[Polytopia] 1v1-cup

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Coolt! Som jag förstår det så är jag förlorare i vinnarmatchen, och väljer därför först i R3 mot @Hellzon .

Och jag väljer drylands.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Där var spiken i kistan för mig mot @Hellzon - GG, tack för god match och lycka till i resten av turneringen!

Jag var nästan säkert på att ha vunnit minst två gånger under partiet, så väldigt bra match, tack!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Alright. Semifinal mellan mig och @Hellzon då. Jag väljer karttyp: drylands. Hellzon, ditt drag.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Där var spiken i kistan för mig mot @Hellzon - GG, tack för god match och lycka till i resten av turneringen!

Jag var nästan säkert på att ha vunnit minst två gånger under partiet, så väldigt bra match, tack!
Lägger du ner alltså? Svettigt parti det här. En gång såg jag inga enheter och trodde du hade kastat in handduken, sen kom en riddare och svepte som en lieman genom ett halvdussin av mina enheter. Då var det nära att jag kastade in handduken.

Nu spelar jag rollspel samtidigt som jag skriver men det är väl @Vimes som ska välja karta först. EDIT: Sedär.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Lägger du ner alltså? Svettigt parti det här. En gång såg jag inga enheter och trodde du hade kastat in handduken, sen kom en riddare och svepte som en lieman genom ett halvdussin av mina enheter. Då var det nära att jag kastade in handduken.
Den här matchen skulle man vilja ha en kommenterad VOD på.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ja, den var väldigt intensiv! Jag expanderade något snabbare, och fick ett övertag i antal baser. @Hellzon hade dock fått tidiga katapulter, vilket jag försökte motverka med att springa in med ryttare.

Halvvägs in i spelet lyckades jag prångla ut en riddare, som tack vare att jag köpte "climbing" lyckades rensa nästan hela @Hellzon arme. Jag var helt säker på vinst där, och var inne och sniffade på flera av hans städer.

Det som jag tror gick snett var att jag hade mycket tech, och många städer, men inte så mycket ekonomi att tala om. Hellz fick ut två jättar som jag inte riktigt hade ett svar på, och sedan gled spelet ur händerna på mig.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Matchen mellan mig och @Xyas är nu slut. Efter en jämn fight där jag insåg att om han har en riddare nu och är duktig på att spela dam kommer han slå ut hela min armé + min nyinköpta ballista och matchen skulle vara över men han gick sköldar istället och efter ett fint försvar där han tyvärr utvecklade en jätte samma runda som mina 3 ballistor nådde hans bas så föll jätten utan att ha fått göra ett enda drag.

Tack för god match!

måste lära mig hur jag laddar upp skärmdumpar från iPhone...

Edit: kolla, om jag beskar bilden något blev det bättre
 

Attachments

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,451
Location
Köping
Ja, den var väldigt intensiv! Jag expanderade något snabbare, och fick ett övertag i antal baser. @Hellzon hade dock fått tidiga katapulter, vilket jag försökte motverka med att springa in med ryttare.

Halvvägs in i spelet lyckades jag prångla ut en riddare, som tack vare att jag köpte "climbing" lyckades rensa nästan hela @Hellzon arme. Jag var helt säker på vinst där, och var inne och sniffade på flera av hans städer.

Det som jag tror gick snett var att jag hade mycket tech, och många städer, men inte så mycket ekonomi att tala om. Hellz fick ut två jättar som jag inte riktigt hade ett svar på, och sedan gled spelet ur händerna på mig.
Det där med katapulterna tog jag från min match mot @Martin3. Han fick ut tidiga katapulter mot mig och sen kunde han avrätta allt jag byggde. (Ska väl sägas att han snipe:ade vad som skulle blivit min tredje stad och det var väl redan där det avgjordes.)

Efter att Ragnars rasande riddare svept som en laserstråle genom mina trupper gick mina trupper väldigt brett isär. Jag hade ju inget förutom jättarna som kunde stå mot en riddare, techa upp till sköldisar eller svärdisar hade kostat två rundors inkomst. Svettigt som sagt, men hade Ragnar dålig ekonomi så förklarar det hur jag vann.

Jag minns att Ragnar stod på min huvudstad med en halvdöd ryttare. Jag fick köpa Roads för att en klubbgubbe skulle kunna gå det extra steget och slå ihjäl ryttaren, annars hade nog Ragnar vunnit där.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Ah, så det var roads som räddade din huvudstad! Jag undrade hur du fick dit trupper i tid!

Att techa katapulter har ju den fördelen att man får en stabil inkomst-tech "på köpet" (lumber huts/mills). På riding-pathen kan du bara hugga ned skog (vilket jag glatt gjorde), men då bygger du inte en ekonomi på sikt.

Jag vill minnas att jag vid något tillfälle låg 1-2 städer före dig, men vi hade typ samma inkomst.

Jag tror att jag borde satsat mer stenhårt på ryttare/riddare istället för att försöka växla om till katapulter/lumber mills mot slutet istället.
 
Top