Varulv #Patterns #Patterns #Patterns Runda 1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Nej inte egentligen, kämpar mest för att hinna läsa ikapp utan att skumma för mycket. Diskussionerna mellan Sidd och RasmusL skulle mycket väl kunna uppstå organiskt, men magkänslan (som ju verkar så het i det här partiet) säger att något inte riktigt stämmer. Sen om det innebär att båda eller den ene är ulv det vet jag inte. Är det inte båda så är det nog RasmusL. Argumenten mot Impetigo (senast framförsa av Stövelkatten) känns också rimliga tycker jag. Vimes är lite tystare än vad jag känner mig bekväm med.

Typ så. Så… Röst: @Impetigo antar jag?
Så om du måste panga någon mellan ögonen här och nu, vem och varför!?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Fem timmar kvar till rundans slut!

Just nu är röstställningen så här:

Rasmus 3 Sidd Yem86 Martin
Impetigo 3 Vimes Stövelkatten Xyas
Sidd 1 Rasmus
Yem86 1 Empiricus
Xyas 1 Impetigo

Säg till om något inte stämmer!
 
Last edited:

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Och just det, @Yem_86 är på den rödare listan mest på grund av att hen undviker frågor från bl a Rasmus. Har dock aldrig spelat med Yem så det är ganska svårtolkat.

Tycker det fortfarande är svårt att lägga någon bra röst men jag har tid att spela ikväll också (ska enbart åka tåg) så jag lägger en röst på Impetigo så länge.

Röst: @Impetigo
Hon.
Vilken fråga har jag undvikt att svara på? Du behöver vara lite mer specifik för jag tycker att jag svarat på allt men jag kanske har glömt ngt?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
… ge oss en ordentlig spelaranalys
Rödlista (från rödast till grönast):

Xyas
Har inte sagt så mycket, och röstar sen på mig (efter att jag röstat på honom) med typ motiveringen: ”Stövelkatten har ett bra case”. Stövelkattens case mot mig läser jag typ som ”lägger min röst på Impetigo tills vidare, nånstans ska den ju ligga, flyttar kanske senare”.

Vimes
Startar drevet mot mig med motiveringen att jag tar Rasmus parti i Sidd vs Rasmus vilket han tycker är märkligt. Jag misstänker att Vimes kan vara i maskopi med nån av pugilisterna Rasmus och Sidd, vilket då skulle kunna vara en förklaring till att ulvar vill starta en storm i ett vattenglas.

Jag har ju som sagt tänkt att det är Sidd som beter sig konstigast och ”började” konflikten med Rasmus, men när jag funderar på det nu så är Rasmus bäldigt snabb med att plovka upp Sidds kastade handske och eskalera det hela så kanske troligast då med Rasmus som ulv och Vimes som medkonspiratör.

Rasmus
Se ovan. Känslan är rätt stark att Rasmus kommer flytta över sin röst på mig inom kort och att han bara väntar med det för att inte ulvrörelsen en masse mot min strupe ska bli för tydlig.

Sidd
Kaosar mer än vanligt i sitt bråk med Rasmus. Duckar fortfarande Rasmus feågor om rödlista. Detta har jag ju redan redogjort för.

Stövelkatten
Svarar som sagt bra på min uppmaning att uttala sig om spelet. Landar i en röst på mig vilket jag är mindre nöjd med. Känns inte spontant som ett ulvdrag att lägga rösten så, varken om det är Vimes eller Xyas som är medulv. Möjligen om det är Rasmus iofs men då fanns ju också Yemdrevet att haka på

Yem
Spelar som i förra spelet. Jag har ju tidigare skrivit att jag tycker Yemdrevet är svagt, någon som kan får gärna förklara det för mig, i synnerhet nu när min överlevnad kanske hänger på det 😬

Martin
Jag tycker att Martin spelar som han brukar. Finns på en del rödlistor och jag förstår inte riktigt varför.

Empiricus
Gröna vibbar från Empiricus. Kan bero på att han inte skrivit så mycket, annars brukar jag alltid ha ganska röda vibbar från empi i r1, antagligen för att jag tycker att det brukar finnas en viss list i hans inlägg.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag har hållt mig till Vimes regel: §2a: på mig själv idag.
Sett det som en fair play-riktlinje för allas nerver.

