[Polytopia] WRNU-ligan, säsong 2

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,048
[Den Vackra Savannen]

Ni får verkligen ursäkta mig @Tant Ragnar och @Appokallops för jag måste ju framstå som den jobbigaste och mest obstinata barnungen vid ett brädspel.

Medan ni har jättar och tech sitter jag på min enda stad och bara undviker de värsta smällarna.

Men det känns också konstigt att bara resigna, för då kanske det gynnar nån av er?

Säg till hursomhelst om ni får nog av mina små irriterande nålstick och pipiga läten:

"Duma båt! Stick å brinn!"
EXAKT så här känner jag mig i ALLA matcher.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
[Den Vackra Savannen]

Ni får verkligen ursäkta mig @Tant Ragnar och @Appokallops för jag måste ju framstå som den jobbigaste och mest obstinata barnungen vid ett brädspel.

Medan ni har jättar och tech sitter jag på min enda stad och bara undviker de värsta smällarna.

Men det känns också konstigt att bara resigna, för då kanske det gynnar nån av er?

Säg till hursomhelst om ni får nog av mina små irriterande nålstick och pipiga läten:

"Duma båt! Stick å brinn!"
Ja, alltså, hela min flotta är kaffeved i det partiet. @Jimmy har skjutit alla mina slagskepp i sank.

Men jag har en hemlig plan!

Någon stans på kartan gömmer sig en klubbgubbe på en 1x1 ö utan hamn. Och innan han är hittad kan jag inte förlora (för visst kör vi med Warcraft 2-regler?)

Screenshot_20210517-201350.jpg
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
NISKRIVERIFELTRÅD!
Ja, precis! En grej jag har upptäckt när man ska reda Hollandaisesås är att purjolöken ofta tar slut för tidigt, därför brukar jag:

1. Samla tankarna
2. Tänka: "NU går det!"
3. Strimla försiktigt med hjälpa av ett örngott (eller en handduk) ((eller en trasa, diskduk eller vadsomhelst, kanske ett felstämt dragspel, bara fantasin sätter gränserna)) under skärbrädan.
4. PRATA MED VARANDRA
5. Jag kan inte nog råda er till det: prata med varandra om hur det känns, varför det känns, om det känns, våga liksom bara ösa ut allt.
6. Ibland kan det vara gott att strunta i såsen och istället använda stekspadet som innehåller så många goda och viktiga smakämnen i sig självt.

7. Voila! En härlig stund tillsammans stundar!

Ja, så gör jag i alla fall. Hur gör ni andra?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ja, precis! En grej jag har upptäckt när man ska reda Hollandaisesås är att purjolöken ofta tar slut för tidigt, därför brukar jag:

1. Samla tankarna
2. Tänka: "NU går det!"
3. Strimla försiktigt med hjälpa av ett örngott (eller en handduk) ((eller en trasa, diskduk eller vadsomhelst, kanske ett felstämt dragspel, bara fantasin sätter gränserna)) under skärbrädan.
4. PRATA MED VARANDRA
5. Jag kan inte nog råda er till det: prata med varandra om hur det känns, varför det känns, om det känns, våga liksom bara ösa ut allt.
6. Ibland kan det vara gott att strunta i såsen och istället använda stekspadet som innehåller så många goda och viktiga smakämnen i sig självt.

7. Voila! En härlig stund tillsammans stundar!

Ja, så gör jag i alla fall. Hur gör ni andra?
Det här är ett av WRNU:s bästa inlägg!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ja, precis! En grej jag har upptäckt när man ska reda Hollandaisesås är att purjolöken ofta tar slut för tidigt, därför brukar jag:

1. Samla tankarna
2. Tänka: "NU går det!"
3. Strimla försiktigt med hjälpa av ett örngott (eller en handduk) ((eller en trasa, diskduk eller vadsomhelst, kanske ett felstämt dragspel, bara fantasin sätter gränserna)) under skärbrädan.
4. PRATA MED VARANDRA
5. Jag kan inte nog råda er till det: prata med varandra om hur det känns, varför det känns, om det känns, våga liksom bara ösa ut allt.
6. Ibland kan det vara gott att strunta i såsen och istället använda stekspadet som innehåller så många goda och viktiga smakämnen i sig självt.

