Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 6

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Med tanke på att det finns spelare som har offrat sig (mer eller mindre) och spelat på att en byvinst är en byvinst, samt att ni tjatar så in i helvete (;)), så säger vi det väl svart på vitt nu då:
Ni vinner varulvsspelet som ett lag.
Men titeln "Vinnare i Paradise Ulvtell (18+) 2023" kan bara gå till en spelare/ett par.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Anledningen tilkl mitt tjat (sorry Anthrox!) är att OM vi ser på det här som att en bybo vinner även om just den spelaren inte är med i finalen, så blir Rasmus utsaga "jag vill vinna själv!" ganska ulvig, för den enda som skulle resonera så är den ulv som måste hamna i finalen för att ulvarna ska vinna.

Sedan har vi ju läget att om två ulvar hamnar i final, vinner alla som blivit utröstade. Eller hur @Anthrox ?!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Anledningen tilkl mitt tjat (sorry Anthrox!) är att OM vi ser på det här som att en bybo vinner även om just den spelaren inte är med i finalen, så blir Rasmus utsaga "jag vill vinna själv!" ganska ulvig, för den enda som skulle resonera så är den ulv som måste hamna i finalen för att ulvarna ska vinna.

Sedan har vi ju läget att om två ulvar hamnar i final, vinner alla som blivit utröstade. Eller hur @Anthrox ?!
Alternativt då att det för en gångs skull finns ett faktiskt incitament för en bybo att gå emot byns vilja. För hur mycket en än intalar sig själv att byn vinner om det står två kärlekskranka deltagare i finalen, så är det ändå en skillnad mot att själv stå i finalen. Jag vet liksom inte riktigt hur, eller ens om, det är värt att dra det längre än så. Till syvende och sist blir det ju ändå inte upp till er, utan de utröstade, i nästa runda att utse vem som till slut hamnar i finalen. Och Paradise handlar ju essentially om att skapa drama, och nu skapas det drama, så det ökar ju tittar siffrorna.

Hade jag varit bybo i er situation hade jag nog heller inte nöjt mig med andraplats, trots att jag intalar mig att det är en byvinst.

Och ja, det kan fortfarande bli två ulvar i finalen och så vinner de utröstade.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag kanske eventuellt behöver hjälp med att stoppa rundan idag, då jag kanske inte kan vara närvarande exakt kl 18. Så om ni kan idka självbehärskning och själva skriva "STOPP!" så vore det bra.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
@Anthrox vad händer om två spelare får 7p och två spelare 5p? Lottning mellan de med 5p om vem som åker?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Anledningen tilkl mitt tjat (sorry Anthrox!) är att OM vi ser på det här som att en bybo vinner även om just den spelaren inte är med i finalen, så blir Rasmus utsaga "jag vill vinna själv!" ganska ulvig, för den enda som skulle resonera så är den ulv som måste hamna i finalen för att ulvarna ska vinna.

Sedan har vi ju läget att om två ulvar hamnar i final, vinner alla som blivit utröstade. Eller hur @Anthrox ?!
Men det är ju bullshit i och med att vi inte hade det svaret när jag skrev xD
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Okej, varför ska ni tycka att jag är bybo:

- Jag har varit konsekvent transparent (även i min själviska vinstjakt, innan vi visste att vi vann som lag).
- Jag tog bort Sidd (som, om jag vore ulv, hade varit min lagkamrat).
- Jag har gett tydliga rangordningar och visat vad jag tror och tycker om er andra.

Jag har ett case på Waterhouse om "antaganden" om spelupplägget i början av rundan som fortfarande känns lite lurigt. Har Waterhouse plötsligt gått från den ramverksifrågasättare han var i Jesus-liret till att plötsligt inte ens tänka tanken att det kan finnas element av designen som vi inte känner till? Oklart.

Basse har få saker som sticker ut på både gott och ont.

Vimes drev ut Sidd vädligt tydligt med god logik. Det KAN ju vara så att de var ulvar tillsammans och ville säkra Vimes samt undvika att bli två ulvar i slutet men jag har lite svårt att se att Sidd skulle köpa att bli offrad på det sättet.

Mitt förslag är att jag och Vimes står i slutet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Intressant design att gänget som blivit utröstade - förutsatt att de vill vinna - rent taktiskt borde vilja se två ulvar i finalen! 😱🙂 Alternativt känner sig byborna av de utröstade som äkta bybor och är lojala mot byn och hoppas på en "teknisk bybovinst"
 
Top