PBS ettbladsscenariotävling Vinterskräck!

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
89
Location
Stockholm
Mitt andra bidrag är ett vinterbadsslasherscenario i båtklubbsmiljö vid Årstaviken. Det är utan kopplat system, men kan nog lätt sättas in i något. Ett sista tredje scenario som utspelar sig på Årsta holmar är på gång också.

Torsdagkväll i januari 2024: badvaken och bastun vid Årsta Gårds Båtsällskap väntar - men det här blir inte en kväll som andra. Stämningen i badsällskapet är inte på topp...

Länk till scenariot!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Här kommer mitt bidrag!

En spökhistoria om ett spöke som inte är ett spöke, satt i min egen hembygd.

Det där med stats eller så får någon annan hitta på, för jag hade visst en deadline att ta hänsyn till. Man kunde tro att man skulle ha mer framförhållning om man är med och arrangerar tävlingen, men tydligen inte!
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Här kommer mitt bidrag!

En spökhistoria om ett spöke som inte är ett spöke, satt i min egen hembygd.

Det där med stats eller så får någon annan hitta på, för jag hade visst en deadline att ta hänsyn till. Man kunde tro att man skulle ha mer framförhållning om man är med och arrangerar tävlingen, men tydligen inte!
Riktigt kul med en smart annan grej än ett spöke!
 

Hakoon666

Halvt förankrad.
Joined
2 Jan 2023
Messages
5
Location
Lund
Tjo!
Här kommer mitt bidrag, med hjälp av mina trogna vapendragare i spelgruppen Kerbango!
Välkomna till Klostergården i Lund, där märkliga ting äger rum i Helgeandskyrkan om natten..! Bör funka finfint med det sorgligt insomnade Svenska Kulter, eller liknande Chuthuluh-system.
Mycket nöje! :)

mvh Håkan
 

Attachments

Last edited:

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jag är ju dum i huvudet som gjorde detta för jag behövde nog sova för två timmar sen för att orka upp till jobbet. Men jag har varit sjuk sen i lördags och haft sån otrolig panik över att hjärnan varit så trasig. Här är det i alla fall 60 min skrivande och 30 min korr + layout. Varggropen. Jag föddes och levde i typ 18 år i Irsta utanför Västerås innan jag flyttade ut längre ut på landet. Så det här utspelar sig på en plats där jag hängde och grävde mycket som liten, nämligen i Varggropen i Irsta (Västerås).

Johan och Pelle är så klart fiktiva karaktärer, dock baserat på min barndom. Det är ju som är Pelle, jag bor inte i Irsta och uppenbarligen lever jag. Och Johan, ja han bor faktiskt på Lidingö med sin sambo och sitt barn. Men vi hängde ofta i Johans källare och spelade trummor och PC-spel.

spread_varggropen.png
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Tjo!
Här kommer mitt bidrag, med hjälp av mina trogna vapendragare i spelgruppen Kerbango!
Bör funka finfint med det sorgligt insomnade Svenska Kulter, eller liknande Chuthuluh-system.
Mycket nöje! :)

mvh Håkan
Det är Lund, Svenska kulter och brutalism! :heart: Mitt hjärta sjunger när jag läser det!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Skulle behöva några dagar till men fick bli som det blev. Är det när det slår över tolvslaget det är slut?
Det är inte slut innan solen går upp över Skåne den 1a december! Så kl.08:12!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,484
Jag är ju dum i huvudet som gjorde detta för jag behövde nog sova för två timmar sen för att orka upp till jobbet. Men jag har varit sjuk sen i lördags och haft sån otrolig panik över att hjärnan varit så trasig. Här är det i alla fall 60 min skrivande och 30 min korr + layout. Varggropen. Jag föddes och levde i typ 18 år i Irsta utanför Västerås innan jag flyttade ut längre ut på landet. Så det här utspelar sig på en plats där jag hängde och grävde mycket som liten, nämligen i Varggropen i Irsta (Västerås).

Johan och Pelle är så klart fiktiva karaktärer, dock baserat på min barndom. Det är ju som är Pelle, jag bor inte i Irsta och uppenbarligen lever jag. Och Johan, ja han bor faktiskt på Lidingö med sin sambo och sitt barn. Men vi hängde ofta i Johans källare och spelade trummor och PC-spel.

View attachment 15441
GJORDE DU DET HÄR SJUK PÅ 90-MINUTER?!! Du är ju någon sorts superhjälte! Det här är så bra!
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
GJORDE DU DET HÄR SJUK PÅ 90-MINUTER?!! Du är ju någon sorts superhjälte! Det här är så bra!
Haha jag tillämpade den där "skriv bara"-tekniken där du aldrig får sluta. Om jag fastnade hoppade jag till nästa rubrik. Sen hoppade jag tillbaka osv. Det resulterade i en extremt effektiv session. Jag har många idéer som vill ut 🤣
 
Top