Har nån nån fråga så får ni lyfta det nu när det rört lite mer på sig sen ulvarna vaknade med att Rasmus hade det jobbigast röstmässigt.
Jag har en del små funderingar men vill inte kaosa tråden för er andra.

Fridens
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Rasmus 3 Sidd Yem86 Martin
Impetigo 3 Vimes Stövelkatten Xyas
Sidd 1 Rasmus
Yem86 1 Empiricus
Xyas 1 Impetigo
Jag tycker det här är ett rätt kul röstläge. Gänget Rasmus, Empi och Imp behöver fundera igenom hur de vill göra framöver!
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag tycker det här är ett rätt kul röstläge. Gänget Rasmus, Empi och Imp behöver fundera igenom hur de vill göra framöver!
Ja, jag kan inte hålla kvar min röst på Yem, och jag tänker rösta på en av Impetigo och RasmusL. Enligt vad jag ser i tråden så har de ganska motsatta misstankelistor såhär tidigt i spel.

Yem_86: "kan hänga på" helt utan motivering. Förvisso stringent med tidigare spel men väldigt billig röst.
Empiricus: Backar ju upp mig i att pusha Sidd att ge några höftskotts-magkänsle-ulvar, tycker inte att något resonemang här känns konstigt eller krystat och är heller inte gift med rösten på Sidd. Bybo eller väldigt försiktig ulv som här får lite gratis aktivitet utan att behöva sticka ut. Magkänslan säger bybo här dock.
Impetigo: Kommer in och petar lite på Sidd, ställer lite allmänna frågor. Ulv-vibbar i magkänslan.
Vimes: Jag tycker fortfarande att ditt första inlägg var lite trevande på ett sätt som inte känns bra. Ditt röst-inlägg på mig är ju dock bra, drar igång en massa tankar och så men kan ju också vara att du skickar oss i helt fel riktning. Lite uppstyrd magkänsla ändå, men halv-ulv fortfarande.
Stövelkatten: Pratar om vad katter brukar tycka om spelstilar i allmänhet och bottnar inte riktigt i vad som händer just nu. Känns undvikande och vill direkt styra över diskussionen på spelstil igen. Ulvkänsla, öppnar upp för en värld där Sidd-Stövelkatten är ulvarna.
Martin3: Lite samma som Stövelkatten, röstar på mig för att brukar ha " ett starkt bias för att tycka att Sidd är röd i R1" vilket är ett konstigt skäl att lägga en röst, vi ska väl ändå titta på den här spelomgången? Och okej, det är inte det enda i motiveringen men det känns konstruerat. Ulv-ping.

Just nu är mina rödaste bland de i tågen:
Stövelkatten
Martin3
Impetigo

Rödlista (från rödast till grönast):

Xyas
Har inte sagt så mycket, och röstar sen på mig (efter att jag röstat på honom) med typ motiveringen: ”Stövelkatten har ett bra case”. Stövelkattens case mot mig läser jag typ som ”lägger min röst på Impetigo tills vidare, nånstans ska den ju ligga, flyttar kanske senare”.

Vimes
Startar drevet mot mig med motiveringen att jag tar Rasmus parti i Sidd vs Rasmus vilket han tycker är märkligt. Jag misstänker att Vimes kan vara i maskopi med nån av pugilisterna Rasmus och Sidd, vilket då skulle kunna vara en förklaring till att ulvar vill starta en storm i ett vattenglas.

Jag har ju som sagt tänkt att det är Sidd som beter sig konstigast och ”började” konflikten med Rasmus, men när jag funderar på det nu så är Rasmus bäldigt snabb med att plovka upp Sidds kastade handske och eskalera det hela så kanske troligast då med Rasmus som ulv och Vimes som medkonspiratör.

Rasmus
Se ovan. Känslan är rätt stark att Rasmus kommer flytta över sin röst på mig inom kort och att han bara väntar med det för att inte ulvrörelsen en masse mot min strupe ska bli för tydlig.

Sidd
Kaosar mer än vanligt i sitt bråk med Rasmus. Duckar fortfarande Rasmus feågor om rödlista. Detta har jag ju redan redogjort för.