7. Voila! En härlig stund tillsammans stundar!

Ja, så gör jag i alla fall. Hur gör ni andra?
Det här......

Jag satte upp ett parti som fick namnet "Lucky Songs" och det kräver väl ändå ett eget soundtrack för att ge de svagaste i matchen lite råg i ryggen?!

Lycka till allihopa!

....och det här är nog tillräckligt för att "vinna internet", som dagens ungdom uttrycker det!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Hmm, jag körde 1x1 mot Xyas och fick pisk.
Jag körde 1x1 mot Vimes och fick smisk.

Det är dags för en ny strategi. Tvåfrontskrig mot Xyas och Vimes SAMTIDIGT!

Jag hatar dig, polytopiaguden
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Hmm, jag körde 1x1 mot Xyas och fick pisk.
Jag körde 1x1 mot Vimes och fick smisk.

Det är dags för en ny strategi. Tvåfrontskrig mot Xyas och Vimes SAMTIDIGT!

Jag hatar dig, polytopiaguden
Men nu gjorde ju Xyas kaffeved av mina katapulter... :/ Han vill inte ha med mig i guldligan.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Men nu gjorde ju Xyas kaffeved av mina katapulter... :/ Han vill inte ha med mig i guldligan.
Ja mycket knight takes catapult här


...det är väl ett klassiskt schackdrag?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,048
Hmm, jag körde 1x1 mot Xyas och fick pisk.
Jag körde 1x1 mot Vimes och fick smisk.

Det är dags för en ny strategi. Tvåfrontskrig mot Xyas och Vimes SAMTIDIGT!

Jag hatar dig, polytopiaguden
Jahopp! Rundan efter att jag fick kontakt med någon annan, är matchen slut. Grattis @Xyas !
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
0F63BF82-CEE1-429C-83F2-3F9382CCB40B.jpg
Det här var utan tvekan en tech-vinst. Tog literacy det första jag gjorde, undvek att slåss så mycket jag kunde (kämpade inte med Leon när han tidigt tog en av mina städer, även om jag sen tog tillbaka den i endgamet när han var distraherad av Vimes) genom att skapa flaskhalsar och puttrade sen på i mitt lilla hörn. Mindre kul ögonblick var när en av mina tidiga explorers sprang ett varv runt min huvudstad innan den sprang in i hörnet och min enda ruin gav en explorer som sprang fram och tillbaka i samma hörn (och gav exakt noll upptäckta tiles).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Tack för bra spel! Som sagt, starta aldrig ett landkrig med Vimes och Xyas samtidigt ;)

Välförtjänt
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Tack för bra spel! Som sagt, starta aldrig ett landkrig med Vimes och Xyas samtidigt ;)

Välförtjänt
Nåja! Det var tight mellan dig och mig. Jag tog nog andraplatsen här uteslutande på bättre position (inte i mitten!).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ser ut som vi möts i silvermatchen @Leon och @guldfink . @Hellzon och @Martin3 gör mos av mig i kvalgrupp B.
Och av mig gör de slarvsyltesås att ha till moset. 😂

Nåväl! Nu har Tant Ragnar generöst delat med sig av vassa tipz så jag ser faktiskt fram emot silvermatchen! Kom an ba'!

@Vimes vem sköter inbjudningar/bannande mm till guld/silvermatchen?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Och av mig gör de slarvsyltesås att ha till moset. 😂

Nåväl! Nu har Tant Ragnar generöst delat med sig av vassa tipz så jag ser faktiskt fram emot silvermatchen! Kom an ba'!

@Vimes vem sköter inbjudningar/bannande mm till guld/silvermatchen?
När er match är klar och inrapporterad slumpar jag en ordning!
 
Top