Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
När ni är på väg mot salen för att äta frukost ser ni på avstånd en figur sitta vid bordet och proppa sig full med mat. Någon verkar hungrig. Frågan är om det är en hunger efter revansch, mackor eller kärlek?

@RasmusL har kommit tillbaka in i hotellet, efter ett enhälligt beslut från de utröstade!

Med det har vi även fått en extrarunda, som är författarrundan! Vi har förberett ett test för att se om ni vet vilka som skrev dessa klassiska litterära mästerverk.

Vi får nu ta farväl av @fjodorsenuba . Du får en sista kommentar om att kärleken är allt, även om du kanske inte riktigt hittat den än. Eller något sånt.

Rundans par är:
@Basenanji och @Vimes (i sviten)
@Waterhouse och @Andersson (i städskrubben)
@Sidd står som singel i enkelrummet


Skicka in svaren på PM till programledaren. Mest korrekt test (med snabbast som tie-breaker) blir i första hand immun (och singel) i kommande parceremoni, men får även fördelen att kolla på en annan deltagares ansökan till PU (sia). Efter det vinner en en sittplats i kommande parceremoni, tills de är fyllda. De som presterar sämst på testet får stå upp.

Rundan slutar om 24 timmar, fredag klockan 20.00, sen är det dags för parceremoni.


Författartestet:
Vem skrev vad?
  1. Kristalltjuren (Drakar och demoner)
  2. Den svarta madonnan (Kult)
  3. Svavel och stjärnor (från Aldrig mera frid – Call of Cthulhu: Sverige)
  4. Heart of Darkness (Alien)
  5. Den vita natten (Skrômt)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
@Sidd har med full pott svarat snabbast på geografitestet och är därmed immun (och singel) i rundans parceremoni.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,570
Location
Oktoberlandet
Fri bar till alla å kom igen nu Rasmus - Upp alla på dansgolvet å visa lite sköna moves!
1694110402998.jpeg
Vem tycker ni jag ska dansa tryckare med lite extra denna kväll?
Nej -jag kommer inte nu för tillfället avslöja vem jag hånglade upp precis innan parceremonin🕺
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Jaha, @Waterhouse. Då vill vi ha en förklaring till varför du inte nackade Andersson som väl tbh är den vi har bäst täckning för att tycka är ulv.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,367
Hej då @fjodorsenuba
Trist att du inte hittade kärleken här, du var så frånvarande att det var därför jag valde @Andersson istället.

Välkommen tillbaka @RasmusL ! Är du fortfarande ute efter kärlek eller har du blivit bitter efter detta? Om du står brevid Vimes som valde bort dig i finalen, kommer du dela med honom då eller kastar du kulan?

Imponerande rollspelskunskaper @Sidd 🤩 Men detta innebär att vi inte kommer kunna bo ihop nästa runda heller 😩
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,570
Location
Oktoberlandet
@RasmusL Välkommen tillbaks.

Är du fortfarande här för kärlekens skull eller har PU ändrat på upplägget för din del?
Frågar åt en ivrig tittare👍
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,367
Jaha, @Waterhouse. Då vill vi ha en förklaring till varför du inte nackade Andersson som väl tbh är den vi har bäst täckning för att tycka är ulv.
Jag valde bort Fjodor för att han var så frånvarande att det påverkade spelet negativt, både parcermonier och test tog evigheter pga han inte kunde vara närvarande. Jag gjorde det för att få en bättre TV-produkt helt enkelt. Andersson var lite högre på min misstänkta rödlista, men jag tror som sagt att ration ulvar/bybor är 50/50, jag tycker de flesta av er verkat rätt gröna, alltså är det stor chans att den som inte skriver något är röd.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,367
@Sidd Ska vi tolka det som att du inte vill berätta vem du siade och inte heller resultatet? Varför isf?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,593
Okej, Tja min hypotes om att Sidd+Waterhouse är ulvar växte helt plötsligt i sannolikhetsgrad. Hm.

Har ni bråttom att vinna? 😘
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,570
Location
Oktoberlandet
@Sidd Ska vi tolka det som att du inte vill berätta vem du siade och inte heller resultatet? Varför isf?
Tänkte att nu när jag hamnat i denna märkliga sitts så ska vi inte ge de andra scummisarna info i onödan.
Jag vill se lite mer mustiga klipp från era privata rum och gärna respons på mina frågor👍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Välkommen in i singelrummet Rasmus då din stora saftiga Puusgurka💖
@Anthrox Stackars Rasmus har ju inget rum å ska väl inte behöva sova i baren hela natten.
Jag skapar en PM-tråd med pussgurkan👍
Rasmus har två hela dagars festande att ta igen, hinner inte med att ha ett sovrum då.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Ja, jag ska läsa ikapp och har faktiskt tid för det ikväll och imorgon!

Ni är säkert nyfikna på hur det kommer sig att jag är tillbaka här. Jag och ulv-Impetigo kom överens om att singla slant om vem som skulle få komma, kändes tematiskt rätt! So here I am puzzizar!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Om jag får be om något litet för att komma ikapp:
Vill ni länka något av era poster som ni känner är viktigast? Jag lär skumma en hel del men detaljläsa sånt som känns viktigt och vill inte missa något viktigt!
 
Top