[Polytopia] 1v1-cup

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Alright! Omgång 3 i grupp A!

Guldfink vs Xyas
- Guldfink väljer typ av karta. Xyas väljer stam. Vinnaren går vidare till semi!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Jag rushade navigation-tech, hittade en sjöruin med resurser och skaffade battleship innan Leon hann ut på havet. Låg efter på poäng hela tiden tills jag tog hans stad och vann, men eftersom mina battleship kunde döda allt han byggde var det bara en tidsfråga.

Waterworld på tiny funkar kanske inte så jättebra iom att det blir lite ”först till battleship vinner”.
Ja, det var en riktig dödsmarch där på slutet när mina defenders och jättar döende kravlade ned mot min hamn...

Borde nog concedeat där, men vet inte riktigt vad kutymen är för det.

Lite skumt att börja på en 3 x 3 landruteö utan vatten i startrutan, dvs jag var tvungen att komma upp till expandera gränser för att ens komma ut på havet.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Vad gäller conceade: jag är 100% ok med att man ger upp då partiet är förlorat. Jag är också 100% ok med att man stretar emot till det bittra slutet om man vill det, men de där sista 5-6 dragen är helt uppriktigt inte så kul vare sig för den som vinner eller förlorar...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och precis som i Starcraft så är ett "GG" från den som är på väg att vinna, innan partiet är slut, den värsta förolämpningen man kan tänka sig
Tant Ragnar! Är du lika kekekeke i Starcraft 2 som i Polytopia? Vill du spöa en gold/plat-terran?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Tant Ragnar! Är du lika kekekeke i Starcraft 2 som i Polytopia? Vill du spöa en gold/plat-terran?
Nä, SC2 peakade jag med en placering i diamant för typ 10 år sedan. Inte helt säker på att jag har en dator som klarar av spelet längre :) .
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Helt annan fråga. När drar vi igång en Sc2-turnering*? Basse som faktiskt spelar får spela off-race.

* Egentligen borde vi ju spela Brood War som ju är den riktiga gentlemannasporten när det kommer till RTS
 
Top