[Polytopia] WRNU-ligan, säsong 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Wow @Vimes BRAKÖRT!

Själv ledde jag silverligan länge tills det blev på modet att ha typ trettitusen biljoner städer, stressföda fram biljardtals med aggressiva jättar och masstillverka massutrotningsvapen som katapulter.

Ja, jag tittar på dig @guldfink

#detfårräckamedtresmåstädertycktebasse
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,045
Wow @Vimes BRAKÖRT!

Själv ledde jag silverligan länge tills det blev på modet att ha typ trettitusen biljoner städer, stressföda fram biljardtals med aggressiva jättar och masstillverka massutrotningsvapen som katapulter.

Ja, jag tittar på dig @guldfink

#detfårräckamedtresmåstädertycktebasse
Förlåt! Jag skäms!

Grattis @Vimes! En rättvis pacifist-seger, antar jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Förlåt! Jag skäms!

Grattis @Vimes! En rättvis pacifist-seger, antar jag.
Ja, men ganska pacifistiskt ändå! Jag fick ju försvara mig när jag behövde. Men jag behövde aldrig så ihjäl så många fiender att jag kunde bygga en Gate of Power. Vi odlade mest körsbärsträd och använde gruvmalmen till vackra smycken och nyttiga hantverksföremål.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Förlåt! Jag skäms!

Grattis @Vimes! En rättvis pacifist-seger, antar jag.
Usch, nu är det min tur att skämmas! Jag har ju tydligen tillgång till några badleksaker som åtminstone kan hejda Guldfink nån runda eller nåt.

Som tröst kan jag berätta att det stolta Yadakkiska folket har fullt upp med att hindra illegalt bågskytteri som vissa illojala Yadakkier tränar på.

De menar att det ska göra saker lättare när den Hoodska befrielsen kommer.

😬
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,045
Usch, nu är det min tur att skämmas! Jag har ju tydligen tillgång till några badleksaker som åtminstone kan hejda Guldfink nån runda eller nåt.

Som tröst kan jag berätta att det stolta Yadakkiska folket har fullt upp med att hindra illegalt bågskytteri som vissa illojala Yadakkier tränar på.

De menar att det ska göra saker lättare när den Hoodska befrielsen kommer.

😬
Ja, det var värst vad mycket stenar och pilar som vällde in från sjön. Och dessutom från öknen @Tant Ragnar ! Jaja, jag fick ligga tvåa några rundor i alla fall innan ni både klämde mina muntra mäns breda axlar smala.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Är sjukt nöjd med min andraplats här. Vilken jäkla uppförsbacke den här matchen var. Typ det första som hände var att min zebasi-”broder” vandrade in precis bredvid min huvudstad och fick en jätte från en ruin och jag spenderade resten av matchen med att desperat försvara mig.
Verkligen, grattis till andra-platsen! Du ska bara veta hur mycket jag svor när du runda 10 tar ut en jätte följt av en till jätte runda 12 från samma stad (totalt 2 städer). OMG! Jag skaffade för många städer och fastnade i att inte kunna techa...

Grattis @Vimes! Fick iaf se dig på slutet :D
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Men visst är det ovanligt jämnt? Eller är det bara att jag för ovanlighetens skull inte redan är avhängd? Nu blir jag väl antagligen det inom några rundor, men ändå?
Håller med: den delen av karta (som jag kan se) är indelad i ganska jämna fjärdedelar.

Jag hade, ett par rundor, en pytteliten stad på tre(!) rutor (staden och en ruta på ömse sidor) som låg mitt i @Leon s Imperium.

Men sedan fick jag slut på trolldryck, och de elaka romarna gjorde slut på den sista fria galliska byn.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Håller med: den delen av karta (som jag kan se) är indelad i ganska jämna fjärdedelar.

Jag hade, ett par rundor, en pytteliten stad på tre(!) rutor (staden och en ruta på ömse sidor) som låg mitt i @Leon s Imperium.

Men sedan fick jag slut på trolldryck, och de elaka romarna gjorde slut på den sista fria galliska byn.
Ja gud det var pinsamt... :)
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,045
Kul match med tanke på att det är så oklart vem som leder! Först var jag i topp, därefter Ragnar och nu verkar Leon gasa på! Kul!
Japp, jag inser nu att alla har legat etta utom jag. Nedslående! Jag som trodde att jag blivit en i gänget! Men en gång en Hoodrick-loser, alltid en Hoodrick-loser. Men det ger i och för sig hopp om att ni LÄMNAR MIG I FRED EFTERSOM JAG INTE UTGÖR NÅGOT HOT!!!
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Heja dig @guldfink tycker du spelar strategiskt och taktiskt jättebra! Själv kommer jag liksom ingenvart...och nu börjar mitt tålamod tryta så nu får det bli nån sorts action här!
 
Top