Nekromanti Pervon på diskussionsgrupper

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Eftersom jag är mamma händer det att jag skriver på diskussionsgrupper med föräldrar/barntema. Där (som kanske på alla grupper?) finns en del pervon som saboterar forumen. För mig är det märkligt att det finns män som gillar att flåsa på gravid- och mammaforum, men smaken är ju som baken... På mina grupper har jag lyckats identifiera två som har skrivit inlägg i flera år. Det är lite sport att avslöja dem även om det är lite läskigt att de inte ger upp.

Pervo 1: Matematik/strumpbyxemannen
Den här killen lägger in ganska enkla matematikproblem och ber att få hjälp med en kom-vux hemtenta. Han vill inte fråga sin fru om hjälp för han tycker att det är genant att han inte fattat algebra. Han ber de gravida kvinnorna maila lösningen till honom, varpå han bombar dem med pervomail om strumpbyxor. Han är ganska bra på att skriva, varje gång är det några tjejer som blir lurade innan någon lägger ut en varning.

Matematikmannen låtsas ibland även vara en representant för ett strumpbyxeföretag och lägger ut enkäter om strumpbyxors egenskap - denier, tåförstärkning och huruvida man har trosor under eller inte. Enkäterna brukar börja bra men på slutet spårar de alltid ut lite - inte så svårt att ana vad strumpbyxemannen gör på sin kammare... Jag skulle kunna göra en skräckfilm om den här snubben, han är så läskig när han byter mellan sina två "jag"! Brrrrr!

Pervo 2: Ankstjärtstrosan
Denne man brukar alltid lägga in en serie av frågor på sex- och samlevnadsgruppen - ser ganska seriöst ut till en början men sen kommer den oundvikliga frågan om huruvida ankstjärtstrosor eller inte är acceptabelt på vuxna män. Ni som inte vet hur plagget ser ut - det är en bäbisbralla med en massa volanger därbak, vanligast sedda i amerikanska filmer. Hur smidigt man än försöker smyga in det så sticker liksom ordet ut... han är ganska oförarglig och lättavslöjad men jobbig ändå.

Vilket är bästa sättet att bli av med pervona (och jag talar inte om troll här)? Även om jag har ganska roligt åt dem så finns det ju folk som blir väldigt illa berörda...

Har ni stött på kvinnliga pervon? Det måste ju bara finnas!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ytterst milda pervon

Har ni stött på kvinnliga pervon? Det måste ju bara finnas!
Hon var väl ett ganska milt pervo, men en femtioårig gift italienska stötte på mig online. När jag påpekade att, öh, gay now, svarade hon "Oh, but I find gay men so SENSUAL!" Snäll tant, bara lite påstridig. Och om ni tycker det verkar lustigt - byt kön på oss, och föreställer att en tjugo år äldre man sänder erotiska inviter till en lesbisk kvinna, eftersom "lesbianer är så sexiga"... :gremsuck:

Sedan var det ett medvetet internetragg från min sida, men A, när alla hans brev pratar om mina fötter - vad har jag för skostorlek, kan han få se bilder på mina fötter, har jag långa eller korta naglar, här är en bild på hans fötter och B, han envist hävdar att han är heterosexuell - det är bara det att han tycker mäns fötter är oerhört erotiska... då sade jag artigt tack och ajö. Också en artig typ och det var ju inga trakasserier som du beskriver - han hade ju bara, öh, annan smak än jag. Minst sagt...

Erik

Edit: Och han var väl ett manligt pervo så han var off topic... snorry... :gremcrazy:
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Vagnhärad

Hur smidigt man än försöker smyga in det så sticker liksom ordet ut...

Om man söker på "ankstjärtstrosor" så får man just nu en (1) träff på forumet. Det är sådant som berikar webben...

Jag hörde en gång en skånsk tant på radio som pratade om squaredans, eller var det cancan? Hursomhelst pratade hon om "pretty pants", som var någon slags show-trosor. Är det ngt liknande?