Stövelkatten
Svarar som sagt bra på min uppmaning att uttala sig om spelet. Landar i en röst på mig vilket jag är mindre nöjd med. Känns inte spontant som ett ulvdrag att lägga rösten så, varken om det är Vimes eller Xyas som är medulv. Möjligen om det är Rasmus iofs men då fanns ju också Yemdrevet att haka på

Yem
Spelar som i förra spelet. Jag har ju tidigare skrivit att jag tycker Yemdrevet är svagt, någon som kan får gärna förklara det för mig, i synnerhet nu när min överlevnad kanske hänger på det 😬

Martin
Jag tycker att Martin spelar som han brukar. Finns på en del rödlistor och jag förstår inte riktigt varför.

Empiricus
Gröna vibbar från Empiricus. Kan bero på att han inte skrivit så mycket, annars brukar jag alltid ha ganska röda vibbar från empi i r1, antagligen för att jag tycker att det brukar finnas en viss list i hans inlägg.
Martin och Stövelkatten finns på grönsidan hos Impetigo och på rödsidan hos RasmusL. Bägge som spelare kan vara bra både som ulvar och som bybor.

Rasmus 3 Sidd Yem86 Martin
Impetigo 3 Vimes Stövelkatten Xyas
Sidd 1 Rasmus
Yem86 1 Empiricus
Xyas 1 Impetigo
Något jag fastnar för lite nu när jag läser igenom tråden såhär strax innan deadline är Vimes, och hur Vimes först gör den här posten som grund till en röst på RasmusL i samband med RasmusL vs El Cid(d). Här är RasmusL ulv i två av de tre lägena och morgonen därefter kompletter Vimes med alternativet att RasmusL kan vara bybo mot bybosidd. En timme efter det inlägget svarar RasmusL här och har Vimes som halvulv vilket Vimes svarar upp på med röstbytet till Impetigo.

Det får mig att tänka lite att RasmusL och Vimes skulle kunna vara medulvar med varandra som försökt skapa en tidig beef som cover. Jag tänker lägga min röst på RasmusL och se vad som kommer ur det trädet.

Röst: @RasmusL
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,823
So far so good! Om Rasmus flyttar sin röst så flyttar jag bara över påhonom och du kan ligga kvar på mig så länge empi inte röstar på mig eller nån rasmusröst får för sig att byta
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Ja, jag kan inte hålla kvar min röst på Yem, och jag tänker rösta på en av Impetigo och RasmusL. Enligt vad jag ser i tråden så har de ganska motsatta misstankelistor såhär tidigt i spel.






Martin och Stövelkatten finns på grönsidan hos Impetigo och på rödsidan hos RasmusL. Bägge som spelare kan vara bra både som ulvar och som bybor.



Något jag fastnar för lite nu när jag läser igenom tråden såhär strax innan deadline är Vimes, och hur Vimes först gör den här posten som grund till en röst på RasmusL i samband med RasmusL vs El Cid(d). Här är RasmusL ulv i två av de tre lägena och morgonen därefter kompletter Vimes med alternativet att RasmusL kan vara bybo mot bybosidd. En timme efter det inlägget svarar RasmusL här och har Vimes som halvulv vilket Vimes svarar upp på med röstbytet till Impetigo.

Det får mig att tänka lite att RasmusL och Vimes skulle kunna vara medulvar med varandra som försökt skapa en tidig beef som cover. Jag tänker lägga min röst på RasmusL och se vad som kommer ur det trädet.

Röst: @RasmusL
Vad kommer ur vilket träd? Är det något du vill att jag ska utveckla eller resonera kring eller tänker du att det bara ska ramla saker ur träd av sig själva?
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Vad kommer ur vilket träd? Är det något du vill att jag ska utveckla eller resonera kring eller tänker du att det bara ska ramla saker ur träd av sig själva?
Vad som kommer visa sig när utröstningen talat och man kan se tillbaka på rundan. Eftersom vi för stunden står i hallen så finns det inga faktiska träd på plats.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tycker inte utröstning av Rasmus känns hundra. Det var nästan som att jag ville rösta Xyas, men det hade varit typiskt knee-jerk för att jag är lite nojig när vi närmar oss deadline. Min röst ligger rätt bra på Impetigo, men skulle han vara på väg mot galgen skulle jag nog vara lika darrig.

