Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 4

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Men du var ju inte så tvärsäker förra matchen! Var står det att de INTE har en chat?
Jag tror ni boomer-spelare (vimes basse du) är så inkörda i era 15 år gamla varulvsspel att ni inte kan processa andra upplägg riktigt. Läs vad spelledaren skriver för tusan. Detta är ett litet kul spel där det gäller att som individ stå i finalen bredvid en grön spelare. Det kan vara teknisk bybovinst eller teknisk ulvvinst men detta är ett individuellt spel egentligen. Anthrox vill simulera en dokusåpa. Då är ett robinsonskt gränslandet för utröstade helt tematiskt. Att ha en vanlig trött ulvchatt som i alla varulvsspel är det inte. Att den dessutom är en luring "haha ulvarna hade visst en hemlig chatt ändå" är helt orimligt. Anthrox författar saker, tror det han gör har någon form av inre logik, må vara korvtårta men den är tematisk.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Vem tycker du jag ska sia?
Av de tre du har och välja på så tycker jag antingen mig själv eller @Vimes. Tror att det ger mer information om du siar någon som varit med hela tiden än någon som skulle kunna ha bytt under tiden den var ute.

Med det sagt så är den som jag verkligen skulle vilja ha siad siaren själv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.

---

Är Rasmus, som representant för "Andra sidan", DTF tror ni?

Jag har, när jag funderat på varulvsspelsdesign, lekt med tanken på att utröstade bildar ett nytt lag i en egen PM-tråd. Funderar på om det är något liknande vi har att göra med här.

Frågan är vad de i så fall har för vinstvillkor.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sianden, är det fler?

R2:
Impe siade Basse grön.

R3:
Sidd siade Waterhouse som grön.
Stämmer förutom att det var i rond 1 som ulv-impe hävdade att han siade basse som grön. Vad han egentligen gjorde vet vi inte, att han skriker ut det under parceremonin tycker väl jag tyder på att han hade någon ulvplan som han var upprymd över.

Sidd har siandet även i runda 4
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.

---

Är Rasmus, som representant för "Andra sidan", DTF tror ni?

Jag har, när jag funderat på varulvsspelsdesign, lekt med tanken på att utröstade bildar ett nytt lag i en egen PM-tråd. Funderar på om det är något liknande vi har att göra med här.

Frågan är vad de i så fall har för vinstvillkor.
Hur kan ni som rollspelare vara så dåliga att rollspela en såpa just nu? DTF låter helt orimligt. Sidd hade däremot en bra tanke i vår grupp redan innan "Gränslandet/andra chansen" gruppen fanns. Vi pratade om hur det hela slutar när vi är tre kvar. Ska det vara en googla-snabbt tävling och vinnaren får välja vem han vill ha med sig? Kanske men lite trist. Eller kommer tidigare utröstade få säga sitt, som i Robinson. Nu när gränslandet-chatten är bekräftad tror jag Sidd hade rätt, de kommer få inflytande på hur finalen ser ut.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag tror ni boomer-spelare (vimes basse du) är så inkörda i era 15 år gamla varulvsspel att ni inte kan processa andra upplägg riktigt. Läs vad spelledaren skriver för tusan. Detta är ett litet kul spel där det gäller att som individ stå i finalen bredvid en grön spelare. Det kan vara teknisk bybovinst eller teknisk ulvvinst men detta är ett individuellt spel egentligen. Anthrox vill simulera en dokusåpa. Då är ett robinsonskt gränslandet för utröstade helt tematiskt. Att ha en vanlig trött ulvchatt som i alla varulvsspel är det inte. Att den dessutom är en luring "haha ulvarna hade visst en hemlig chatt ändå" är helt orimligt. Anthrox författar saker, tror det han gör har någon form av inre logik, må vara korvtårta men den är tematisk.
Okej, så du bygger hela ditt resonemang på fluff? Det jag tycker är konstigt är att det formulerades som ett påstående, " 1. Ulvarna har ingen extra info ", snarare än en fundering/tanke. Det låter så himla givet och det ÄR det ju faktiskt inte. Precis som att det inte alls är givet att en får komma tillbaka som utröstad, hur det skulle gå till och grejen med att få erbjudas byta sida! Eller är det också helt självklart för dig att det var så det fungerade?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.

---

Är Rasmus, som representant för "Andra sidan", DTF tror ni?

