Tjoho! Stark öppning för byn varulvsåret 2026!
Jag sa ju att det kändes helt okej. Vi var inte jättebra. Men inte jättedåliga heller!
Jag ser det som att det var
@StradhLestat som avgjorde det här till byns fördel. Han hade uppförsbacke med frånvaro i början av spelet, rent spelmekaniska resonemang emot sig i mitten, och sedan Isaacs röstmönster mot sig i slutet. Men att i varje fall jag bestämde mig för att Sidd var ulven i sista rundan berodde till stor del på Stradhs sätt att tackla spelet. Välvilligt, lugnt, konstruktivt etc, men framför allt
kändes hans inlägg byboiga. Det är ju nått med det där, att vara en del av byns konversation, att visa engagemang i det gemensamma och sådär, som övriga bybor speglar sig i. Det är svårfångat i analyser, men den "sociala hermeutiken" är också ett sätt att närma sig frågan om vem som är ulv och vem som är bybo. Och den sa att Stradh var bybo. Och, som jag brukar säga, vi bybor har två uppgifter: 1) att identifiera och rösta ut ulvarna, och 2) att visa övriga bybor att vi är bybor. Att Stradh hade löst den andra uppgiften avgjorde spelet, är min läsning.
Sen var Sidd fan blarrig i slutet. Men bra jobbat, det här vann byn "längs med arslet" som min far hade sagt.