Nekromanti Posta era buggrapporter här

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
När man postat ett inlägg så markeras alla olästa trådar som lästa på Bevakade forum.

/Han som undrar varför ingen annan har märkt detta
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag undrar varför, även om jag bytt namn, måste logga in via det gamla användarnamnet?

Kallar mig ju solvebring, men tvingas logga in med sölvebring som var föregående nick... Störande.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Det är skillnad på inloggningsnamnet (som inte går att ändra) och visningsnamnet (som är det som syns och går att ändra).
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Om jag när jag kommer till rollspel.nu klickar "Bevakade forum" utan att logga in, och loggar in den vägen, så markeras alla trådar i "bevakade forum" som läste, trots att de inte är det. Om jag då loggar ut och sedan loggar in i gen den "riktiga" vägen via länken uppe till höger och sedan går till mina bevakade forum är allt som det brukar.

Urknepigt.
 

Mathias

Veteran
Joined
9 Jun 2004
Messages
58
Location
Ett högt torn
Kanske detta kommit upp tidigare, har inte läst hela tråden..men..när jag blir påmind via yahoo att jag fått t.ex. ett privat medelande från wrun ser det ut som följer:

Hej Mathias,

Du har fått ett privat meddelande på Rollspel.nu från

Du kan svara på detta meddelande på denna länk

Innehållet i detta privata meddelande nedan:


..ser ut som ett viss å,ä,ö-problem. Går detta rätta till?

-Mathias
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Vet inte om någon skrivit detta. Men när jag kollade igenom ex. Skräckforumet så var det många gamla poster som inte fungerade.
Antingen liksom fungerade alla inlägg i en tråd, eller så fungerade inte tråden alls. Alltså man ser vilka som gjort inlägg och deras rubriker, men något text innehål för själva inlägget syns inte.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Sökkuckel

  • Sök på "Johan K".
  • I kolumnen Skribent, klicka på en Johan K.
  • Du hamnar nu på framsidan. URLen är fortfarande
  • Ovanstående funkar oavsett vilken skribent man söker efter och oavsett vilken skribent man klickar på. Problemet verkar närmast ligga i sidan som ska visa profiler - det ser ut som att "/showprofile/User/172" bör vara "/users/172"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Sökkuckel

Jo, det är inrapporterat och fixat i buggfixreleasen som är släppt men som jag inte hunnit uppgraderat till.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,523
Location
Stockholm
Re: Sökkuckel

RSS är inte aktiverat för t.ex. D&D-forumet.

Dessutom, när jag prenumerar på ett forumet i Google Reader eller Bloglines så syns inte åäö. Istället ser man Ã¥, ö m.m. Det gäller både i rubriker och i brödtexten. Jag har inte samma problem med andra svenska rss-flöden.

RSSen för "Inbox för Privata meddelanden" fungerar inte. Får meddelandet att det inte existerar. Samma sak gäller "Alla tillgängliga trådar" och "alla tillgängliga inlägg".

Faktum är att INGA flöden på flöden på "RSS-flöden" sidan i "Mina saker" fungerar, ser jag nu.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Re: Sökkuckel

Safari 3.1 (senaste uppdateringen) minns inte min inloggning, trots att jag bett den om det. Funkar dock bra i Explorer.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Sökkuckel

Angående rss-flöden så funkar inte de personliga i onlineläsare som google reader eftersom du måste ha en inloggad session.
 

Marhulken

Veteran
Joined
25 May 2008
Messages
36
Location
Stockholm
Visningsval

Ingen bugg direkt, men när man kollar i ett forum under "Visningsval", ska det väl ändå stå "viSa trådar"? Nu står det "via trådar".
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Märker inte PM-ikonen

Den lilla diskreta PM-ikonen är för diskret. Jag märker inte när jag får PM. Som det nu är syns Bobby Magikern och Dante mer än PM, och inget ont om dessa två, men jag värdesätter att se mina PM mer än att se Dantes och Bobbys namn i inloggade-rutan respektive vrållådan.

Skulle det kunna vara möjligt att få den lite mer märkbar? En diskret in- och uttoning, kanske (inte lika frustrerande som den gamla blinken, utan mer fade-in, fade-out) eller en starkare färg som avviker mer?
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Minimerade forum

Det är inte direkt en bugg, men skulle det inte vara trevligt med möjligheten att minimera forum och inte bara kategorier på forumlistan? Så att man fick något i stil med favoritforumen i den gamla versionen, alltså. Bevakningar funkar ju, men om man vill ha många forum blir det lätt oöverskådligt. Det får låg prioritet, såklart, men det vore trevligt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
När man byter namn på inlägget i en tråd, så kommer ändå inlägget som man svarade på (eller trådstarten) upp som titel i "Senaste inlägg" här till vänster.

/Han som tycker att inläggstitlar är verkligen buggiga
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Tog precis det här skärmskottet

Som ni ser har skribent fallit bort i Senaste Inlägg-kolumnen till vänster.

Inte en allvarlig bugg på något sätt, men krank verkar ha alldeles för lite att göra, så jag kände mig tvingad att rapportera ändå. :gremsmile:
 

Attachments

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Om man har förinställt att gå till bevakade trådar direkt när man loggar in, så markeras inga trådar som olästa. Om man då klickar på forumslista och sedan bevakade trådar så markeras alla trådar som ska markeras som olästa.

/Han som nu ställde in att han ska komma till forumslistan efter han loggat in
 
Top