Ålrajt. Ber om ursäkt för dålig närvaro. Det är bättre med min förkylning idag (jag har mest en coolt, sexig raspig röst idag. Försökte sälja in det som det till min sambo, men tydligen har jag mest snörvlat, hostat och snarkat de senaste nätterna, så jag tror sexigheten har lite uppförsbacke). Så, ska försöka få grepp om det här. Har mest skumläst så om jag missat något helt jävla uppenbart får ni säga ifrån:
1. Vi vet inte hur många ulvar vi har att göra med. Med tanke på spelarantalet verkar 2 rimligt, men 3 är väl tänkbart också. (Jag lutar mot 2 ulvar eftersom förmågorna är nerfade av brädspelet)
2. Vi vet inte hur nattmordet fungerar denna gång heller. Finns väl flera varianter som är möjliga: A) Spelare som blir av med alla territorier dör, B) ulvarna kan bara nattmörda där de har kardinalgarde, C) helt vanligt jävla nattmord. Gissar att B är mest sannolikt givet tidigare Paris-spel.
3. Vi vet inte vilka förmågor som är i spel. Anmälningsinlägget presenteras möjliga förmågor, men med disclamern att de kanske inte ser ut så i spel sedan. Svårt att gissa något här tycker jag. Jag antar att vi får utvärdera claims när de kommer.
4. Vi har typ bestämt att alla ska ta varsitt territorium? Så vi börjar nästa runda med 2 var. I R2 kommer vi kanske behöva diskutera vem som ska få ta terriotorier och vem som inte ska få det (spelare som vi ser som gröna får ta nya territorier och röda spelare får stå still eller kanske backa från redan tagna?).
5. Jag har inte sett något misstänkt ännu. Såg att BM anklagas för att fiska efter powerroller - det är förstås potentiellt sussigt, men som jag brukar säga är det sällan så att varulvar FAKTISKT fiskar efter powerroller - jag tänker dessutom att det i det här spelet är lättare för ulvarna att identifiera powers p.g.a. brädspelet.
Är det något jag borde kolla extra på och ta ställning till? Pinga mig!