Sammanfattar lite:
Martin3 och Empi tycker jag känts sunda, balanserade och vettiga. Vi vet att båda kan vara sunda, balanserade och vettiga även som ulvar, men just nu verkar de ganska reko.
Yem har jag dålig koll på. Hon har en spelstil som kanske lånar sig bra som ulv-strat. Kan nog behöva mer strålkastarljus på sig framöver!
Sidd har jag fått bra vibbar av inledningvis. Det är dock väldigt otypiskt av honom att helt gå under jorden som han gjort nu. Jag såg att han förklarade det med att han inte ville spamma sönder tråden och det är väl ok - men det är också rätt bekvämt sätt att förhålla sig till en ulvroll.
Xyas kör sin vanliga grej. Han har också flaggat för småbarn i anmälningstråden, så ytterligare aktivitet faller bort av den anledningen kanske. De inlägg han har skrivit har jag inget att anmärka på.
Stövelkatten tycker jag alltid verkar så jävla helyllehärligt grön. Stövelkatten skulle antagligen kunna lura mig att typ låta honom ta sms-lån i mitt namn eller nått. Jag vet att en del pekat finger ditåt, men jag tycker det är svårt att få grepp om lundensvans där, som sagt. Visa gärna ett pedagogiskt case.

Har jag glömt nån? Hen är nog ulv i så fall!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Här är RasmusL ulv i två av de tre lägena och morgonen därefter kompletter Vimes med alternativet att RasmusL kan vara bybo mot bybosidd.
Yes. Grejen var att jag glömde "bybo mot bybo"-scenariot när jag skrev inlägget, kom på mig själv just när jag postade, tänkte lägga in ett kompletterande inlägg, men sedan struntade i det för att jag ville se vad Rasmus skrev. Jag tycker inte det är grönande för Rasmus att han själv inte plockade upp "bybo mot bybo"-upplägget när han svarade mig först. Det inlägg han skrev efter att jag tagit det scenariot var dock rätt bra.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,502
Location
Oktoberlandet
Jag tycker inte utröstning av Rasmus känns hundra. Det var nästan som att jag ville rösta Xyas, men det hade varit typiskt knee-jerk för att jag är lite nojig när vi närmar oss deadline. Min röst ligger rätt bra på Impetigo, men skulle han vara på väg mot galgen skulle jag nog vara lika darrig.

Sammanfattar lite:
Martin3 och Empi tycker jag känts sunda, balanserade och vettiga. Vi vet att båda kan vara sunda, balanserade och vettiga även som ulvar, men just nu verkar de ganska reko.
Yem har jag dålig koll på. Hon har en spelstil som kanske lånar sig bra som ulv-strat. Kan nog behöva mer strålkastarljus på sig framöver!
Sidd har jag fått bra vibbar av inledningvis. Det är dock väldigt otypiskt av honom att helt gå under jorden som han gjort nu. Jag såg att han förklarade det med att han inte ville spamma sönder tråden och det är väl ok - men det är också rätt bekvämt sätt att förhålla sig till en ulvroll.
Xyas kör sin vanliga grej. Han har också flaggat för småbarn i anmälningstråden, så ytterligare aktivitet faller bort av den anledningen kanske. De inlägg han har skrivit har jag inget att anmärka på.
Stövelkatten tycker jag alltid verkar så jävla helyllehärligt grön. Stövelkatten skulle antagligen kunna lura mig att typ låta honom ta sms-lån i mitt namn eller nått. Jag vet att en del pekat finger ditåt, men jag tycker det är svårt att få grepp om lundensvans där, som sagt. Visa gärna ett pedagogiskt case.

Har jag glömt nån? Hen är nog ulv i så fall!
Ja du glömde nämna dig själv- ergo- ulv? 😇
Jag är gärna med nu sista halvtimmen👍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Nä, men skämt å sido så är det ju inte riktigt upp till mig att bedöma mitt eget spel i syfte att klura på vilken fraktion jag har. Jag har läst mitt roll-PM!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Visar det sig att Rasmus är ulv kommer jag ju få ett helvete nästa runda, men: jag tycker också det är liiiite synd att rösta ut Rasmus då han är den som varit motor i den här rundan.
 
Top