Hög sannolikhet att det är jag som är detAntingen är jag väldigt dålig på matte eller så är det du som är det.![]()
Har inte räknat på det, men det kommer finnas plats för flera spelare att ta tre områden, så det går att gömma sig i mängden.Åhh. Ja, om det är samma som står i startinlägget (SL vill inte säga om det är samma) så krävs 3. Men om siaren tar över tre områden så avslöjar hen ju sig. Vi behöver siarens kraft väldigt mycket.
Gillas!God afton så här på fredagskvisten.
Jag antar att vi vill att alla spelare har lika många röster nu när vi inte har grönat eller rödat någon.
Så antingen står alla kvar och har en röst var även nästa runda eller så tar alla ett område var till, i koordinerad manöver.
Då behöver vi komma överens om det här med outningskalas.I anmälningstråden finns exempel. Några finns med på riktigt. Några som inte nämns i den tråden finns med!
Det är med andra ord lite okänt för er!
Nattmord var väl nåt om att ulvarna gjorde en lista å så slogs den som var högt på lista ut om…ja hur fasiken funkar det där egentligen?Tjofräs! Jag har en rätt rejäl man-cold och är allmänt däckad (skicka tankar och böner tack), men om jag fattar rätt vet vi inte hur nattmordet går till? Förra gången tyckte jag att det vore ballt om bybor blev nattmördade om de inte kontrollerade några territorier, kan det vara så den här gången, tror ni?
Jag gissar att vi kommer bestämma oss för något form av regelverk för hur vi ska ta territorier och så vidare även denna gång. Jag har för mycket snor, slem och "tycka synd om mig själv"-materia i huvudet för att orka tänka ordentligt på sådant. Jag är med på alla rimliga förslag.
Varför ska just du väktas?Kan jag på nåt sätt tex undvika att bli nattmördad (väktas)?
Utan att ha nån större koll än en snabbtitt på kartan.Tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa!
Jajemen! Alltså vi MÅSTE ta områden allihop, annars har vi inga powerroller. Så det är bara att börja annektera!
Om jag minns rätt behövde siaren tre områden för att kunna sia.
Det finns elva lediga områden. Alla kan alltså inte ta tre områden var. Än.
Bäst att låta alla komma upp i TVÅ områden till en början så får vi se hur det artar sig sen. Det kommer ju bli fler lediga områden varje runda så egentligen ingen fara med trängsel.
Hm ja du är den ende som knatar rakt in i ett K om vi ska gå medsols. Men om du tar 6 har inte Stradh nånstans att ta vägen.Utan att ha nån större koll än en snabbtitt på kartan.
Jag är orolig för Kardinalgardet i arr 1.
Förstår att andra vill ha ytterområden så långt bort från K-enheter.
Förslag: Sidd (rosa) tar arr 6.
Utgå från det i vidare diskussioner![]()
Om du tar 6:an? Hur kommer du då längre från Kardinalerna?Utan att ha nån större koll än en snabbtitt på kartan.
Jag är orolig för Kardinalgardet i arr 1.
Förstår att andra vill ha ytterområden så långt bort från K-enheter.
Förslag: Sidd (rosa) tar arr 6.
Utgå från det i vidare diskussioner![]()
Nej, då krockar du med Vimes. Nu gör alla som jag säger, annars blir det smörj!För att fly kardinaler så tar jag (grön) gärna område 18 som mitt andra område.
Jag hajar att K-enheten kan gå in i mitt område ändå om de vill så det blir väl ingen skillnad.Om du tar 6:an? Hur kommer du då längre från Kardinalerna?![]()
Jo, men om du får ett ytterområde så har du ett kvar i alla fall om K skulle ta ett av dig.Jag hajar att K-enheten kan gå in i mitt område ändå om de vill så det blir väl ingen skillnad.
Det jag försöker undvika är att trampa nån av de i ytterområden på tårna.![]()
Jag tänker att den Kardinal som är närmast mig i arr1 kliver in på mig i arr7 eller arr6. Gör ingen skillnad vilken den tar: jag förlorar en och har iaf en kvar.Jo, men om du får ett ytterområde så har du ett kvar i alla fall om K skulle ta ett av dig.
Kan din generositet vara oräddhet? Endast kardinalens män är orädda för de vet att deras områden inte kommer snos.
Är det soldaten eller härold som ska gå? En ska väl stå kvar annars förloras området.Alla vi i de yttre regionerna tar ett steg medsols. Ni i den inre rör er såhär:
Sidd - 6
Stradh - 4
Häger - 11
BM - 10