/Sax, kommando
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ankstjärtstrosan är min nya idol. Inte så svår att hitta honom genom att googla. Jag hittade en hel del ankstjärtstrosor också... konstig fetisch, men rätt söt. Jag har stora sympatier för infantilister som ägnar sig åt ageplay och liknande. De sammanfattas så ofta med pedofiler. Påminner lite om hur homosexualitet för bara några år sedan stod som en mellanrubrik bland nekrofili och pedofili bland kapitlet sexuella avvikelser i sexualkunskapsböckerna.

Jag tror att ankstjärtstrosan skulle kunna fungera någorlunda normalt i ett samhälle där han inte behövde hymla och smyga med sin fetisch. Det är förstås jobbigt att ha honom på ert föräldraforum, men ni får nog stå ut.

Strumpbyxemannen är mer osympatisk, eftersom han faktiskt vill provocera.

Har ni stött på kvinnliga pervon?
Nja. Alltså, det har hänt att jag pratat med tjejer som varit ute efter något speciellt sexuellt - precis som ankstjärtstrosan - men de har i dessa fall inte försökt linda in det utan istället bara ställt en rak fråga väldigt tidigt. Jag är inte så bekväm med det där; att man ena sekunden försöker lära känna varandra och i nästa sekund plötsligt får frågan om man någonsin haft sex med en rullstolsbunden eller om man har fantasier om kvinnor i herrkläder. När vanligt kallprat övergår till ett raggprat på det där viset så tycker jag bara det är vulgärt och jobbigt. Men jag vill inte kalla dem för "pervon" för det.

Sedan finns det förstås tjejer som bara provocerar också. När jag sett dem på nätet så tar jag alltid för givet att de är snubbar, men jag har träffat en del i verkligheten också. Efter att ha läst "The Game" så vet jag att sådana kommentarer mest är att betrakta som shit tests: Utslagsfrågor som inte går att svara på. Om man blir generad så åker man ut, och samma sak händer om man snuskar till det tillbaka. Tjejen försöker helt enkelt försätta killen i en av två situationer som är enkla att avspisa.

Så jag ser inte sådana tjejer som "pervon" heller, de är nog snarare osäkra och använder försöken till provokation som ett medel till att få kontroll.

---

Jag tror inte att man kan bli av med pervon, direkt. Det är bättre att göra sig mentalt förberedd mot dem.

---

Förresten tycker jag det är helt okej att bli tänd på lesbiska, oavsett vad dumma Nightowl än säger.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Har ni stött på kvinnliga pervon? Det måste ju bara finnas!
En kamrat till mig har berättat att en tjej som drog hem honom en kväll ville att de skulle ha smisksex och att han skulle låtsas vara en av hennes lärare... F.ö en lärare även jag haft. Läraren är väl uppåt femti, amerikan och ganska störd, ska sägas. Men, hon ville uppenbarligen ha hela baletten - han skulle låtsas vara honom och prata om att hon skulle få dåliga betyg men kunde "hjälpa upp dem" etc, hela lärare-skolflickbaletten.

Jag kunde inte sluta garva när jag hörde om det.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"En kamrat till mig har berättat att en tjej som drog hem honom en kväll ville att de skulle ha smisksex och att han skulle låtsas vara en av hennes lärare... F.ö en lärare även jag haft. Läraren är väl uppåt femti, amerikan och ganska störd, ska sägas. Men, hon ville uppenbarligen ha hela baletten - han skulle låtsas vara honom och prata om att hon skulle få dåliga betyg men kunde "hjälpa upp dem" etc, hela lärare-skolflickbaletten."

Och det var efter att ha hört detta som du bestämde dig för att själv bli lärare? :gremsmile:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Dumma Nightowl svarar

Förresten tycker jag det är helt okej att bli tänd på lesbiska, oavsett vad dumma Nightowl än säger.
Tja, det är ju knappast något brott mot mänskligheten. Men det ger elaka vibbar hos mig, ungefär som folk som tänder på svarta män som har sex med små söta vita flickor/pojkar - eftersom "negrer är som djur"-memen jag kopplar det till. Här kopplas det dels till idén att lebbor är så mycket mer lystna än vanliga, propra flickor, dels till idén att "om hon bara träffar en riktig man, så...", och slutligen till uppfattningen att lesbisk sex, det är liksom något bara en sexlek, och något som ALLA kvinnor som inte är frigida pysslar med, istället för att vara en ganska fundamental del av ens personlighet. (I motsats till homosex mellan män, som enbart utövas av en slag skrämmande mutanter.)

