Varulv #Patterns #Patterns #Patterns - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Rasmus röstas ut! Han var ulv!

Följande spelare är med i spel:

I rökrummet finns:

Empiricus Martin och Sidd

Där under en skylt om att tobaksrökning undanbedes ligger en liten ihoprullad lapp i en tändsticksask med följande chiffer:

UD NAK IÖRRAHFND ÖGYRNFNLTIFT

Framgångståget insprerar: Slumpmötestabell för bokstäver?

***

I matsalen finns:
Impetigo, Stövelkatten, Xyas och Yem86.
Där under en matta ligger en låda med ett chiffer i:
Murarchiffer.png
Framgångståget insprerar: Slarviga murare missar en prick!

***

Ensam i galleriet står Vimes. Han ser en fantastisk tavla och bakom den inristad i väggen står ett chiffer:

Hiki iā ʻoe ke ʻike inā loaʻa ka mana o kekahi

Framgångståget insprerar:
Flagga.png

***

Denna runda slutar onsdag 10/8 kl. 21.00!

Lycka till!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tar mig en konjak och puffar nöjt på en cigar i rökrummet. Utmanar Martin på en biljardmatch och mumlar på franska om gamla expeditioner på främmande kontinenter. Sneglar lite misstänkt åt Empis håll.

Skönt att vi prickade rätt med att rösta ut en ulv i R1.
Det är ju strålande.

Ulv två ggr i rad är ju inte att leka med Rasmus. Lätt att vara efterklok men jag tyckte det vart lite samma reaktioner igen denna gång som senast.

Tack för spel Rasmus.

Skönt att ha @Martin3 med i Rökrummet men är lite mer tvek på @Empiricus har nåt vasst från operationsbordet med sig under rocken.
Vem löser chiffret först då i rökrummet?

Blev ju inte nått nattmord (lite synd för det hade jag hoppats på för att sätta dit en mördare ) men det kanske är för att gröna sig.

Jag tror vi kan ha lite att gräva i från R1 ang tex röstmönster, ställningstagande runt nattmordsförmåga och förflyttningar.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Boom! 💥 Byn tar inga fångar! Stiligt!

De här chiffren ska nog inte vara några problem att lösa.

Röst: @Vimes

Varför går du på Sidd så omedelbart och utan motivering, Vimes? Är det viktigt för dig att få första lagda röst?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Najs! En ulv huggen!


Förra rundan slutade så här:


RasmusL med 5 röster: Sidd, Yem86, Martin3, Empiricus, Impetigo
Impetigo med 4 röster: Vimes, Stövelkatten, Xyas, RasmusL


Sidd röstar på RasmusL första rundan, efter ca 6 timmars speltid. Anklagar RasmusL för lågflygeri, och utlöser RasmusLs många poster och ordfäktning mot Sidd.

Yem86 följer på med röst på RasmusL med väldigt skral motivering. "Jag kan hänga på. Blev rätt rejält lurad förra gången." - Sedan ligger även Yem kvar där med sin röst röst hela spelet utan att flytta den.

(I post #70 så anger RasmusL Sidd, Yem86 och Vimes som ulvar på sin magkänsla)

Martin3 lägger sin röst på RasmusL i går klockan 20.52, med motiveringen "Känns som ingen har rätt av dom. Det är dock inte ovanligt att Sidd vevar på och skapar kaos i R1, klart ovanligare för RasmusL vad jag kan minnas. Dessutomhar jag ett starkt bias för att tycka att Sidd är röd i R1 så jag måste nog säga att verkligheten borde peka mer mot RasmusL än Sidd." Den här meningen pingar lite för mig, här låter Martin3 som om han vet att det finns en ulv bland RasmusL och Sidd, snarare än att det kanske inte finns en ulv där. Detta är också Martin3s sista post förra rundan.

(I post #89 så anger RasmusL Stövelkatten, Martin3 och Impetigo som rödast - I samma post tar han fram Yem, mig samt Vimes. Jag får betyget bybo eller försiktig ulv, Vimes halv-ulv och Yem får inget betyg. Ingen av oss hamnar på rödlistan.)

I morse klockan 10.09 startar Vimes Impetigotåget som ett alternativt tåg till ett eventuellt Yem-tåg. Det finns egentligen inget speciellt tryck på Yem då utöver min röst, vilket är lite intressant.

