Nekromanti Praktisk fråga om design!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Hur vill ni rollspelare ha eget komponerade rollspel? Som PDF-filer, antar jag. Tar ni och skriver ut dessa och häftar ihop, eller?

(De rollspel jag har laddat hem har varit små bagateller som jag läst igenom på skärm och bara skrivit ut tabeller och rollformulär ifrån. -Resten har jag kunnat ha i huvudet.)

Om ni skriver ut rollspelen, då kommer vi till min fråga; skriver ni ut dessa dubbelsidigt? Eller lämnar ni "baksidorna" tomma, (det är ju ändå extremt mycket lättare att skriva ut så) Inte finns det väl några som trycker ut andras rollspelsprojekt?

Jag arbetar som Art Director och har därför lagt ner lite extra energi på layouten i mitt projekt, bland annat har jag arbetat med hela uppslag, så att en bild och en rubrik, till exempel, löper från vänster sida och in över den högra. -Skriver man ut ett sådant dokument "blad för blad" som vanligt blir det ju helideotiskt; plötsligt får man en sida med en halv bild och de tre sista orden ur en rubrik!

Vill ni ha riktiga framsidor, förresten? Det blir ju större filer på det viset, utan att man fått "mer" rollspel? Ska man skära ner på grafiska element överhuvudtaget?

Kort sagt:
Hur gör ni?
Hur vill ni ha det?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Om ni skriver ut rollspelen, då kommer vi till min fråga; skriver ni ut dessa dubbelsidigt? Eller lämnar ni "baksidorna" tomma, (det är ju ändå extremt mycket lättare att skriva ut så) Inte finns det väl några som trycker ut andras rollspelsprojekt?"

Har jag tillgång till en skrivare som skriver ut dubbelsidigt så använder jag den. Annars skriver jag ut enkelsidigt och använder plastfickor. Plastfickorna parkeras sedan i lämplig pärm.

- Krille

"Shout with glee and jump with joy;
I was here before Kilroy"
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Praktiskt svar om design!