Men... tja, det är alltså mest fördomar från min sida, kanske. Jag brukar dock associera heterosexuella män som flåsar över lesbiska kvinnor till ovanstående unkenheter, och det gör mig på dåligt humör.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Och det var efter att ha hört detta som du bestämde dig för att själv bli lärare?
Heh... Borde ha nämnt att killen är lärare just på lärarutbildningen, så rent kornologiskt går inte den där vitsigheten ihop =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,626
Location
Rissne
Re: Dumma Nightowl svarar

och slutligen till uppfattningen att lesbisk sex, det är liksom något bara en sexlek, och något som ALLA kvinnor som inte är frigida pysslar med, istället för att vara en ganska fundamental del av ens personlighet. (I motsats till homosex mellan män, som enbart utövas av en slag skrämmande mutanter.)
Men om man då tänder på både bög- och lebbsex? Är det mer OK då?

heterosexuella män som flåsar över lesbiska kvinnor
Om det är bisexuella män då?



Jag vet en jädra massa kvinns jag känner som tycker att bögsex-och-smek är bland det mest tändande som finns. Så egentligen - om man helt bortser från hela könsmaktsordningsbiten - så borde det vara relativt OK för män att gilla lebbar också.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Dumma Nightowl svarar

Jag brukar dock associera heterosexuella män som flåsar över lesbiska kvinnor till ovanstående unkenheter, och det gör mig på dåligt humör.
Om ens sexfantasier inte är unkna på något vis, då har man rejält tråkig fantasi IMM.

Liksom, de är fantasier, de är inte ämnade att vara politiskt korrekta. De får mycket väl överskrida både ens egna såväl som samhällets tabuer. Det är nog just det de är till för, rent utavt.

I mina fantasier är alla rödhåriga kvinnor hämningslösa vildkatter, till exempel. Det är inte en faktisk åsikt jag har om rödhåriga, men det är en eggande fantasi. Jag kan inte tänka mig något tråkigare än att bara fantisera om sånt man faktiskt vill ha och endast med den världsåskådning man faktiskt besitter.

Alla mina fantasier är supersunkiga. Mycket värre än de du räknat upp. Typ sådana med tjejer utan varken armar eller ben, och liknande.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Dumma Nightowl svarar

Alla mina fantasier är supersunkiga. Mycket värre än de du räknat upp. Typ sådana med tjejer utan varken armar eller ben, och liknande.
Apropå trådens rubrik, menar du? :gremgrin:

Dewil
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Pervo 1: Matematik/strumpbyxemannen
Den här killen lägger in ganska enkla matematikproblem och ber att få hjälp med en kom-vux hemtenta. Han vill inte fråga sin fru om hjälp för han tycker att det är genant att han inte fattat algebra. Han ber de gravida kvinnorna maila lösningen till honom, varpå han bombar dem med pervomail om strumpbyxor.
Mail är ganska lätta att spåra, och ett mail till hans internetleverantör med exempel på vad han skickar borde plocka bort honom från nätet.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dumma Nightowl svarar

Liksom, de är fantasier, de är inte ämnade att vara politiskt korrekta.
Jodå. Mina egna fantasier ska jag inte ens yttra mig om på forumet, jag skulle säkert bryta mot några forumsregler. Men brukar du kontakta amputerade tjejer du stöter på och be att få cybra med dem? :gremgrin:

Erik
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Re: Dumma Nightowl svarar

Det är dock en jäkla skillnad på att tända på lesbosex på ett fantasiplan och att sen försöka släpa ut det i verkligheten. Jag blir också fetstörd på en specifik grupp killar på krogen som verkar tro att två hånglande tjejer är en öppen invit att joina oss. Skottpengar, är allt jag har att säga. För att inte tala om alla som tror att bisexualitet automagiskt betyder att man är hur promiskuös som helst och bara vill ha trekanter. Yours truly är väl det (minus trekanterna dock), men de flesta av mina bisexuella kompisar är faktiskt lika monogama som heteros och homos.

