Nekromanti Posta era buggrapporter här

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Poster visas i Bevakade Forum

Det ser man på forumlistan. Och för tillfället funkar det för mig. Men det är som sagt lite buggigt.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Poster visas i Bevakade Forum

Men på forumlistan så har man samtliga forum, inte bara de man har lagt till som bevakade forum.

Fast jag antar kanske att det är en vanesak?

/Seinet Wintermute - Skall packa ner dator nu och börja ta sig in till stan för att hinna med tåget.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Poster visas i Bevakade Forum

En idé till lösning är att ha en knapp som expanderar/komprimerar listningen i Forumlistan. På så sätt kanske man skulle kunna ställa in om man vill lista hela forumlistan expanderat när man trycker på eller om man bara vill lista ens bevakade forum.

Behövs väl bara en till bolean i profilinställningarna för användare samt ett litet hack vad gäller listningen av forum "ubbthreads.php/forum_summary.html".
Lokal variabel (bolean) läses in vid början av sidans avkodning. Denna avgör om den skall visa samtliga forum eller bara de bevakade. En knapp längst upp/längst ner växlar denna variabel och laddar om sidan efteråt (dock utan att läsa in profilinställn ingen igen).

/Seinet Wintermute - Skall verkligen börja förbereda sig inför tågresan nu.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Poster visas i Bevakade Forum

Denna feature fanns förut, men togs av någon anledning bort när bevakade forum infördes. Jag ska dock efterfråga att den tas tillbaka då den ena inte bör behöva utesluta den andra.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
På söksidan, när man klickar på "i texten" eller "i ärende och text" för var någonstans sökorden ska förekomma, så markeras fel radiobutt. Det beror på att for i labeln, som texterna är "inramade med", är felaktiga.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" style="height: 144px;"><pre>input name="where" value="sub" class="form-radio" id="where-sub" type="radio">
<label for="where-sub">i ärende</label>


<input name="where" value="body" class="form-radio" id="where-body" type="radio">
<label for="where-sub">i texten</label>


<input name="where" checked="checked" value="bodysub" id="where-body" class="form-radio" type="radio">

<label for="where-body">i ärende och text</label></pre></div></div>

/Han som tyckte det var rejält irriterande när han klickade på texten
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Det är inte så att alla bifogade filer har försvunnit? Har inte hunnit kolla på det än. </div></div>

Okej, så här är läget.

Jag har nu fixat så att det ska gå att ladda upp filer i alla forum.

Däremot så har det visat sig att alla referenser till uppladdade filer försvann vid importen. Vad jag kan se så är det mer än lovligt krångligt att fixa till också. Hur viktigt är det med gamla bifogningar?

Alla filer finns dock kvar och går att ladda ner. De är bara inte kopplade till inlägg.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
För min del så är jag väll inte i så stort jättebehov at att ladda ner gammlat fluff..
Antar att det är bara at be dig eller valfr admin om man vill ha nån form av gammal bifogning, eller ?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Gamla inläggslänkar

De gamla länkarna av typen <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Code:</div><div class="ubbcode-body ubbcode-pre" style="height: 34px;"><pre>[inlägg=123456]tjofräs[/inlägg]</pre></div></div> leder till https://www.rollspel.nu/threads/10869, som inte finns. Skriver man in forumnumret 123456 i adressen manuellt så leder det förstås helt fel.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Poster visas i Bevakade Forum

Mjo, bevakade forum är ju ok men jag hade hoppats på att den listade just vilka forum som uppdaterats och inte posterna i samtliga forum man bevakade. Och som du säger behöver inte det ena utesluta det andra.

/Seinet Wintermute - Skall skriva in en till bugg (ifall den inte redan finns)
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Indikation om nya svar under bevakade forum

När man tar en titt under bevakade forum så ser man längst upp i de trådar som listas vilka som innehåller nya svar man ännu inte läst.

Trycker man på någon av dessa kommer man till trådstarten och får navigera sig vidare till själva inlägget (lite jobbigt, kunde man inte komma direkt till första nya posten).

Man läser igenom inlägget och går tillbaks till bevakade forum för att kolla på nästa, inga konstigheter här inte, fortfarande visas de trådarna som innehåller nya poster med en beige mappikon istället för vit.

