Nekromanti [Promotion] Fummelpodden – en samtalspodcast om rollspel

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,921
Location
Nordnordost
Spela six-degrees mellan folk i rollspelssvängen och du finner att det inte tar många steg mellan två slumpmässiga personer.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Nu har jag lyssnat på några väl valda avsnitt och måste säga att jag gillar det jag hört. Föredömligt bra ljud, föredömligt korta avsnitt och underhållande diskussioner både med och utan gästpratare. En applåd till er!
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
ceruleanfive;n283620 said:
Det är mycket inavel i rollspelspoddsverige just nu! :D
Och jag är den inavlaste av dem alla... Wait, that didn't come out right. XD

Hursomhaver, fantastiskt trevligt att få medverka och tala om något som låg mig nära hjärtat. :)
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,730
Location
Eskilstuna
luddwig;n283658 said:
Nu har jag lyssnat på några väl valda avsnitt och måste säga att jag gillar det jag hört. Föredömligt bra ljud, föredömligt korta avsnitt och underhållande diskussioner både med och utan gästpratare. En applåd till er!
Stort tack! Det var värmande ord, minsann!

Robert Jonsson;n283661 said:
Hursomhaver, fantastiskt trevligt att få medverka och tala om något som låg mig nära hjärtat. :)
Nöjet var på vår sida!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,730
Location
Eskilstuna
Björn Wärmedal;n284606 said:
Men vilken version av D&D är det ni pratar om? Kan man multiclassa i 5e?
Jag har egentligen bara koll på 5e, samt väldigt begränsad erfarenhet av 3.5 och originalversionen, så egentligen ska man inte lyssna på mig alltför mycket. :)

Men japp, 5e har multiclass!
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Det var inte helt enkelt att hänga med i svängarna denna gång. Tror bestämt att jag måste lyssna igen när jag är piggare för att försöka bli klok på om ni faktisk kom fram till något. ????
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,730
Location
Eskilstuna
luddwig;n284609 said:
Det var inte helt enkelt att hänga med i svängarna denna gång. Tror bestämt att jag måste lyssna igen när jag är piggare för att försöka bli klok på om ni faktisk kom fram till något. ????
Haha, du har nog rätt i att det var svängigt. Kanske kom vi inte fram till något vettigt alls. :D
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,573
Instämmer med Björn. Också imponerande att ni kan spela ihop när ni har så pass olika spelstilar.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,730
Location
Eskilstuna
Tack ska ni ha, otroligt värmande!

Ja, vi har själva konstaterat att det nog egentligen hade varit mer sannolikt att vi lagt ned det gemensamma spelandet vid det här laget. Jag tror att podden är en stark bidragande faktor till att vi fortfarande kan spela ihop. Och mycket snack sker ju utan mikrofoner också. Vi utbyter perspektiv, analyserar vad som inte fungerar eller vad vi krockar, försöker komma fram till potentiella lösningar, testar och börjar om.

Nästa avsnitt blir nog snack om just gruppstrul och att spela med olika preferenser, tror jag...
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,173
Känns som ett mycket motiverat avsnitt med tanke på att ni har så väldigt olika spelstilar :) Ser fram emot att lyssna på det.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Jättebra avsnitt! Det märks att det är ett ämne ni har gott om egen erfarenhet av, och vuxen distans till
 
Top