Jag har, när jag funderat på varulvsspelsdesign, lekt med tanken på att utröstade bildar ett nytt lag i en egen PM-tråd. Funderar på om det är något liknande vi har att göra med här.

Frågan är vad de i så fall har för vinstvillkor.
Nej. Ja gfick välja på att kasta kulor eller kranka kärlek. Och kärleken övervinner allt.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.

---

Är Rasmus, som representant för "Andra sidan", DTF tror ni?

Jag har, när jag funderat på varulvsspelsdesign, lekt med tanken på att utröstade bildar ett nytt lag i en egen PM-tråd. Funderar på om det är något liknande vi har att göra med här.

Frågan är vad de i så fall har för vinstvillkor.
...och Vimes, ljuga som bybo? Känns inte riktigt som din stil.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.
Jag ville att han skulle sia mig för att bli grönad. Varför är jag sämsta valet? Oavsett om Sidd är grön eller röd vill han hitta en grön spelare att stå med i finalen, och tror han ser mig som grön och allierad, men vill såklart vara säker.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Jag fick då OCKSÅ när jag skulle återuppstå VÄLJA om jag ville vara kärlekskrank eller kulkastare. Givetvis bybo for life men det är viktigt att ha med sig om det kommer tillbaka senare, det är inte givet att de behåller sin fraktion.
Ha ha ha tjena bittbena att du skulle välja bybo kommer jag aldrig tro förens vi får svar efter du åkt igen eller Siande.
Finns inte på kartan att du skulle välja byalaget, möjligtvis har du lekt med tanken för att det skulle vara så uppenbart att du väljer ulvlaget men det ligger i ditt dna att kasta kulan å dra med stålarna.

Rolig spelmekanik ändå som passar docu-såpa-temat alla Robinson/Farmen osv.
Uselt av oss att inte ens ponera att det skulle kunna vara en möjlighet.

Bra att du ger oss info Rasmus.
Betyder det att övriga som åkt ut forfarande kan komma tillbaka 1 i taget ”om alla ni där är överens”?

Med det sagt så vill jag ändå INTE att Rasmus välj ut denna runda för jag vill få färg på andra spelare.
Rasmus tror jag vi kan få ut mer av än Andersson tex
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
...och Vimes, ljuga som bybo? Känns inte riktigt som din stil.
Jag har inte ljugit. Om du syftar på PM-historien med Andersson så tänker jag att "alltid öppen och ärlig"-bybo inte riktigt gäller i en sådan PM-tråd. Att jag var lurig i PM är mer som att jag som siare inte är öppen och ärlig med vem jag ska sia.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Okej, så du bygger hela ditt resonemang på fluff? Det jag tycker är konstigt är att det formulerades som ett påstående, " 1. Ulvarna har ingen extra info ", snarare än en fundering/tanke. Det låter så himla givet och det ÄR det ju faktiskt inte. Precis som att det inte alls är givet att en får komma tillbaka som utröstad, hur det skulle gå till och grejen med att få erbjudas byta sida! Eller är det också helt självklart för dig att det var så det fungerade?
Jag bygger mitt resonemang på att bra spel, precis som bra berättelser, ska ha en inneboende logik. Det kan komma överraskande plot twists, som att en utröstad spelare dyker upp igen. Men de måste passa in i dokusåpatemat.
Att SL ljuger om hur PM ser ut i startinlägget är inte bra design. En hemlig ulvchatt fyller ingen funktion i detta tema. Att ha plot twisten "ulvarna har faktiskt en hemlig chatt som vanligt, lurigt va!" är usel design och jag skulle bli förbannad som SL om ni trodde det, dumförklarar spelledaren.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Sidds siande av Waterhouse förstår jag inte alls. Verkar vara typ det sämsta valet för honom.

---

Är Rasmus, som representant för "Andra sidan", DTF tror ni?

Jag har, när jag funderat på varulvsspelsdesign, lekt med tanken på att utröstade bildar ett nytt lag i en egen PM-tråd. Funderar på om det är något liknande vi har att göra med här.

Frågan är vad de i så fall har för vinstvillkor.
Ännu en blajpost som börjar likna mina tokiga förslag å funderingar ibland.
Väldigt oVimiskt- panik att bli Siad?

