Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 3

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Hallå, jag tänkte på en sak. Vi var nio från början
Jag tror hela 4 av oss är kulkastare.
Tänk en oändlig låda med röda och gröna bollar. Du drar två på måfå, då är det 50% chans att dra två olika, 25% att dra två röda och 25% att dra två gröna.
Byborna vinner om två lika bollar dras, ulvarna om två olika dras.

Om lådan inte är oändlig blir chansen att dra två olika lite större.

Så skulle jag balansera detta skulle jag ha 4 ulvar och bybor.

Så vilka är ulvarna?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Nä, Impetigos siande är förstås inte värt mycket i och med att han var röd. Å andra sidan kan man ju tänka sig att en ulv som siar en annan ulv i R1 skulle outa denne som ulv, i och med att ulvarna bara vinner om endast en av dem är kvar i slutet. Så jag vet inte. Skulle nog ändå säga att Basse trots allt grönas av siandet, men 100 % grön är han ju inte i och med Impetigos ulveri.
Om en ulv siar Basse som grön kommer han säga att Basse är grön. Skulle ulven säga att han är röd skulle vi rösta ut Basse, se lögnen och sedan rösta ut ulven.
Däremot tycker jag inte det är självklart vad en ulv skulle göra om han siar Basse som röd. Kan se en ulv både ljuga och vara ärlig i det läget.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Ja, nen henligheterna är väl bara fluff? Eller har jag missat något? Varje PM-veva börjar med hemligheterna, men jag fattar inte vad de har för mekanisk betydelse (om någon).
De borde ha någon funktion, och om spelet fortsätter som det gjort hitintills så kan jag bara komma på en..
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Sedan har vi två mer svårtolkade i @fjodorsenuba och @Waterhouse. Fjodde är frånvarande, men beror det på IRL eller lågflygeri? Waterhouse är mer aktiv men jag får inget grepp på honom och han glider med osedd på ett effektivt sätt.
Tycker jag varit rätt aktiv och var drivande mot Impetigo. Men svårt spel, det finns inte så mycket att analysera.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Kulkastarna kan varandras hemligheter alltså?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Kulkastarna kan varandras hemligheter alltså?
Nej det tror jag inte, jag litar på Anthrox startpost, mitt bybo-pm såg ut precis som exemplet, tror ulvarnas gör det också och att ingen extra info skickats från SL till dem.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Hallå, jag tänkte på en sak. Vi var nio från början
Jag tror hela 4 av oss är kulkastare.
Tänk en oändlig låda med röda och gröna bollar. Du drar två på måfå, då är det 50% chans att dra två olika, 25% att dra två röda och 25% att dra två gröna.
Byborna vinner om två lika bollar dras, ulvarna om två olika dras.

Om lådan inte är oändlig blir chansen att dra två olika lite större.

Så skulle jag balansera detta skulle jag ha 4 ulvar och bybor.

Så vilka är ulvarna?
I så fall gissar jag att Impetigo, Sidd, Andersson och Waterhouse är ulvgenget.

Men tror du verkligen att Anthrox resonerat så? Lite magstark gissning eller en ulv som kommunicerar sin status till andra ulvar. Sidd håller ju låg profil men vill inte släppa taget om sin lilla vattenmus - eller segern om siandet!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
I så fall gissar jag att Impetigo, Sidd, Andersson och Waterhouse är ulvgenget.

Men tror du verkligen att Anthrox resonerat så? Lite magstark gissning eller en ulv som kommunicerar sin status till andra ulvar. Sidd håller ju låg profil men vill inte släppa taget om sin lilla vattenmus - eller segern om siandet!
Jag har det bra med min lilla Vattenmus❤ men har inga problem att pröva dela rum med nån av er andra köningar 😉.

Jag kan dela med mig av svar till Waterhouse så denne kanske sitter å jag välkomnar er i min famn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nä, jag kan inte acceptera att det är fyra ulvar, känns för svårt att vinna som by då. Men samtidigt gnager det i mig, är Sidds spaning om att alla är kulkastare ett sätt att signalera till andra kulkastare?

Nu kom nojjan igång...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Nä, jag kan inte acceptera att det är fyra ulvar, känns för svårt att vinna som by då. Men samtidigt gnager det i mig, är Sidds spaning om att alla är kulkastare ett sätt att signalera till andra kulkastare?

Nu kom nojjan igång...
Verkar som att du och Andersson fiskar efter nåt…?
Bra att ni luftar era oanständiga tankar i alla fall.