Stövelkatten är tvåa på Impetigo klockan halv tre i dag, det är en "så länge"-röst på relativt lösa grunder, nämner att han är på Sidd-drevet och ulvvänliga resonemang om förflyttningen och påpekar att katten kan spela i kväll pga tågresande. RasmusL svarar på denna post med att anklaga katten för att inte beröra Vimes

Xyas kommer in klockan 3, tycker att RasmusL vs Sidd inte stämmer och om inte bägge är ulv så är RasmusL det. Därefter röstar Xyas på Impetigo, tycker att argumenten där är rimliga, inklusive Stövelkattens. Tycker Vimes är tystare än vad Xyas är bekväm med.

Nu är läget lika mellan RasmusL och Impetigo. Bägge har 3 röster, tidigast lagda röst ligger på RasmusL från Sidd. Är det någonsin läge att byta tåg så är det här i trakterna när klockan närmar sig eftermiddag, och eventuella ulvar på RasmusL-tåget gör nog sina val här om de skall stanna eller inte. Utanför tågen ligger RasmusL, Impetigo och jag.
RasmusL "måste" rösta på Impetigo, och Impetigo "måste" rösta på RasmusL här, och jag har det eminenta privilegiet att lägga en röst som troligen kommer hänga den jag röstar på.


Vi vet att RasmusL var ulv, och jag tror att om mer än en ulv ligger i RasmusL-drevet så skulle denne försöka byta drev till Impetigo om Impetigo var bybo.

I min röst på RasmusL strax innan åtta så resonerar jag kring ett möjligt distanserande och beef mellan RasmusL och Vimes innan Vimes byter till Impetigo och startar det drevet.

Jag har fortfarande Vimes som möjlig medulv till RasmusL, tillsammans med Martin3. Yem86 är ett alternativ, men Yem har varit aktiv och har haft möjlighet att hoppa av RasmusL-tåget men valt att stanna genom hela spelet. Det känns inte som ett typiskt sätt att spela som ulv när man borde kunna rädda sin medulv med någorlunda bra cover i god tid tills rundans slut.
Likaså Sidd, det känns lite som för mycket bypannben att tvångsligga kvar på samma spelare hela rundan genom, tror inte att en ulv skulle göra så mot en medulv.

Yem och Sidd blir lite på den gröna planhalvan.
Vimes och Martin3 ligger på den rödaste sidan.


Xyas, Katten och Impetigo då? Impetigo kan ju också vara ulv, då stod det mellan två ulvar i sluttampen, och då hade ju rimligen ulvarna (speciellt om de skulle vara 3) försökt hitta ett alternativ och köra det istället. Med 2 ulvar så är det ju inte orimligt, de höll sig bägge från varandras drev tills slutet av rundan. Impetigos spel är inte supergrönande heller, och det finns inget tydligt byboande där vad jag kan se. Så även Impetigo får bo på rödsidan gränsen.
Katten och Xyas hamnar iaf i mellanmjölkens land.

Röd till grön lista
Martin3
Vimes
Impetigo
Xyas
Stövelkatten
Sidd
Yem86

Mellan Vimes och Martin3 så är Martin3 i samma rum som mig nu, och har dessutom flygit väldigt lågt sedan i går kväll utan att posta trots närvaro på forumet.

Röst: Martin3
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ledsen för dålig aktivitet under gårdagen. Är på medeltidsveckan och trodde jag skulle ha mer tid över.

Vimes chiffer har jag löst men det kommer jag bara dela ut om byn litar på Vimes då den kan vara tvåeggad…

mitt är löst men också något jag inte delar ut till folk jag inte litar på på grund av förmågan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Varför röstar du på mig?
Konkreta saker nu tack, snälla stå inte på dig om magkänsla nu👍
Teorin är alltså att du och Rasmus skulle låtsasbråka i R1.

Sidd är ulv, Rasmus är ulv. Den här tycker jag inte är helt tokig. Rasmus kokar en jävligt tunn R1-soppa på sin ulvpolare i R1. Lätt att släppa, men går alltid att hänvisa tillbaka till som alibi.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Det här med hemlighållande av förflyttning nu när Ulvarna bara kan nattmörda när de är i samma rum efter förflyttning.
  • Först tänker man ju att man inte vill avslöja för ulvarna vart man hamnar för då kan de gå dit och nattmörda.
  • Ska vi inte tänka att det är bra att vi i byn nu deklarerar allt innan så vi kan ”styra” det optimalt så vi max blir 2 i ett rum och då avslöjjar en som nattmördar.
På det sättet kan vi avslöja nattmördande ulv.

