[Polytopia] WRNU-ligan, säsong 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Haha! Ni skulle sett Guldfinks alla katapulter och mina erbarmliga försök att komma åt dem!
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Haha! Ni skulle sett Guldfinks alla katapulter och mina erbarmliga försök att komma åt dem!
Jaha, du tror att mina lyftkranar är katapulter? Nej, nej, vi bygger hus här (av sten). Ibland slinter vi lite (och stenarna flyger iväg), men syftet är alltså att bygga, inte rasera. Kul att ni tittade förbi!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Det värsta är att det draget (dvs. att @Tant Ragnar slaktade mina 5 katapulter) helt och hållet berodde på att jag slant när jag skulle placera min jätte i vägen. JAG RÅKADE SÄTTA HONOM I EN BÅT ISTÄLLET!!!!
View attachment 6391
Haha, och jag som stirrade på skärmen i flera minuter för att komma på vilken infernaliskt genial plan som det draget skulle leda till.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Tack för grym match, allihop! Det var svettigt!

Grattis, Tant Ragnar, vår befriare!

Grattis @Tant Ragnar och tack för god match @Leon och @Basenanji ! Roligaste matchen hittills, tror jag!
Verkligen, och grymt svettigt om andraplatsen där! Jag var skitnervös när jag insåg att Tant skulle ta stad 2 och var vi två låg poängmässigt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Grattis @Tant Ragnar och tack för god match alla andra! I början gick det ju jättebra och jag ledde länge (Turn 0-10) Sedan avstannade min produktion och jag hade inga reella möjligheter att expandera, med undantaget att jag lyckades sno en stad av Guldfink.

Sedan kämpade jag hårt, länge och fruktlöst mot Guldfinks disciplinerade trupper. Det jag tänker nu är att man ska akta sig noga för att hamna i fruktlösa strider som bara förlänger någon sorts status quo. Jag borde nog ha satsat på tech och ekonomi.

Mycket trevligt allahopa!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Sedan kämpade jag hårt, länge och fruktlöst mot Guldfinks disciplinerade trupper. Det jag tänker nu är att man ska akta sig noga för att hamna i fruktlösa strider som bara förlänger någon sorts status quo. Jag borde nog ha satsat på tech och ekonomi.
Det här var precis den fällan jag hamnade i med Tant. Han hade från början ett övertag i katapulteldkraft, och jag lyckades aldrig riktigt nå dem (oerhört frustrerande att se sina trupper decimeras runda efter runda av katapulter man inte ens ser...!). Och konflikten åt upp så mycket resurser att jag inte riktigt kunde utforska någon annan väg till seger.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
När drar säsong 3 i gång, @Vimes ?
Jag vill bara försiktigt antyda att ett känt konsultbolag inom HR vill sponsra en särskild liga: Truimfcupen*. Just nu diskuteras priserna och innan den diskussionen är helt klar vill jag inte riktigt slå på stora trumman.

Jag ber helt enkelt bara om att ni sparar lite ork till ett roligt event i framtiden.

*Vi har påpekat ev stavfel till konsultbolaget, men deras junior relationship manager executive har ännu inte svarat på vårt mail.

EDIT: Nu har konsultbolagets kontaktperson hört av sig och vill att jag skriver att det ska vara junior relationship manager executive superstar och inget annat. Hur man stavar till vissa ord tyckte personen "inte var så vicktigt" [sic].
 
Last edited:
Top