Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 2

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Hörrni det här duger inte. Hur fasen kan Martin och Empiricus vara de hetaste alternativen? Empi är den som avgör att Rasmus ska röstas ut innan deadline, och Martin är den som vältrar över drevet från Sidd till Rasmus inför sista dagen. Vi röstade ut en ulv förra rundan. Att ni röstar som att det inte hänt är ju bedrövligt.
Tre saker:
1. Du grönar Sidd och Yem av röstningen, vilket jag menar inte alls är någon självklarhet
2. Du grönar inte Martin3, trots att han är den som gör Rasmus-drevet till det ledande alternativet
3. Du säger att Xyas och Stövelkatten är mellanmjölk när deras Impetigo-röster väl rimligtvis är de mest klassiska ulv-rösterna under hela förra rundan
Bra argument och jag kan köpa dem.
Eftersom Xyas inte röstat denna runda och hamnat i mitt mellanregister trots röster utanför ulvdrevet så är det väl en rimlig röst då.

Röst: Xyas
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Hörrni det här duger inte. Hur fasen kan Martin och Empiricus vara de hetaste alternativen? Empi är den som avgör att Rasmus ska röstas ut innan deadline, och Martin är den som vältrar över drevet från Sidd till Rasmus inför sista dagen. Vi röstade ut en ulv förra rundan. Att ni röstar som att det inte hänt är ju bedrövligt.
Hmm det här är en intressant bra post som är svår att argumentera mot tycker jag.
Det lutar ju starkt för att Empi inte skulle lagt denna röst innan deadline. Det grönar Empi för det vore ju redigt vågat att göra om nu de inte skulle göra nåt ulvaoffer. Det kan jag inte anta så jag får rikta blicken åt nåt annat håll och byta röst.

Röst: @Impetigo

Väntade in i det sista med att rösta på sin ulvpolare Rasmus i och med att Impetigo själv höll på att åka och in i det sista hoppades att nåt annat drev skulle lossna.
Om det här stämmer så ställde vi alltså 2 Ulvtåg mot varandra i R1.
Det skulle banne mig vara kandidat till årets by i så fall.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Och om du fick lov att rösta på någon i Rökrummet? Har du knäckt skiffret där förresten?
Jag tycker att det är det farligaste av rummen, just nu. Ska dock sägas att jag inte knäckt skiffret i Matsalen (eller typ, men steg två blir jag inte klok på haha)
Allt ovan bygger på tesen att ulvarna som minst gått in i varsitt rum.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Xyas har inte postat denna runda, @Sidd - Missat det eller varit aktiv med honom i någon annan chatt och missat att han inte skrivit i tråden? ;)
Det var ett litet skoj med hänvisning till Xyas spelstil där denne fått en roll i detta gäng att kunna komma undan med så lite aktivitet som möjligt.
Jag ville bara uppmärksamma denne om att delta lite för att hjälpa byn framåt.
Jag röstar gärna på Xyas om jag nu hade nåt vettigt att anklaga denne för.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Allt ovan bygger på tesen att ulvarna som minst gått in i varsitt rum.
Folk har gått till 3 rum.
Vi har fångat 1 Ulv.
Du tror väl inte det var 4 Ulvar från start?

Jag tror det var 3 från start och att 2 gått åt varsitt håll.

Eftersom att jag (efter att röstat på båda) krystat fram att nog BÅDE Martin och Empi skulle vara gröna så blir logiken att den som vart själv med stort V i Galleriet är Ulv.

Vad säger ni @Empiricus och @Martin3 ?

Vad säger ni andra.
Stämmer det ok att både Empi och Martin troligtvis är bybor?

Röst: @Vimes

Ps. Jag har Impetigo som det tredje troliga busfröt.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ett försök till att gröna mig själv kryptologiskt :p
Meddelande mottaget. Inte säker på taktiken om du inte fått fram något av matsalens chiffer.
Tack Vimes för att du påpekar att Empiricus röst fällde avgörandet.

Jag är inte riktigt med på Vimes-tåget. Det enda jag kan se är att det finns en möjlighet att Vimes råkade gå till ett rum som råkade vara tomt samtidigt som inget nattmord skedde.I övrigt ser jag inget i Vimes spel som lyser rött.

@Vimes, har du aktiverat din förmåga?

Jag lär hoppa av Empitåget, det verkar väldigt djärvt att offra RasmusL när det inte behövdes.
Jag skulle gärna få igång Xyas mer så:

Röst: @Xyas

Xyas, vad är din analys just nu? Vilka är rödast/grönast?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Få se nu om Vimeståget tar fyr och om Impetigo får kalla fötter och hoppar av🫢
Jag har ju drevat mot Vimes precis hela rundan och redan i r1 skrev jag tydligt att jag misstänkte rasmus och vimes som potentiella ulvkompisar. Jag kommer inte hoppa av mitt vimeståg förrän det är tydligt att det är dött.

Sen tycker jag att det är lurigt att Vimes ligger på Stöveln och Xyas så hårt eftersom jag misstänker att en av dem är ulv nummer tre, men det kan ju vara en list förstås just för att man inte ska sätta dem tillsammans.

Om jag byter röst denna rundan kommer det vara till Stöveln eller Xyas (och helst Xyas) men det gör jag som sagt bara om vimeståget är dött för jag håller vimes för klart rödast (byter naturligtvis också om nåt helt oväntat framkommer aom vänder allt upp och ned, men med tre timmar till deadline känns det som att det är dags att cementera rösterna och jag kommer bara hinna kika in sporadiskt och läsa innan 21)

Jag skulle gärna se lite bättre case mot empi eller martin av er som ligger där för jag tycker att vimes case för att gröna de två iom uttöstninge av rasmus är bra.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok, nu ser jag att ingen ligger kvar på martin och empi… det vänder snabbt på Ebon Oaks 😳 eller är det jag som postar utan att uppdatera kanske?

Fyra på Xyas, två på Vimes och en på Stöveln just nu tror jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Röst: Vimes
Jag fattar inte. Alltså röstar ni på mig för att jag övergav Rasmus-drevet till fördel för Impetigo så förstår jag hur ni tänker. Men här dillar du om olika rum. Kan någon sammanfatta vad det handlar om? På vilket sätt rödas jag av rummen vi är i?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,368
Ok, nu ser jag att ingen ligger kvar på martin och empi… det vänder snabbt på Ebon Oaks 😳 eller är det jag som postar utan att uppdatera kanske?

Fyra på Xyas, två på Vimes och en på Stöveln just nu tror jag.
Jag sa åt dom att dom inte skulle rösta på Empi och Martin. Dom vågar inte göra annat än lyda förstås.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag fattar inte. Alltså röstar ni på mig för att jag övergav Rasmus-drevet till fördel för Impetigo så förstår jag hur ni tänker. Men här dillar du om olika rum. Kan någon sammanfatta vad det handlar om? På vilket sätt rödas jag av rummen vi är i?
Jag har ju landat i ett troligt tänk att:
1. Det var 3 ulvar från start
2. De två ulvarna som är kvar har gått åt varsitt håll
3. Jag tycker Martin är grön
4. Jag tycker Empi är grön
5. Ingen Ulv i Rökrummet
6. En Ulv gick till Matsalen, nån av Impetigo, Xyas, Yem och Stövelkatten
7. Till Galleriet gick Mr V själv.

Logiken faller om Empi eller Martin är ulv.
 
Top