Nekromanti Posta era buggrapporter här

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Okej, inte rent tekniska buggar, utan snarare krux med utseendet, men ändå:

- Emoticons blir "friserade" i vrållådan.
- Den "lyxblå" färg som donatorer har anges i "key" i spalten till vänster som "Global Mod", vilket kan få en att tro att Dimfrost, Nightowl och en massa andra pajsare är moderatorer.

Sen en riktig bugg:

- Inläggen tycks sorteras i fallande datumordning (med de nyaste inläggen längst ned). Detta är helt uppenbart en bugg snarare än en feature.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Några förslag på saker jag saknar:

- En knapp för att automatiskt göra en tråd läst från bevakade forum-listan. ´
- Ändra status till Befattning på Inloggadelistan och lägga till det under användarnamnet i inlägg.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vad menar du med ändra status till befattning? Bara översättning eller? För det är långt ifrån klart.

Sen ser man ju admin/mod-flaggan bredvid användarnamnet, behövs texten också?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Donatorfärgen är förvillande lik Global Mod-färgen, det kan jag hålla med om. Det får nog Dante se över när utseendet uppdateras.

Du får nog beskriva friserade emoticons lite tydligare. Jag vet att det saknas en bunt, både bilder till befintliga såväl som alla våra extra gamla. Det kommer åtgärdas.

Skit på dig.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Jag tycker också att befattning bör synas i inläggen (eftersom det är skillnad på hedersmoderator (i den mån det nu kommer att finnas alls, minimod eller hur det nu funkar), moderatorer, spelföretag och vanliga sponsorer/användare, etc. Däremot gärna under titeln i stället för över den, så att man kan göra som Gurgeh och en massa folk på rpg.net, alltså ha en titel som fortsättning på användarnamnet. (Alltså så här:
Gurgeh
is the Player of Games
)
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Markeringen av vilka inlägg som är lästa eller inte känns rätt slumpmässig. Dels kan samtliga eller inga inlägg i samma tråd vara markerade som lästa respektiva olästa beroende på vilket inlägg i tråden jag tittar på, och dels får hela forumet då och då för sig att jag inte ens är läskunnig och markerar att samtliga inlägg i alla forum är olästa.

/tobias
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ja, den verkar uppföra sig lite underligt. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag lär skicka in en buggrapport om det.

Ni får räkna med lite barnsjukdomar, dels har vi ju precis uppgraderat från en uråldrig version och dels har v7.3 som vi kör alldeles nyligen släppts. Det är på gång en patch-release med en massa fixar, men först måste alla buggar hittas och lösas.

Bara att rapportera in allt ni ser.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,821
Location
Göteborg
På "Aktiva trådar" så kan man få rullningslister i tooltippen om originalinlägget innehåller en citering. I alla fall får jag det här på jobbet.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,904
Location
Barcelona
Du får nog beskriva friserade emoticons lite tydligare. Jag vet att det saknas en bunt, både bilder till befintliga såväl som alla våra extra gamla. Det kommer åtgärdas.
Hela bilden syns inte. Den är klippt i kanterna.

Skit på dig.
Fair enough. Men det vore faktiskt trevligt om det ginge att välja själv, om man ville ha stigande eller fallande.

För övrigt kan jag påpeka att mitt övergripande intryck av uppdateringen, färgschemat till trots, är positivt. Jag tror att det kommer att göra forumet enklare och behagligare att använda.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Hela bilden syns inte. Den är klippt i kanterna.
Smilies blir beskurna alltså? När händer det? Är det när man tittar på inlägg eller är det i :gremsmirk: :gremlaugh: :gremblush: dropplistan när man väljer smilies? Skulle du kunna fixa en screenshot? Och vad kör du för webbläsare och operativsystem?

Fair enough. Men det vore faktiskt trevligt om det ginge att välja själv, om man ville ha stigande eller fallande.
Du har ju den möjligheten i bevakade forum och på aktiva trådar, det kanske räcker?
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Krille</div><div class="ubbcode-body">Vrållådan tycker inte om ond bråd döds namn, utan konverterar det till ond brÃ¥d död.</div></div>

Jag vet, buggen är rapporterad till utvecklaren. Får se om jag kan luska ut om det går att lösa själv också.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Låter ju lite dumt. Å andra sidan är väl tooltipen ganska onödig där, eftersom man ändå ser innehållet i tråden direkt på sidan?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,558
Location
Helsingborg
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Okej, css-problem med IE7 alltså. Det underlättar rejält i buggletandet. Tackar.</div></div>
Det ser dock likadant ut i min Firefox 2.0.0.11.

/Han som använder WinXP
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Vi får se hur vi gör med den. En av tankarna med quick reply-boxen är ju att det ska vara enklare att svara på inlägg. Då är det ju dumt att göra det krångligare.

Översättningen är på gång, men det tar sin tid då det är ganska mycket. Dessutom buggar översättningsverktyget lite.
 
Top