Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 6

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Vi tackar @Sidd för sitt idoga deltagande och outtröttliga festande. Paradise Ulvtell hade aldrig varit samma sak utan din närvaro. Du får en kommentar om hur du ändå inte skulle vara här och hur du hade kastat kulan så fort tillfälle getts. Eller något liknande.

Paradise Ulvtell (18+) drar sig mot sitt slut och vi går nu in i finalspelen. Det är nu ni måste bevisa att kärlekens band som ni nu har bundit är starka nog för att hålla. Detta är sista rundan som ni befinner er i par (och således har tillgång till PM-grupperna) och det kommer därmed INTE att bli någon parceremoni efter denna rundas slut.

Finalspelet spelas i två delar; första delen är nu, när de två återstående paren ställs mot varandra för att se vilka som är starkast. Den andra delen (nästa runda) är då alla de som röstats ut kommer att utse det tredje hjulet, av de tre deltagare som står kvar.

@RasmusL och @Basenanji, paret i sviten, samt @Waterhouse och @Vimes, paret i städskrubben, er utmaning är att rangordna de andra spelarna efter hur mycket känslor ni har för dem, från 1-3 där 1 är iskalla känslor och hade hellre dejtat en kaktus och 3 är giftermål på stubinen vi ska ha barn ihop, i PM till programledaren. Den spelare som är minst omtyckt av samtliga kvarvarande spelare kommer vid rundans slut att få lämna hotellet.

Rundan slutar om 24 timmar, måndag klockan 18.00.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och tack för spel Sidd även om jag gråter dramatiskt in i tv-kamerorna när det uppdagats vilken känslokall och kärleksförhållande rå sälle du är! 😢
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
"kärleksföraktande" skulle det stå men min Nokia C32flr 1700 kr hatar mig lika mycket som Sidd hatar kärlek...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
För övrigt superpassande att Sidd åkte ut under rundan han förbjöds att posta emojiis :ROFLMAO:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Okej! Det här bör vi kooridera, eller hur?
Hur då tänker du? Lite mer komplicerat nu när Sidds sieri är lika osäkert som Impetigos.

Och Sidds utsaga om att "alla är kulkastare" får en ny innebörd på nåt sätt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Syntax error…gdprchatgpt…”Jag har pga sjukdom opererat in en ny AI-hjärna i skallen inuti min egna mänskliga. Den har random anmält mig till programmet pga jag en kväll somnade framför TV precis när förra årets final skulle sändas.”…klart slut…
…Sidd genomskådar för ett kort ögonblick sin spegelbild och flämtar ur sig ett ”Lycka till mina små sockergryn❤” -de 40000 rollspelsmiljarderna låg under bardisken så de snodde jag nu med mig”…det sista som TV-tittarna ser innan det klipps till den outhärdliga reklamen är att en kula kastas och krossar barspegeln i tusen skärvor…
…felmeddelande ERR_NO_SYNC_DATA…vänligen uppdatera mjukvara och omedelbart starta om enheten PH (18+) annars kommer sju års olycka drabba världen!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag vill nog ha ut Waterhouse mest av allt. Han är så himla...okänslig och gå-på-ig och hård och kall och kallar mig för boomer och...snyft...och...

bilden växlar till en cockerspaniel som gråter stora tårar
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
@Anthrox jag tror inte att du svarade på min regelfråga i förra rundan (förståeligt då jag inte fick tagga :p ). Frågan lyder: Vinner vi som lag eller individuellt?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag vill nog ha ut Waterhouse mest av allt. Han är så himla...okänslig och gå-på-ig och hård och kall och kallar mig för boomer och...snyft...och...

bilden växlar till en cockerspaniel som gråter stora tårar
Snyfft, vi som hade en sådan trevlig satanist-chatt förra spelet. Om jag har framstått som gå-på-ig är det elak klippning av produktionsbolaget, och att jag verkligen brinner för kärlek och att ingen kulkastare ska fly med alla rollspelsmiljarder. För att parafrasera Goldwater:

Moderation in pursuit of love is no virtue
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Anthrox jag tror inte att du svarade på min regelfråga i förra rundan (förståeligt då jag inte fick tagga :p ). Frågan lyder: Vinner vi som lag eller individuellt?
Det kan bara vara en (eller två) vinnare av Paradise Ulvtell (18+)! (Men jag är rätt säker på att både bybor och ulvar har spelat på sätt som pekar mot att de anser att en byvinst är en byvinst och en ulvvinst är en ulvvinst och det har uttalats mer än en gång att folk ser byn som segrare vilket par som än vinner)

Tekniskt sett
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Hm. Då är Sidds sianden inte värda mycket, knepigt men spännande! (annars hade vi ju haft det här... Givet att det faktiskt är lagvinst som gäller).

Jag tycker att Vimes grönas ganska bra av att ha kläckt initiativet som ledde till kul-Sidds (KAJ KUL!? Vem var det som hade det i sin signatur nu igen? Någon av de i den där renässansstadsgrejen eller hur?) undergång.

Waterhouse och Basse är svåra...
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det kan bara vara en (eller två) vinnare av Paradise Ulvtell (18+)! (Men jag är rätt säker på att både bybor och ulvar har spelat på sätt som pekar mot att de anser att en byvinst är en byvinst och en ulvvinst är en ulvvinst och det har uttalats mer än en gång att folk ser byn som segrare vilket par som än vinner)

Tekniskt sett
Alltså, jag är som vanligt helt ointresserad av någon halvseger. Är det individuell seger som gäller så kommer jag att spela för det och bara det :)
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
I det här läget gör det ju dock inte någon stor skillnad och om mjäk-gänget vill se det som en "bybovinst" när jag åker härifrån i famnen på min älskling och skrattar hela vägen till banken så är det JÄTTEBRA tycker jag <3
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Okej, jag kommer att sätta Vimes högt i skalan, jag tror att han är grön hela vägen. Jag kommer också att behöva gräva ordentligt i Basse och Waterhouse för jag tror inte att ni ser mig som tok-grön.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Tack för gott spel @Sidd även om det krossade mitt hjärta att du planerade att kasta kulan i finalen. Lite ironiskt att du lyckades hålla dig från emojis och reaktioner en hel runda men ändå lottades till att stå upp.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
I det här läget gör det ju dock inte någon stor skillnad och om mjäk-gänget vill se det som en "bybovinst" när jag åker härifrån i famnen på min älskling och skrattar hela vägen till banken så är det JÄTTEBRA tycker jag <3
Hm, men vad menar du nu? Att det är viktigt att just du vinner?

Jag tycker att det låter ulvigt. Riktigt ulvigt.

#tufftattvamjäk
 
Top