Att jag vill Sia Vattenmusen💕den jag fått klämma på mest i närkontakt och helst vill få grönad gör ju att jag nu har en bybovinst i sikte!
Jag kommer göra allt för att komma i Final med min käre vän Waterhouse.
Att du inte förstår det mind-settet är också märkligt att fråga om.

Att dra upp DTF känns mest brusigt och väldigt konstigt att komma från just dig.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag bygger mitt resonemang på att bra spel, precis som bra berättelser, ska ha en inneboende logik. Det kan komma överraskande plot twists, som att en utröstad spelare dyker upp igen. Men de måste passa in i dokusåpatemat.
Att SL ljuger om hur PM ser ut i startinlägget är inte bra design. En hemlig ulvchatt fyller ingen funktion i detta tema. Att ha plot twisten "ulvarna har faktiskt en hemlig chatt som vanligt, lurigt va!" är usel design och jag skulle bli förbannad som SL om ni trodde det, dumförklarar spelledaren.
Nu är du ute på tunn is och förklarar dina ogrundade gissningar som någon form av objektivt bra speldesign. En helt rimlig lösning rä att du sitter på information som vi andra inte har.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Ha ha ha tjena bittbena att du skulle välja bybo kommer jag aldrig tro förens vi får svar efter du åkt igen eller Siande.
Finns inte på kartan att du skulle välja byalaget, möjligtvis har du lekt med tanken för att det skulle vara så uppenbart att du väljer ulvlaget men det ligger i ditt dna att kasta kulan å dra med stålarna.

Rolig spelmekanik ändå som passar docu-såpa-temat alla Robinson/Farmen osv.
Uselt av oss att inte ens ponera att det skulle kunna vara en möjlighet.

Bra att du ger oss info Rasmus.
Betyder det att övriga som åkt ut forfarande kan komma tillbaka 1 i taget ”om alla ni där är överens”?

Med det sagt så vill jag ändå INTE att Rasmus välj ut denna runda för jag vill få färg på andra spelare.
Rasmus tror jag vi kan få ut mer av än Andersson tex
Håller med om att Rasmus knappast är någon bybo for life kille. Men han berättade helt frivilligt att han haft chansen att byta sida. Varför skulle han göra det om han inte var grön?

Jag håller honom som ganska grön för tillfället.
@Andersson fortsätter lågflyga och ger mig the silent treatment i städskrubben, så står han bakom mig nästa parceremoni så åker han.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Nu är du ute på tunn is och förklarar dina ogrundade gissningar som någon form av objektivt bra speldesign. En helt rimlig lösning rä att du sitter på information som vi andra inte har.
Berätta mer Rasmus om er nya chatt med utslagna spelare.

Vad heter Chatten?
Hur förklarade SL dess existens?
Kommer alla dit hela tiden eller var det bara nånt för er första utslagna?
Osv
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Nu är du ute på tunn is och förklarar dina ogrundade gissningar som någon form av objektivt bra speldesign. En helt rimlig lösning rä att du sitter på information som vi andra inte har.
Vad var det Stenmark sa, Går int förklara för den som int förstår?

Saknar ni förmåga till konceptuellt tänkande och ta till er info kommer inte jag övertyga er.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,686
Location
Oktoberlandet
Håller med om att Rasmus knappast är någon bybo for life kille. Men han berättade helt frivilligt att han haft chansen att byta sida. Varför skulle han göra det om han inte var grön?

Jag håller honom som ganska grön för tillfället.
@Andersson fortsätter lågflyga och ger mig the silent treatment i städskrubben, så står han bakom mig nästa parceremoni så åker han.
Håller visserligen med om det att det vore dumt att lyfta.
Dock kan ju andra som kanske kommer tillbaks bekräfta eller beslå Rasmus redogörelse.
Ljuger han nu så kanske han åker dit senare.

Rasmus: Vet tex Impetigo resultatet av ditt val av fraktion nu när du kommer tillbaka?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
den jag fått klämma på mest i närkontakt och helst vill få grönad gör ju att jag nu har en bybovinst i sikte
Den du fått klämma mest på borde du väl rimligtvis ha bäst kläm på, så att säga. Extremt ologiskt val.

Jag håller med om att min "Rasmus som DTF"-teori kanske inte är den hetaste potatisen i grytan. Men vem vet? Jag följer Waterhouses tema-spår här, i typ Robinson bildar väl utröstade ett nytt lag på en annan ö och sådär.
 
Top