Storuggla said:Jag har inga problem med att ett spel är fult illustrerat, om det genomgående är vedervärdigt. Om det är blandat fula och snygga bilder retar jag mig något oerhört på det och morrar åt tanter på ica. Spel bör ha EN illustratör genomgående för att få en enhetlig linje, tack.
Jag kan generellt leva med flera illustratörer om det har någorlunda lika stil (D&D 4*) men Ars Magica (4 & 5) är ju episkt dåliga på det där. Femtielva olika tecknare som blandar svartvitt och färg, varav en är kompetent och resten har plockats in från Elfwood.

Sen stör jag mig på layouten i CoC (6:an). Grumlig bakgrund som kryper under texten i marginalerna, vit text på svarta boxar... Mycket fel är det i pedagogiken med, jag kan inte sätta fingret på det för jag vet inte var jag ska börja.
Konstiga storlekar också. Nobilis är ett hyggligt spel och snyggt men tänkte du på att folk skulle få in det i bokhyllan utan att halva sticker ut, R. S. Borgstrom för helsike? Krille får gärna ta åt sig med, men SH:I2 går åtminstone in i hyllan.
*) Nej, jag är inget fan av snubben/arna som gör nästintill datorgenererade bilder, men resten funkar.