Jag hade ju verkligen problem förra Jesus-spelet!
Ensam mot alla andra och inte veta upplägget med fraktioner och som jag skrev så skulle det inte förvåna mig att Anthrox hittar på nått liknande.
Dock så kan väl ulvar typ avgöra en final mot en bybo och vinna så det är väl inte 4-4?
Alltså kanske 2-6 eller möjligtvis 3-5.
Visserligen så förlorar ulvar vid final med 2 från samma fraktion.
Så då kanske det närmar sig 3-5 eller tom 4-4.

Det här vill jag att vi fortsätter att diskutera!

Lämna mig nu för en liten stund min lilla Vattenmus❤
Det finns andra världar och vi ses i Paradiset finalen👍
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Nåja, jag vill att vi nu diskuterar mer om spelet och hur nästa parceremoni ska se ut. Vimes gjorde ju ett snyggt drag, men hur blir det nu?

Plus! Rundan slutar 17!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Nåja, jag vill att vi nu diskuterar mer om spelet och hur nästa parceremoni ska se ut. Vimes gjorde ju ett snyggt drag, men hur blir det nu?

Plus! Rundan slutar 17!
Det är nog mitt fel att Anthrox inte meddelat vilka som ska stå respektive sitta än, men nu har jag lämnat in mina svar så troligen får vi veta snart. Då kan vi börja diskutera det, känns lite svårt innan vi vet.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
@Basenanji först skriver du att du och Andersson har det mysigt, sen är han på din ulvlista? Vad har hänt i städskrubben?
Noterar att båda @Andersson partners verkar misstänka honom för att vara kulkastare...
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Produktionsbolaget låter hälsa att historiatestet får en deadline till 16.00 för att hinna rättas och meddelas vilka som sitter/står innan rundan är slut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Nä, jag kan inte acceptera att det är fyra ulvar, känns för svårt att vinna som by då. Men samtidigt gnager det i mig, är Sidds spaning om att alla är kulkastare ett sätt att signalera till andra kulkastare?

Nu kom nojjan igång...
Alltså, ulvarna har inga möjligheter till koordinering utanför par-PM och ulvarna förlorar om de är fler än 1 kvar i finalen. Jag tror inte nödvändigtvis att det här är lättare för ulvarna om de är 4 än säg 3 eller 2.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
En spaning:
Ett litet gräl som lite skaver är väl mellan Vimes och Andersson.
Jag hajjar inte allt ordagrant om vem som skrivit vad i PM och i öppna tråden med visst påstod Vimes att Andersson betedde sig konstigt i PMdiskussion i R2 och nu i R3 tar Andersson upp det igen som nåt slaggs försvar med olika möjligheter.

I alla fall så ser jag gärna att just Vimes och Andersson står bakom samma stol så får vi mer svar på vad de dillas om mellan dem.

Stämmer den här spaningen?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Någon har inte lämnat in än så det kan dröja till 16:00 innan vi vet vilka som står respektive sitter. Vi har inte tid att vänta in det, så måste börja prata vem vi vill se utröstad.

Den rödaste spelaren på min lista är @Andersson av den enkla anledningen att ingen av hans partrelationer verkar gå så bra, då kan man väl inte vara ute efter kärlek? Senaste inlägget är väl bokstavligen talat wine in front of me? Pratar om vin, lite allmänt hållet om hur han ser de övriga spelarna.

De grönaste är min fantastiske rumskamrat @Sidd som tom lät mig titta på hans provsvar, vilken kille!
@Basenanji ser jag som rätt grön också, siad grön (av en ulv iofs) och verkar byboig.

@fjodorsenuba lågflyger, ingen känsla där åt något håll. @Vimes var modig som ställde sig bredvid Impetigo, men även kulkastare kan vara modiga.

Vimes och Basse, vad berättade Andersson för hemlighet för er? Berättade han samma?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
En spaning:
Ett litet gräl som lite skaver är väl mellan Vimes och Andersson.
Jag hajjar inte allt ordagrant om vem som skrivit vad i PM och i öppna tråden med visst påstod Vimes att Andersson betedde sig konstigt i PMdiskussion i R2 och nu i R3 tar Andersson upp det igen som nåt slaggs försvar med olika möjligheter.

I alla fall så ser jag gärna att just Vimes och Andersson står bakom samma stol så får vi mer svar på vad de dillas om mellan dem.

Stämmer den här spaningen?
Tycker det låter vettigt, jag skulle gärna se Vimes och Andersson bredvid varandra.

Men frågan är hur provet gått, någon som vill dela med sig av det? Jag kopierade Sidd så kommer inte få sia, men hoppas på sittplats.

Vem tycker ni ska sias? Jag blir gärna siad såklart då jag är grön.
 
Top