ut på att knata runt i skogen och mobba orcher.
 

Brior

Swordsman
Joined
1 Jul 2002
Messages
552
Location
Gävle och Åland
Gurgeh;n257410 said:
Det var förbannemig det finaste jag hört sedan jag valde att inte konfirmera mig!.
Det listiga här är att världen är okänd även för äventyrarna in-game, så de får utforska parallellt med spelarna.
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
352
Herrejävlar vad kampanjen tuffar på. Redan uppe i över en halv mille....
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,061
Jag är inte så värst förtjust i spelsystemet i Mutant: År Noll, men med Erik Granström som storyline-skrivare och med bl.a. Nisse Gulliksson och Simon Stålenhag som illustratörer, kan jag inte annat än att backa kampanjen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,933
Location
Ereb Altor
Ja, det var ju en no brainer att backa det här :) Var hittar jag stretch goals? (gav upp efter 90 sekunders planlöst klickande)
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Måns;n257433 said:
Ja, det var ju en no brainer att backa det här :) Var hittar jag stretch goals? (gav upp efter 90 sekunders planlöst klickande)
Klickande?

Du scrollar bara ungefär halvvägs ned på kampanj-sidan.
 

PowerNap

Veteran
Joined
15 Sep 2004
Messages
114
Location
Malmö
Riktigt snygg karta. Känns som om det här är något jag väntat på sedan Lars-Åke Thors påbörjade hexcrawlregler i Sinkadus nr 2. Jo, jag inser att andra har gjort hexcrawls de senaste tre decennierna, men i alla fall.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Ja det ser ju onekligen bra ut, även om jag inte heller har varit supersåld på det jag sett av reglerna i Ur varselklotet. Känns som ett ambitiöst sätt att göra det DoD 2016 inte lyckades med. Blir till att backa även om jag redan betalat för DPF:en en gång... Men vad ska man annars göra med sina besparingar :)
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,399
Bifur;n257465 said:
Ja det ser ju onekligen bra ut, även om jag inte heller har varit supersåld på det jag sett av reglerna i Ur varselklotet. Känns som ett ambitiöst sätt att göra det DoD 2016 inte lyckades med. Blir till att backa även om jag redan betalat för DPF:en en gång... Men vad ska man annars göra med sina besparingar :)
Jag har en plan för det där. Om det går tänkte jag välja en PDF på engelska och en PDF på svenska (samt själva spelet på svenska)

Bälte och hängslen :)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Ser bra ut, nästan FÖR bra, övrig grafik ligger ganska långt från Nisses stil.
Gillar upplägget för övrigt. Intressant.
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Jag är lite skeptisk till retro aspekten av spelet, likaså till konceptet open world. Även om det senare kanske mest bara betyder att man klippa in spelet i sin egen spelvärld.

Med det sagt, så tycker jag konceptet i övrigt verkar helt genialiskt. Att på ett logiskt sätt kunna motivera att man kan ägna sig helt åt de roligaste aspekterna av att rollspela, att kunna få skattleta samtidigt som man upptäcker en ny värld och bygger en egen fästning/gemenskap.

Till skillnad från andra rollspel jag backar misstänker jag att det är faktiskt är ett spel jag kommer se till att spela.
 
Top