Nekromanti Pervon på diskussionsgrupper

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Dumma Nightowl svarar

Jag försökte en gång, men till slut klagade hon på att hon fick ont i nästippen av att skriva på tangentbordet.
För att inte snacka om hur ont hon måste fått i ryggen av att använda nästippen till annat som händerna normalt används till i sådana lägen...
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dumma Nightowl gör en dum OT-utvikning

Jag försökte en gång, men till slut klagade hon på att hon fick ont i nästippen av att skriva på tangentbordet.
Alltså, jag läste i någon lokaltidning för oherrans länge sedan om en uppfinning som, jag svär, gjorde att man direkt kunde kontrollera maskiner med hjärnan - rent experimentell, än så länge.

Testpersonen var typ utan armar och ben, och hans främsta problem var att apparaturen av någon anledning krävde väggström för att fungera.

"Visst, nu kan jag kontrollera min permobil genom att visualisera dess rörelser, men åker jag längre än 2 m går kontakten ur..."

Erik
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Dumma Nightowl gör en dum OT-utvikning

Annars, bara för sakens skull: Det vanligaste datorhjälpmedlet för de som är rörelsehindrade är en sorts slang att suga/blåsa i, samt någon sorts apparat för att avgöra vad man tittar på. Så de tittar på de ikoner de vill aktivera och suger för att högerklicka och blåser för att klicka, typ. Om man blåser nyspulver i ansiktet på dem så kan vad som helst hända!

Så; ett mer adekvat skämt från min sida hade förmodligen varit något i stil med: "hon var polack, och fick mig att tappa andan genom ett imponerande sugarbete i hela tjugo minuter, och då hade hon ändå bara hunnit skriva sitt efternamn" eller nåt.

---

Jag har inte hört om det du talar om. Låter coolers, dock. Ett steg närmare min dröm om att få bli en hjärna i ett akvarium, och bara ligga och porrsurfa hela dagarna.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Dumma Nightowl svarar

"Jag har aldrig stött på en tjej som sexar med en annan tjej som det görs på porrfilmer eller i noveller skrivna av porrskadade smågrabbar. Så jo, jag kan störa ihjäl mig på sättet som lesbiska porträtteras i mainstreamporr..."

Jag har svårt att förstå dig här. Det måste vara väldigt lite porr - oavsett om den är lesbisk, gay, hetero, bestialisk, transig eller dansig - som har som målsättning att avspegla "verkligheten", egentligen? Tur är det. Sexmanualer likt "Kärlekens språk" gör ingen glad i brallan.

Jag antar istället att din irritation handlar om vilken slags alternativ verklighet som presenteras, men det hamnar ju bredvid poängen när du utrycker dig så här klumpigt! :gremwink: :gremtongue:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dumma Nightowl svarar

Det måste vara väldigt lite porr - oavsett om den är lesbisk, gay, hetero, bestialisk, transig eller dansig - som har som målsättning att avspegla "verkligheten", egentligen?
Nä, men precis som vi nördar kan tycka att rollspel är mer eller mindre trovärdiga, kan man tycka att en porrscen är mer eller mindre trovärdig. Och precis som rent tekniska kunskaper gör att man ser felet, som norrmannen sade när han skulle giljotineras - "så där går fan inte en svärdsduell till!" - så kan man se felet i en porrfilm och irriteras över att "så där går det inte till".

När man har att göra med rollspel stöter man ju på folk som envisas med att tro att svärdsdueller går till på det viset - och på samma sätt tror faktiskt många att lesbiska har sex som de har i porrfilmer som riktar sig på heterosexuella män. Ingendera av dessa fakta är väl fruktansvärt viktiga att känna till, men det kan fortfarande vara irriterande.

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Dumma Nightowl svarar

Jag har svårt att förstå dig här. Det måste vara väldigt lite porr - oavsett om den är lesbisk, gay, hetero, bestialisk, transig eller dansig - som har som målsättning att avspegla "verkligheten", egentligen?
Snart kommer du väl att påstå att bilar inte exploderar om man råkar putta till dem... Menar du på fullt allvar att film ljuger?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Dumma Nightowl svarar

på samma sätt tror faktiskt många att lesbiska har sex som de har i porrfilmer som riktar sig på heterosexuella män.
Fast det är väl ändå sant att de ligger på divaner iklädda skolflickeuniformer och matar varandra med druvor?