Enligt den här iden så ska vi alltså inte hamna 3 spelare i samma rum👍

Låter det här vettigt?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Teorin är alltså att du och Rasmus skulle låtsasbråka i R1.
Den teorin håller väl inte iom att jag stannade kvar och röstade ur Rasmus ur spel.

Om du nu inte har nån scum-agenda så ska du nog hellre kolla hur andra spelare förhöll sig till Rasmus/Sidd-dansen.
Ponera att vi har två ulvar kvar så kanske 1 stödde Rasmus (genom att ligga lågt i diskussionerna och rösta Impetigo och 1 höll med mig istället (distansera sig från RasmusULV).
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ledsen för dålig aktivitet under gårdagen. Är på medeltidsveckan och trodde jag skulle ha mer tid över.

Vimes chiffer har jag löst men det kommer jag bara dela ut om byn litar på Vimes då den kan vara tvåeggad…

mitt är löst men också något jag inte delar ut till folk jag inte litar på på grund av förmågan.
Jag klurade ut det i rökrummet också.
Gissar att ulvarna kommer lösa det också, de är ju säker två som kan hjälpa varandra.
Men vi behöver nog dryfta hur det ska användas innan vi avslöjjar I alla fall.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ulvars förflyttning:

Ulvarna har spridit ut sig för att öka chansen för lyckade nattmord och aktiverande av chiffer.

Därav är ej både Martin och Empi ulvar.

Därav är det max 1 ulv bland Yem, Stövelkatten, Impetigo och Xyas.

Dock kan ju alla i just ditt rum vara gröna då de 2 ulvarna kan vara i andra och i det scenariot är Vimes ulv.

Jag tror 2 ulvar är kvar vilket ger 66% chans att det står 1 ulv i vardera rum.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Den teorin håller väl inte iom att jag stannade kvar och röstade ur Rasmus ur spel.
Jo, det kan den göra ändå. Alltså, visst är det lite grönande att du inte försökte rädda Rasmus, men att man som ulv liksom känner att man är låst till något och inte vågar byta tåg är rätt vanligt.

Grejen är ju att man som ulv skådespelar sig själv, och visst händer det att man råkat skriva ett manus åt sig som gör att man blir tvungen att vara med i utröstningen av en ulv-kollega. Det vore inget nytt.

Teorin är alltså att du och Rasmus hade en idé om ett skådespel som råkade back firea. (Att Rasmus spel i R1 bet honom i röven vet vi ju.)

---

Det sagt är det inte så glasklart. Jag ska sätta mig och kolla på röstmönstret när jag är på jobbet och "lyssnar" på skolledningen som berättar om söktryck, fyllnadsgrad, och dylikt som jag tycker är sjukt ointressant.

Empi gjorde en analys, men jag tycker ärligt talat att den är rätt dålig. Eller i varje fall hårt influerad av Empis redan etablerade tankat om alla spelare.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag är också inne på att ulvar spritt ut sig. Det är inte orimligt att anta 3 ulvar och att de då gick åt de tre olika hållen.

Det vanligaste är att någon av de mest erfarna spelarna blir nattmördade först: Vimes, Basse, Rasmus, Empi, Impetigo. För att det skulle ha misslyckats den här gången ser jag tre troliga scenarier:
1. Vimes blev utsatt för nattmord men kom undan genom att gå till ensamt rum/ det rum RasmusL skulle gå till vilket ger att Vimes är grön.
2. Empi skulle nattmördas men hamnade i ett rum med enbart bybor.
3. Impetigo skulle nattmördas men hamnade i ett rum med bara bybor.

Eftersom ulvarnatroligtvis vill optimera sina chanser och de visste att RasmusL skulle åka så lär inte RasmusL ha varit ulven som skulle gå mitten vilket var det troligaste stället för folk att gå till. Det gör scenario 3 mer osannolik

scenario 2 är inte osannolikt och skulle gröna mig och Sidd. Scenario 1 skulle gröna Vimes som absolut skulle kunna vara ulv i de andra scenariorna. Samma sak för mig och Sidd i scenario 1 & 3.

Jag tror att det är högst sannolikt en ulvbland mig, empi, siddoch Vimes. Samt en hos Imp, Yem, Stövel och Xyas.
Av de grupperna ser jag just nu Empi som rödast i grupp VEMS då jag köper Sidds vevande i R1 som standard-Sidd.