I nästa tråd med nya inlägg vill man skriva svar, det går jättebra det med. När man svarat på det man ville svara på så tittar man på bevakade forum en gång till. Vips är alla beiga mappar utbytta mot vita.

Detta är lätt irriterande då man då måste komma ihåg vilka trådar det var som hade beiga mappar tidigare, det underlättas inte heller av att de man svarat på bumpas upp i toppen.

/Seinet Wintermute - Skall nog ringa och väcka en polare och kolla om han vill hänga med och köpa Age of Conan strax.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,021
Location
Umeå
Re: Indikation om nya svar under bevakade forum

Jag ser typ inga gula mappar alls. Gissar att visningen av bevakade forum som startsida kanske fuckar upp det, för när jag gick till vanliga forumsvisningen samtidigt som någon precis skrivit ett inlägg så markeras den tråden som gul. Testar att undvika bevakade forumsfunktionen och ser om det blir bättre.

(För så länge markeringen av olästa trådar inte fungerar är det hopplöst att hänga med.)

Däremot så tycker jag temat börjar bli mer och mer ok, och när automatiska avmarkerandet av trådar (fastän man inte läst dem) löst sig så blir det nog bra.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,579
Location
Helsingborg
Kan ändringstiden för inlägg ändras tillbaka till sex timmar eller helst ser jag att gränsen tas bort helt. Jag förstår inte varför det ska finnas en gräns för ändringar i inlägg. Möjligtvis kan man låsa så att det alltid skrivs ut att man har ändrat inlägget.

/Han som har irriterat sig på det i flera år
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Nej, det kommer inte tas bort helt. Och att det alltid markeras vill jag ha, men jag hoppas på att det kommer som standard i nån framtida version snarare än att jag ändrar det själv.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Gamla inläggslänkar

Ja, det är en av de berömda hacken som jag har gjort, som alltså inte fungerar längre.

Nu är det iofs rätt lätt att göra egna märkningstaggar och inlägg har alltid samma länkformat nu, så just denna bör vara ganska enkel att lägga till. För nya inlägg.

När det gäller inläggslänkar i gamla inlägg vet jag inte... Vet inte om det finns nån koppling mellan inlägg i gamla systemet och det nya.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Gamla inläggslänkar

Insåg att det finns script som länkar om gamla inlägg också, men bara för vanliga länkar. Inte nog med att jag därmed kan åtgärda dessa gamla länkar väldigt enkelt. Jag kan nog utan alltför stora problem koppla till alla gamla bifogade filer!

Däremot kommer jag nog låta detta dröja tills jag uppgraderat resten av siten. Forumet funkar nu tillräckligt bra för att jag ska kunna lämna det därhän ett tag.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Indikation om nya svar under bevakade forum

Hanteringen av lästa trådar buggar rejält hårt. Det kommer det säkerligen fortsätta göra tills v7.3.1 av forumsystemet kommer.

Tyvärr finns det ingen information alls om när den kan tänkas komma. Det är en hel del andra buggar inrapporterade som kommer behöva fixas också.
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Re: Felaktig tid på postning

Vad jag kan se är RSS bara aktiverat för vissa forum (funkar för Rollspelsforumet men inte för Rollspelsmakarforumet tex), vidare nämns det en "My Feeds" i FAQ som jag undrar om den fungerar/är igång, och om den är igång hur hittas den (är den översatt till något obegripligt).

ps. en svara på inläg länk i RSS medelandena vore trevligt

Lijat - som mest använt RSS sista tiden
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,860
Location
Göteborg
Vet inte om detta redan nämnts, i och med att det är så många svar här, men here goes:

Standardtiteln på ett inlägg man gör verkar bero på det senaste inlägget som gjordes, och inte på det inlägg man svarar på. Titta till exempel på inläggstitlarna i den här tråden. Han (som i "Han", inte "han") skrev ett inlägg med titeln "Sociala kontrakt", och sedan två inlägg till. Dessa inlägg, trots att han svarade på helt andra ställen i tråden, fick defaultnamnet "Re: Sociala kontrakt", vilket blir en aning förvirrande om man läser i trådad vy.
 
Top