/Rising
vars värld är på väg att krackelera
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Dumma Nightowl svarar

Fast det är väl ändå sant att de ligger på divaner iklädda skolflickeuniformer och matar varandra med druvor?
Nej, inte alla. En del har sjuksköterskeuniformer i latex.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
ändrat och uppdaterat

Jag har svårt att förstå dig här. Det måste vara väldigt lite porr - oavsett om den är lesbisk, gay, hetero, bestialisk, transig eller dansig - som har som målsättning att avspegla "verkligheten", egentligen? Tur är det. Sexmanualer likt "Kärlekens språk" gör ingen glad brallan.
Tja, om jag får lov att vara lite grov (och det får jag!) så brukar heterosex mellan en kille och en tjej innebära att en kuk vid något tillfälle pumpas in och ut i en fitta. Ibland, ganska ofta till och med, sätter hanen sitt ansikte till honans könsorgan och räcker ut tungan, medan honan öppnar munnen och leker slickepinne med hans. Med detta som bas skulle jag säga att heteroporr har mycket mer gemensamt med heterosex än vad lesboporr har med lesbosex. Okej att premisserna oftast är fjantiga, reaktionerna överdrivna och analsexet alldeles för simpelt utfört, men en sexuellt aktiv person känner i alla fall igen förfarandet. :gremwink:

Och anklaga mig inte för klumpighet min andra rökfria dag. Det är ren skicklighet att jag träffar tangenterna... *börjar dregglande försöka röka upp Eleas rakhyvel*

Tillägg: Jag kanske skulle säga så här istället: Det är otroligt tydligt att i princip ingen av den lesboporr som görs är menad att kåta upp tjejer som någonsin haft sex med en annan tjej på riktigt, medan den mesta heteroporr funkar alldeles utmärkt som afrodisiaka för heteros varesig de är hanar eller honor. Inte för att den är rårealistisk, men det finns fortfarande någonting så pass likt en sexakt att det går att associera till det man själv kallar "knulla".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Skrämmer Rising än mer

Jo, det är sant. Men de kommer aldrig att låt just DIG titta på dem, för du har SNOPP!

Mer seriöst, jag har varit på ett sexforum som ska få vara anonymt, vars huvudsyfte var att, öh, utbyta snusk.

Det forumet hade sin egen Herr Nils-ekvivalent. Hon hade faktiskt sysslat med sexlekar i verkligheten som liknade forumets tema, och var snar att klaga på när scenerna inte var "realistiska", typ "Det finns ingen chans att man kan binda en person sådär utan att de svimmar inom tjugo sekunder", etc.

Erik
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Dumma Nightowl svarar

Fast det är väl ändå sant att de ligger på divaner iklädda skolflickeuniformer och matar varandra med druvor?
Nej, inte alla. En del har sjuksköterskeuniformer i latex.
Jojo, och framförallt gör vi inget annat än gnugga våra välfyllda silikonbröst mot varandra hela dagarna. Och sen fnittrar vi hela tiden! *ser storögd oskyldig ut*
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Veckans boktips: Hetero

Hetero är en utmärkt upplysningsbok av Sandra Dahlén. Den berättar allt du kan vilja veta om heterosexuella och skingrar många fördomar. Hur ser man att någon är heterosexuell? Hur kan man ha vaginalsex utan att det gör ont? Kan man omvända heterosexuella så dom blir normala igen? Och finns det verkligen heterosexualitet i djurvärlden?

Rekommenderas varmt. Finns troligtvis på ett bibliotek nära dig.

Erik
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,608
Re: Dumma Nightowl svarar

Jojo, och framförallt gör vi inget annat än gnugga våra välfyllda silikonbröst mot varandra hela dagarna. Och sen fnittrar vi hela tiden! *ser storögd oskyldig ut*
Japp, och verkligheten är precis som filmerna i det att jag inte får vara med...
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Dumma Nightowl svarar

Inte jag heller. *surar*

Sen jag blev man på BBC:s braintest så har jag blivit portad från att cybra med lesbiska kompisar. Så nu är det bara min kropp som duger.... *muttrar*
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Dumma Nightowl svarar

Jojo, och framförallt gör vi inget annat än gnugga våra välfyllda silikonbröst mot varandra hela dagarna. Och sen fnittrar vi hela tiden! *ser storögd oskyldig ut*

Jag VISSTE väl det! *går tillbaka och runkar bulle tillsammans med alla vänner*
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Re: Dumma Nightowl svarar

Jag brukar hålla mina fantasier tämligen realistiska. Typ det här _hade kunnat_ hända, med bara små moddar på verkligheten. Känns mer spännande då.

- L
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Veckans boktips: Hetero

Åh, tack! Jag har länge försökt förstå exakt hur heteros funkar. Jag menar, jag har ingen _emot_ straighta, men jag vill gärna slippa se dem flasha sin perversa läggning på stan. Kanske kan boken få mig att bli mindre äcklad?

Min sambo (han är alltså INTE hetero själv, inte för att jag skulle ha brytt mig, men... *skrattar nervöst*) arbetar på stadsbiblioteket. Han borde kunna hitta den åt mig.
 
Top