I grupp YXIS håller jag nog Stövel och Xyas som mest röda. Tyckte inte Stövelkatten kom med något första dagen. Kom förvisso med en analys andra dagen men inget mer. Xyas är ovanligt tyst, även för att vara Xyas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,369
Röstning i R1 said:
8/8
14:07 - Martin3 -> Stövelkatten (1)
14:26 - Sidd -> RasmusL (1)
15:08 - Yem_86 -> RasmusL (2)
15:52 - RasmusL -> Sidd (1)
16:06 - Empiricus -> Sidd (2)
18:00 - Impetigo -> Sidd (3)
19:11 - Vimes -> RasmusL (3)
20:52 - Martin3 -> RasmusL (4) (Stövelkatten 0)

9/8
08:48 - Empiricus -> Yem_86 (1) (Sidd 2)
10:09 - Vimes -> Impetigo (1) (RasmusL 3)
14:23 - Stövelkatten -> Impetigo (2)
14:47 - Impetigo -> Xyas (1) (Sidd 1)
15:00 - Xyas -> Impetigo (3)
19:39 - Empiricus -> RasmusL (4) (Yem_86 0)
19:46 - RasmusL -> Impetigo (4)
20:50 - Impetigo -> RasmusL (5) (Xyas 0)
21:00 - STOPP!
Dumpar det här tills vidare. Nu pratar rektorn om kalendariet, och det vill jag lyssna på.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ska snart in på min smedskurs men tittade igenom R1 och såg en sak.
Det står inte att vi får reda på i vilket rum någon blir nattmördad i så risken den här rundan är att det blir komplicerat att följa vilka rum en viss person gick till och blev dödad.
Jag har bett Basse förtydliga det i ett pm men har inte fått svar än.

Vi ska alltså inte glömma bort det nästa runda när vi gör våra analyser är det jag vill ha sagt.


Dumpar det här tills vidare. Nu pratar rektorn om kalendariet, och det vill jag lyssna på.
Du saknar åtminstone en röst: 11:23, inlägg 95 röstade Impetigo på Stövelkatten.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
[
Jo, det kan den göra ändå. Alltså, visst är det lite grönande att du inte försökte rädda Rasmus, men att man som ulv liksom känner att man är låst till något och inte vågar byta tåg är rätt vanligt.

Grejen är ju att man som ulv skådespelar sig själv, och visst händer det att man råkat skriva ett manus åt sig som gör att man blir tvungen att vara med i utröstningen av en ulv-kollega. Det vore inget nytt.

Teorin är alltså att du och Rasmus hade en idé om ett skådespel som råkade back firea. (Att Rasmus spel i R1 bet honom i röven vet vi ju.)

---

Det sagt är det inte så glasklart. Jag ska sätta mig och kolla på röstmönstret när jag är på jobbet och "lyssnar" på skolledningen som berättar om söktryck, fyllnadsgrad, och dylikt som jag tycker är sjukt ointressant.

Empi gjorde en analys, men jag tycker ärligt talat att den är rätt dålig. Eller i varje fall hårt influerad av Empis redan etablerade tankat om alla spelare.
”somulv känner man sig lite låst”-argumentet håller väl inte heller @Vimes

Hade inte i mitt fall varit så konstigt att byta till Impetigo då jag misstänker denne också, se min genomgång av spelare i slutet av R1.

Alltså om jag vore ulv så hade jag bytt bort från min ulvkompis.
Troligare att nån av de som klev på Rasmuståget i slutet när det ”redan var kört” gick dit för att gömma sig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Ulvars förflyttning:

Ulvarna har spridit ut sig för att öka chansen för lyckade nattmord och aktiverande av chiffer.

Därav är ej både Martin och Empi ulvar.

Därav är det max 1 ulv bland Yem, Stövelkatten, Impetigo och Xyas.

Dock kan ju alla i just ditt rum vara gröna då de 2 ulvarna kan vara i andra och i det scenariot är Vimes ulv.

Jag tror 2 ulvar är kvar vilket ger 66% chans att det står 1 ulv i vardera rum.
Jag skulle vilja ha mer bybohjälp i att gräva i det här.

Hur tror ni de två sista Ulvarna tänkte med sin förflyttning när de insåg att Rasmus skulle bli utröstad?

En av ulvarna försökte förstås gå till ett rum där de hoppades på att ett namnat offer gick.

Jag deklarerade ju att jag skulle gå till rökrummet vilket gjorde det alternativet till ett dåligt rum för försök till nattmord (då de skulle riskera att avslöja sig).

