Nekromanti Problem med demokrati i gruppen

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Vimes said:
Elmrig said:
Är det någon form av poäng sammankopplat med det här?

Jag tycker att blått är finare än svart.
Poäng? Jag uttryckte mig själv i relation till en fråga som diskuterats i tråden. Huruvida det är intressant att läsa för någon annan får "någon annan" bedöma. Tycker du att jag är off topic får du ju gärna anmäla inlägget. Jag tycker nog själv att det är inom ramarna för diskussionen, mer än ditt gnäll över att andra skriver dåliga inlägg i varje fall. Vad är det du provoceras av?
Ok, bra. Vi kan säga oss ha konstaterat att det är bättre att göra något roligt än något tråkigt. Härligt.

Så långt är jag med och jag undrade ärligt om du hade någon djupare mening eller något du ville förmedla med ditt inlägg.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Elmrig said:
Rollspelsvärlden är IMO tillräckligt liten att det inte går att göra det här anonymt nog. Om jag läser dina inlägg, vilket jag försöker, väldigt snällt så blir det en OK diskussion men jag vet även att om jag kom in och såg att jag diskuterades "bakom ryggen" på mig skulle det troligen ligga ganska nära till hands att se det här som bashing (särskilt när det inte dykt upp något av värde ÖHT i tråden förutom de allra mest uppenbara alternativen).
Point taken. :gremfrown:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,883
Location
Barcelona
Elmrig said:
Vimes said:
Elmrig said:
Är det någon form av poäng sammankopplat med det här?

Jag tycker att blått är finare än svart.
Poäng? Jag uttryckte mig själv i relation till en fråga som diskuterats i tråden. Huruvida det är intressant att läsa för någon annan får "någon annan" bedöma. Tycker du att jag är off topic får du ju gärna anmäla inlägget. Jag tycker nog själv att det är inom ramarna för diskussionen, mer än ditt gnäll över att andra skriver dåliga inlägg i varje fall. Vad är det du provoceras av?
Ok, bra. Vi kan säga oss ha konstaterat att det är bättre att göra något roligt än något tråkigt. Härligt.

Så långt är jag med och jag undrade ärligt om du hade någon djupare mening eller något du ville förmedla med ditt inlägg.
Var snälla och upphör med det här käbblet, och återgå till ämnet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Recca said:
Elmrig said:
Rollspelsvärlden är IMO tillräckligt liten att det inte går att göra det här anonymt nog. Om jag läser dina inlägg, vilket jag försöker, väldigt snällt så blir det en OK diskussion men jag vet även att om jag kom in och såg att jag diskuterades "bakom ryggen" på mig skulle det troligen ligga ganska nära till hands att se det här som bashing (särskilt när det inte dykt upp något av värde ÖHT i tråden förutom de allra mest uppenbara alternativen).
Point taken. :gremfrown:
Inget illa menat mot dig alltså, jag är bara orolig för att det hela ska missförstås om det dyker upp i fel sammanhang.

Känner du att det har dykt upp något intressant i tråden som bör sparas för framtida rollspelare? Är det ok om du plockar bort innehållet i dina poster när du känner att vï är klara här?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,899
Location
The Culture
Generell varning!

Giladi said:
Du verkar seriöst lida av något.
Det där var ett extremt okonstruktivt inlägg, som absolut inte tillför något till en redan rätt inflammerad tråd. Alla som planerar skriva något i den här tråden i framtiden uppmanas tänka efter både en och två gånger innan ni publicerar. Se till att ni tillför något till diskussionen och var hövliga. Ribban ligger väldigt lågt just nu.

/tobias
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Efter att ha sett allt tjafs och bråk om det ena och det andra, så svarar jag bara på originalinlägget och ger ett lika tråkigt? svar som alla andra:

Ta ett steg tillbaks
Ta ett djupt andetag
Fundera
"är det värt det"?- att spela på ett sätt som man verkligen inte vill, eller möjligen en spelledare som inte kan hantera det om man går över till det sätt som du vill spela på.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
En veckas avstängning

Jag har funderat över (bl.a.) den här diskussionen och kommit fram till att du jobbat ihop till en avstängning igen.

Hade denna diskussion förts om forumiter hade vi definitivt modererat tidigare och hårdare. För i princip så förolämpar du och pratar illa om personer (som troligen inte har några större problem att identifiera sig själva om de hittar hit) bara för att de föredrar en annan spelstil än du själv. Det är inte okej. Det går utmärkt att kritisera spelstilar man inte gillar utan att vara raljant och nedvärderande.

Att de inte har reggat användare här betyder inte att de inte kan läsa vad som skrivs här. Och jag skulle personligen inte vilja hitta en sån här diskussion om mig själv.

Dessutom har du fortfarande inte lärt dig att räkna till tio och anmäla i stället för att – som ovan – skriva t.ex. »irriterande skitinlägg« som svar till folk vars inlägg du inte håller med om.

Och som lök på laxen ger du här uttryck för en attityd som redaktion och moderatorer inte alls är förtjusta i: Medvetet regelbrott – för att en veckas avstängning »är värt det«.

Exakt den attityden gör åtminstone mig mer benägen att överväga kvartalsavstängning som åtgärd.

Förtydligande: Den sista biten var inte avgörande för beslutet om avstängning. Jag ville bara påpeka att vi tycker att det är fel inställning till forumsreglerna.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Re: En veckas avstängning

Okej, snälla Recca - när du läser det, dra inte på dig en kvartalsavstängning. Jag tycker det är kul och intressant att läsa vad du skriver (helst när du inte är i affekt), så det vore trist om du blev avstängd så länge.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Medhåll. Flytta den till nåt osynligt forum om det nu var problem med att radera rakt av. Ingen blir glad av att den ligger kvar.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Även om någon användare vill så tar vi normalt inte bort trådar. Det krävs att den bryter mot svensk lag eller är synnerligen ful för att vi ska ta bort en tråd.

Eventuellt kan vi låsa dem så att vissa användare inte frestas att utöva trådnekromanti för att bringa fram den i ljuset igen.

När en tråd tas bort så försvinner inte bara en tråd. Felande deltagares "brottshistorik" försvinner också och därmed en hel del av transparensen i modererandet.
 
Top