Att tända på att se det på film eller fantisera om det är ju dock en helt annan sak. Jag tillhör definitivt Risinggruppen som fantiserar om saker som är alldeles för sjuka för att kunna appliceras på andra människor.

En sak som gör skillnaden mellan porrlesbo och riktig lesbosex viktig är hur tusan de där porrtjejerna GÖR det. Jag har aldrig stött på en tjej som sexar med en annan tjej som det görs på porrfilmer eller i noveller skrivna av porrskadade smågrabbar. Så jo, jag kan störa ihjäl mig på sättet som lesbiska porträtteras i mainstreamporr, men jag har svårt att tycka att det är nåt konstigt med att vissa heterokillar tänder på att se två tjejer sexa upp varandra.

Ok, jag ser att disposition av inlägg inte är min starka sida idag. But I think you get the point.
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
Spontant sexsnack är inte att ragga

Jag är inte så bekväm med det där; att man ena sekunden försöker lära känna varandra och i nästa sekund plötsligt får frågan om man någonsin haft sex med en rullstolsbunden eller om man har fantasier om kvinnor i herrkläder. När vanligt kallprat övergår till ett raggprat på det där viset så tycker jag bara det är vulgärt och jobbigt.
Fast det behöver ju inte alls betyda någon invit... Ibland är man bara jäkligt nyfiken eller känner för att prata sex utan att det har något med ragg att göra. Ibland kanske man funderat på något halva dan och bara vill ha input på det eller så är man lite sexfixerad den dan precis som man vissa andra dagar bara tänker på rollspel eller tentan eller vafan som helst.

Varför måste alla diskussioner om vänners sexuella preferenser alltid kopplas ihop med att man raggar på dem? Kan man inte bara vara nyfiken? Och dessutom, tänk vilka givande diskussioner man kan ha när man upptäcker att en ny människa delar ens fetisher. Även om den personliga sexuella spänningen är lika med noll.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Dumma Nightowl svarar

But I think you get the point.
Yupp. Och för att upprepa mig: om man går tillbaka till min ursprungspost, så var jämförelsen med en man som påfluget stöter på en flera decennier yngre kvinna, och när hon avvisar honom med påståendet att hon inte gillar män, så blir han än mer het på gröten. Då är vi bortom ´fantasi och inne i verklighet.

Liksom, i magoos exempel är ju det obehagliga att folket vill prata om ankstjärttrosor i ett sammanhang där ingen annan pratar om sex. Inte att karln gillar ankstjärttrosor per se.

Jag är lite illa till mods av att dra ut på diskussionen, för kvinnan som inspirerade det hela var riktigt trevlig när man väl fick ur henne att cybra, och det är ganska mysigt med sydeuropeiska mormödrar som delar min förkärlek för snuskiga tecknade serier. Menmen,,,

Erik
 

Vavva

Swordsman
Joined
26 Jan 2001
Messages
529
Location
Malmö
*klappar på dumma Nightowl*

Jepp, det är sant. Jag var inte tydlig nog med att poängtera att mitt svar var ett allmänt inlägg i heterokillarsomdregglarpålesbiskadiskussionen, inte riktat mot dig personligen. :)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Dumma Nightowl svarar

brukar du kontakta amputerade tjejer du stöter på och be att få cybra med dem?
Jag försökte en gång, men till slut klagade hon på att hon fick ont i nästippen av att skriva på tangentbordet.

/Rising
gör ett lamt Häpp!-försök
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Spontant sexsnack är inte att ragga

Varför måste alla diskussioner om vänners sexuella preferenser alltid kopplas ihop med att man raggar på dem?
Nja. När väninnor pratar om sex så tolkar jag det inte som ragg alls. Tvärtom, det är nästan snarare "mellan dig och mig finns ju ingen sexuell spänning alls, så vi kan tillbakalutat prata om vad som helst med varandra".

De jag pratade om var sådana här flyktiga chatkontakter. När man väl märker att man gillar att prata med varandra och att man har åsikter gemensamt med varann så tycker jag att en ämnesförskjutning in på sex och frågor av raggkaraktär är det tråkigaste som finns.
 
Top