Jag tror den ulv som INTE skulle nattmörda gick till rökrummet med mig för att på så sett ”gröna sig” - och hävda att den minsann inte mördade Sidd.
Jäkligt synd att BÅDE @Martin3 och @Empiricus följde med till rökrummet för jag tror 1 av dem är Ulv.

Vart gick den siste Ulven som var på nattmordsuppdrag?

Hjälp till att reda ut det från er synvinkel🙏
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Najs! En ulv huggen!


Förra rundan slutade så här:


RasmusL med 5 röster: Sidd, Yem86, Martin3, Empiricus, Impetigo
Impetigo med 4 röster: Vimes, Stövelkatten, Xyas, RasmusL


Sidd röstar på RasmusL första rundan, efter ca 6 timmars speltid. Anklagar RasmusL för lågflygeri, och utlöser RasmusLs många poster och ordfäktning mot Sidd.

Yem86 följer på med röst på RasmusL med väldigt skral motivering. "Jag kan hänga på. Blev rätt rejält lurad förra gången." - Sedan ligger även Yem kvar där med sin röst röst hela spelet utan att flytta den.

(I post #70 så anger RasmusL Sidd, Yem86 och Vimes som ulvar på sin magkänsla)

Martin3 lägger sin röst på RasmusL i går klockan 20.52, med motiveringen "Känns som ingen har rätt av dom. Det är dock inte ovanligt att Sidd vevar på och skapar kaos i R1, klart ovanligare för RasmusL vad jag kan minnas. Dessutomhar jag ett starkt bias för att tycka att Sidd är röd i R1 så jag måste nog säga att verkligheten borde peka mer mot RasmusL än Sidd." Den här meningen pingar lite för mig, här låter Martin3 som om han vet att det finns en ulv bland RasmusL och Sidd, snarare än att det kanske inte finns en ulv där. Detta är också Martin3s sista post förra rundan.

(I post #89 så anger RasmusL Stövelkatten, Martin3 och Impetigo som rödast - I samma post tar han fram Yem, mig samt Vimes. Jag får betyget bybo eller försiktig ulv, Vimes halv-ulv och Yem får inget betyg. Ingen av oss hamnar på rödlistan.)

I morse klockan 10.09 startar Vimes Impetigotåget som ett alternativt tåg till ett eventuellt Yem-tåg. Det finns egentligen inget speciellt tryck på Yem då utöver min röst, vilket är lite intressant.

Stövelkatten är tvåa på Impetigo klockan halv tre i dag, det är en "så länge"-röst på relativt lösa grunder, nämner att han är på Sidd-drevet och ulvvänliga resonemang om förflyttningen och påpekar att katten kan spela i kväll pga tågresande. RasmusL svarar på denna post med att anklaga katten för att inte beröra Vimes

Xyas kommer in klockan 3, tycker att RasmusL vs Sidd inte stämmer och om inte bägge är ulv så är RasmusL det. Därefter röstar Xyas på Impetigo, tycker att argumenten där är rimliga, inklusive Stövelkattens. Tycker Vimes är tystare än vad Xyas är bekväm med.

Nu är läget lika mellan RasmusL och Impetigo. Bägge har 3 röster, tidigast lagda röst ligger på RasmusL från Sidd. Är det någonsin läge att byta tåg så är det här i trakterna när klockan närmar sig eftermiddag, och eventuella ulvar på RasmusL-tåget gör nog sina val här om de skall stanna eller inte. Utanför tågen ligger RasmusL, Impetigo och jag.
RasmusL "måste" rösta på Impetigo, och Impetigo "måste" rösta på RasmusL här, och jag har det eminenta privilegiet att lägga en röst som troligen kommer hänga den jag röstar på.


Vi vet att RasmusL var ulv, och jag tror att om mer än en ulv ligger i RasmusL-drevet så skulle denne försöka byta drev till Impetigo om Impetigo var bybo.

I min röst på RasmusL strax innan åtta så resonerar jag kring ett möjligt distanserande och beef mellan RasmusL och Vimes innan Vimes byter till Impetigo och startar det drevet.

Jag har fortfarande Vimes som möjlig medulv till RasmusL, tillsammans med Martin3. Yem86 är ett alternativ, men Yem har varit aktiv och har haft möjlighet att hoppa av RasmusL-tåget men valt att stanna genom hela spelet. Det känns inte som ett typiskt sätt att spela som ulv när man borde kunna rädda sin medulv med någorlunda bra cover i god tid tills rundans slut.
Likaså Sidd, det känns lite som för mycket bypannben att tvångsligga kvar på samma spelare hela rundan genom, tror inte att en ulv skulle göra så mot en medulv.

