[Polytopia] WRNU-ligan, säsong 2

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Välkomna till WRNU:s Polytopia-liga, andra säsongen!


Deltagare:
Vimes
Tant Ragnar
guldfink
Martin3
Basenanji
Xyas
Leon
Hellzon

Upplägg:
Två kvalmatcher med 4 spelare. 1:orna och 2:orna från båda kvalmatcherna spelar en guldmatch. 3:orna och 4:orna från båda kvalmatcherna möts i en silvermatch. Inställningar i både kvalmatcher och guld- och silvermatcher ska vara glory, normal och lakes. Innan match ska spelarna, i tur och ordning (se nedan), banna en stam från matchen.

(kvalgrupper slumpade med Random.org)
Kvalmatch A:
1. @Hellzon - Bannar en stam först. Ansvarig att starta och bjuda in till matchen och rapportera här i tråden att matchen är igång.
2. @Martin3 - Bannar en stam efter att Hellzon gjort det.
3. @Basenanji - Bannar en stam efter att Martin3 gjort det.
4. @Tant Ragnar - Bannar en stam efter att Basenanji gjort det. Ansvarig för att ta en screen shot på resultatet.

Kvalmatch B:
1. Vimes - Bannar en stam först. Ansvarig att starta och bjuda in till matchen och rapportera här i tråden att matchen är igång.
2. @Leon - Bannar en stam efter att Vimes gjort det.
3. @guldfink - Bannar en stam efter att Leon gjort det.

4. @Xyas - Bannar en stam efter att guldfink gjort det. Ansvarig för att ta en screen shot på resultatet.

---

Så, när startar vi?
Matcherna kan starta så fort alla deltagare i matchen meddelat vilken stam de vill banna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Polaris och cymanti alltså... Jag gissar på Bardur som tredje ban. Sedan ev Kickoo (men jag vet inte hur vassa de är på lakes?).
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,420
Polaris och cymanti alltså... Jag gissar på Bardur som tredje ban. Sedan ev Kickoo (men jag vet inte hur vassa de är på lakes?).
Ja, sorry men det var en no brainer :)
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Polaris och cymanti alltså... Jag gissar på Bardur som tredje ban. Sedan ev Kickoo (men jag vet inte hur vassa de är på lakes?).
Varför kör vi lakes och inte continents? Tycker spontant att continents är roligare eftersom det introducerar naval warfare.

Edit: och måste man banna någon om man inte vill?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Varför kör vi lakes och inte continents? Tycker spontant att continents är roligare eftersom det introducerar naval warfare.

Edit: och måste man banna någon om man inte vill?
Bra fråga. Vi körde lakes förra gången. Jag kan nog hålla med om att continents är roligare. Å andra sidan tror jag att continents-kartor kan vara mer obalanserade... Vad tycker övriga?

Jag tycker du ska banna någon stam Xyas! Vill du inte egentligen så får du banna någon stam som typ aldrig spelas. :)
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Jag bannar Luxidorerna från kval A.

Fritt fram att skapa spel @Hellzon , och jag uppfattar det som att följande tribes är förbjudna:

Luxidoor
Elyrion
Cymanti
Polaris
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Alright, då skapar jag spel för kvalgrupp B. Bannade stammar är: Polaris, Cymanti, Xin-Xi och Bardur
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Kvalmatch A:
1. @Hellzon - Bannar en stam först. Ansvarig att starta och bjuda in till matchen och rapportera här i tråden att matchen är igång.
2. @Martin3 - Bannar en stam efter att Hellzon gjort det.
3. @Basenanji - Bannar en stam efter att Martin3 gjort det.
4. @Tant Ragnar - Bannar en stam efter att Basenanji gjort det. Ansvarig för att ta en screen shot på resultatet.
Då är ni välkomna till Epic Legends! Bannade stammar: Luxidoor, Elyrion, Cymanti och Polaris.
Jag hoppas jag lyckades disable:a bannade tribes men annars får vi köra på var och ens samvete.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,569
[Den Vackra Savannen]

Ni får verkligen ursäkta mig @Tant Ragnar och @Appokallops för jag måste ju framstå som den jobbigaste och mest obstinata barnungen vid ett brädspel.

Medan ni har jättar och tech sitter jag på min enda stad och bara undviker de värsta smällarna.

Men det känns också konstigt att bara resigna, för då kanske det gynnar nån av er?

Säg till hursomhelst om ni får nog av mina små irriterande nålstick och pipiga läten:

"Duma båt! Stick å brinn!"
 
Top