PBS ettbladsscenariotävling Vinterskräck!

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Får man ha med fram och baksida, som om det vore en bok? Tekniskt sätt blir det ju 4 sidor då, men det är inte en del av äventyret egentligen...... . . .

Jag har ett släpp till på G. Fram/bak påverkar inte innehållet egentligen så det är shit the same som vi brukade säga i Västerås, men bara så jag vet hur jag ska spara pdfen ;)
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
Får man ha med fram och baksida, som om det vore en bok? Tekniskt sätt blir det ju 4 sidor då, men det är inte en del av äventyret egentligen...... . . .

Jag har ett släpp till på G. Fram/bak påverkar inte innehållet egentligen så det är shit the same som vi brukade säga i Västerås, men bara så jag vet hur jag ska spara pdfen ;)
Layoutmässigt får du ju egentligen göra hur du vill, så länge det går plats på ett dubbelsidigt A4. Vi i juryn kanske blir lite griniga om texten kräver förstoringsglas, men inget i reglerna är ett hinder för nuvarande plan!
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Layoutmässigt får du ju egentligen göra hur du vill, så länge det går plats på ett dubbelsidigt A4. Vi i juryn kanske blir lite griniga om texten kräver förstoringsglas, men inget i reglerna är ett hinder för nuvarande plan!
Texten är rimlig. Storlek 12 eller nått :) du kan printa det på ett A4 och läsa utan problem. Det blir ju A5 för de två sidorna text dock
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Fuengirola är en stad där jag bodde i några år och arbetade på en Svensk skola. Det är beläget i södra Spanien på Costa del Sol, bara någon mil från Malaga. En tradition som firas där är Los Reyes Magos eller de tre vise männen. Föräldrar klär upp sig som dem och besöker skolor och kommer med små presenter till barnen. Låt oss säga att presenter inte är det som som Los Reyes kommer med i detta scenario.

Mitt tredje bidrag är alltså Los Reyes Magos, ett äventyr till Delta Green (som använder sig av SCP-världen) och utspelar sig runt jul 1995, för varför inte 90-tal liksom!

spread_losreyes.png
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Fuengirola är en stad där jag bodde i några år och arbetade på en Svensk skola. Det är beläget i södra Spanien på Costa del Sol, bara någon mil från Malaga. En tradition som firas där är Los Reyes Magos eller de tre vise männen. Föräldrar klär upp sig som dem och besöker skolor och kommer med små presenter till barnen. Låt oss säga att detta inte riktigt är presenter som Los Reyes kommer med denna gång.

Mitt tredje bidrag är alltså Los Reyes Magos, ett äventyr till Delta Green (som använder sig av SCP-världen) och utspelar sig runt jul 1995, för varför inte 90-tal liksom!

View attachment 15300
Sjukt coolt!
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Fuengirola är en stad där jag bodde i några år och arbetade på en Svensk skola. Det är beläget i södra Spanien på Costa del Sol, bara någon mil från Malaga. En tradition som firas där är Los Reyes Magos eller de tre vise männen. Föräldrar klär upp sig som dem och besöker skolor och kommer med små presenter till barnen. Låt oss säga att detta inte riktigt är presenter som Los Reyes kommer med denna gång.

Mitt tredje bidrag är alltså Los Reyes Magos, ett äventyr till Delta Green (som använder sig av SCP-världen) och utspelar sig runt jul 1995, för varför inte 90-tal liksom!

View attachment 15300
Fint att se att Spaniensvenskarna representerar.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,322
Attans, jag hade verkligen tänkt få in något men har varit tvungen att prioritera annat... Så kan det gå.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Attans, jag hade verkligen tänkt få in något men har varit tvungen att prioritera annat... Så kan det gå.
Jag skriver ditt bidrag åt dig:

Lemur Lemtur Lestur Lastur Hastur HAstur HAStur HASTUr HASTUR HASTUR HASTUR HASTUR HASTUR HASTUR (fortsätt till två A4).
 

BroderFluff

Veteran
Joined
4 Jul 2005
Messages
42
Location
Göteborg
Var ju ett tag sedan man skrev här, men nu blev jag änna lite taggad.
Kanske mer Scooby Doo än skräck, men i alla fall vinter och lokalt :)

Hero_JPL2021_1920x1080.jpg
Strul på Liseberg
Snön knastrar på marken när ni hoppar ner från staketet. På andra sidan blir Arvids andedräkt till rök när han pratar.
“Lycka till där inne” säger han. “Skriv i chatten när ni hittar något!”
Ni tittar in mot parken och blir nästan bländade av alla lampor. Det är tomt här nu på natten, men någonstans där inne finns den. En ny pokémon som ingen sett förut… och ni ska bli de första att fånga den!
 

Attachments

Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Var ju ett tag sedan man skrev här, men nu blev jag änna lite taggad.
Kanske mer Scooby Doo är skräck, men i alla fall vinter och lokalt :)

View attachment 15362
Strul på Liseberg
Snön knastrar på marken när ni hoppar ner från staketet. På andra sidan blir Arvids andedräkt till rök när han pratar.
“Lycka till där inne” säger han. “Skriv i chatten när ni hittar något!”
Ni tittar in mot parken och blir nästan bländade av alla lampor. Det är tomt här nu på natten, men någonstans där inne finns den. En ny pokémon som ingen sett förut… och ni ska bli de första att fånga den!
Jag älskar det här! Vilket fantastiskt scenario att spela med barn. Och det fångar Lisebergs känslan till tip-top
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Började på en liten grej igår kväll, Parkeringsplan U1. Vi får väl se ifall jag hinner klart men fyra monster (Äckelråtta, Avgasfolk, Betongälva, Dripp Dropp) och en karta är klara i alla fall :)
Det här låter kul! :D Hoppas du hinner!
 

folketsfiende

drömvändare
Joined
5 Nov 2021
Messages
93
Location
Stockholm
Okej, dags att börja langa in det jag totat ihop. Först ett scenario skrivet för Barkhäxesystemet, men som utspelar sig vid byggarbetsplatsen bredvid Årstabergs pendeltågsstation. Det är något av en "creature feature" som förhoppningsvis kan bli filmisk i stämning, med lite anspelningar på den utbredda droghandeln i området. Här är "Jag hör dom!" Hoppas det faller någon i smaken!

Tyvärr blev filen så tung att den inte kunde laddas upp, men det kanske fungerar med en drivelänk?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Okej, dags att börja langa in det jag totat ihop. Först ett scenario skrivet för Barkhäxesystemet, men som utspelar sig vid byggarbetsplatsen bredvid Årstabergs pendeltågsstation. Det är något av en "creature feature" som förhoppningsvis kan bli filmisk i stämning, med lite anspelningar på den utbredda droghandeln i området. Här är "Jag hör dom!" Hoppas det faller någon i smaken!

Tyvärr blev filen så tung att den inte kunde laddas upp, men det kanske fungerar med en drivelänk?
Drive länk funkar! :D
 
Top