Yem och Sidd blir lite på den gröna planhalvan.
Vimes och Martin3 ligger på den rödaste sidan.


Xyas, Katten och Impetigo då? Impetigo kan ju också vara ulv, då stod det mellan två ulvar i sluttampen, och då hade ju rimligen ulvarna (speciellt om de skulle vara 3) försökt hitta ett alternativ och köra det istället. Med 2 ulvar så är det ju inte orimligt, de höll sig bägge från varandras drev tills slutet av rundan. Impetigos spel är inte supergrönande heller, och det finns inget tydligt byboande där vad jag kan se. Så även Impetigo får bo på rödsidan gränsen.
Katten och Xyas hamnar iaf i mellanmjölkens land.

Röd till grön lista
Martin3
Vimes
Impetigo
Xyas
Stövelkatten
Sidd
Yem86

Mellan Vimes och Martin3 så är Martin3 i samma rum som mig nu, och har dessutom flygit väldigt lågt sedan i går kväll utan att posta trots närvaro på forumet.

Röst: Martin3
Bra post med blandade gräv👍

Martin och Vimes hamnar alltså på rödlistan här.
Martin bytte alltså till Rasmus-drevet precis innan deadline.
Då är min tolkning att Martin är grön pga att denne outade Hall-chiffret bara ett låssasbybomove.
Och Vimes startar omotiverat drev mot Yem och nu lite blekt försöker med röst på mig.
Vi måste kolla igenom Martins förehavanden mer då.

Röst: @Martin3

För mig står just nu valet mellan Empi/Martin som båda mest pliktskyldigt spelar biljard i rökrummet. De åker på stryk hela tiden.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Bra start på dagen!
Jag har gått fram och tillbaka på Sidd men jag lutar nog grön åt honom nu. Tror chansen är låg för ett skojbråk bussning av Rasmus/Sidd. Vimes tyckte jag lät väldigt grön i går men nu känns det inte lika bra. Impetigo vill jag hålla ögonen på fortsatt medans Stövelkatten och xyas är neutrala för mig fortfarande så dom vill jag syna mer. Hört att xyas inte går att rösta runda ett någon som kan förklara varför?
Jag röstar xyas nu allfall för att hycklade nog höra ,lite mer av honom. Empi vill jag läsa om igen.
Martin är svagt grön .
Jag är också inne på att ulvar spritt ut sig. Det är inte orimligt att anta 3 ulvar och att de då gick åt de tre olika hållen.

Det vanligaste är att någon av de mest erfarna spelarna blir nattmördade först: Vimes, Basse, Rasmus, Empi, Impetigo. För att det skulle ha misslyckats den här gången ser jag tre troliga scenarier:
1. Vimes blev utsatt för nattmord men kom undan genom att gå till ensamt rum/ det rum RasmusL skulle gå till vilket ger att Vimes är grön.
2. Empi skulle nattmördas men hamnade i ett rum med enbart bybor.
3. Impetigo skulle nattmördas men hamnade i ett rum med bara bybor.

Eftersom ulvarnatroligtvis vill optimera sina chanser och de visste att RasmusL skulle åka så lär inte RasmusL ha varit ulven som skulle gå mitten vilket var det troligaste stället för folk att gå till. Det gör scenario 3 mer osannolik

scenario 2 är inte osannolikt och skulle gröna mig och Sidd. Scenario 1 skulle gröna Vimes som absolut skulle kunna vara ulv i de andra scenariorna. Samma sak för mig och Sidd i scenario 1 & 3.

Jag tror att det är högst sannolikt en ulvbland mig, empi, siddoch Vimes. Samt en hos Imp, Yem, Stövel och Xyas.
Av de grupperna ser jag just nu Empi som rödast i grupp VEMS då jag köper Sidds vevande i R1 som standard-Sidd.

I grupp YXIS håller jag nog Stövel och Xyas som mest röda. Tyckte inte Stövelkatten kom med något första dagen. Kom förvisso med en analys andra dagen men inget mer. Xyas är ovanligt tyst, även för att vara Xyas.
Jag känner att det behövs mer info för att ge vikt till en sån teori. Vilka har spelat med varandra förut och har ett bra intryck såpass att man vill döda dom? Rädsla för bybovasshet är absolut en faktor vid nattmord men också hur dagen har gått. Impetigo låg på mångas rödlistor så jag tror inte han skulle nattmördas tillexempel.
 
Top