Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 3

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Godmorgon deltagare!
Det blev lite hårda ord mellan vissa deltagare under gårdagen. Det är bra. Det uppmuntras. Så länge ni låter det stanna vid munhuggning, vi önskar undvika att fysiskt våld visas öppet i programmet.
Efter parceremonin får vi nu ta farväl av @Impetigo. Du får en sista kommentar om dina undertryckta känslor mot programledaren, hur skönt det hade varit att kasta kulan och vad du skulle gjort med alla pengar.

Rundans par är:
@fjodorsenuba och @Vimes (i sviten)
@Sidd och @Waterhouse (i dubbelrummet)
@Basenanji och @Andersson (i städskrubben)


Runda 3 är historiarundan, så efter ni ätit färdigt har vi förberett ett historiatest till er alla!

Skicka in svaren på PM till programledaren. Mest korrekt test (med snabbast som tie-breaker) blir i första hand immun (och singel) i kommande parceremoni, men får även fördelen att kolla på en annan deltagares ansökan till PU (sia). Efter det vinner en en sittplats i kommande parceremoni, tills de är fyllda. De som presterar sämst på testet får stå upp.

Rundan slutar om 24 timmar, torsdag klockan 17.00, sen är det dags för parceremoni.


Historiatestet:
Vid vilka årtal inträffade följande händelser?
  1. Marslandningen, som låg till grund för röda pestens spridning. (Mutant)
  2. Halvguden Pigi anländer till Magilre för att anlägga Finngaoth. (Monster och Män i Ereb Altor, Drakar och Demoner)
  3. S.A.V.E. grundas i Dublin, Irland. (Chock)
  4. Angelicasällskapet tillåter damer bland sina ranker. (Kutulu)
  5. Fängelset Sandburn får en ny direktör i Anthony Seymor. (Tarotikum, Kult)
  6. Stjärnornas krig bryter ut. (Mutant 2089)
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag älskar dig fortfarrannde, @Anthrox !! Vi ses på insta! Jag bygger vidare på min mediaplattform och min glamourboxning även utan de där miljarderna. Pengar köper inte lycka, likes är det som räknas! 😎😎😎
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jösses, det här går ju inte ens att googla.

Nå, bra val Fjodor! Och bra val (dunkelidunk i ryggen, Vimsan) av mig att våga utmana Impetigo. Stora ballar på den här killen, serrni!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Jag tänker inte googla detta. Trodde det var ett varulvsspel som använde ett rollspelsfoeum forum. Men nu är det rollspelsgegga, jag står rak i ryggen nästabparcermoni.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,376
Hur ser ni på Basse nu? Ljög ulven eller inte? Jag tänker inte försöka analysera ulv-impes resonemang, basse är varken grön eller röd i min bok.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Nä, Impetigos siande är förstås inte värt mycket i och med att han var röd. Å andra sidan kan man ju tänka sig att en ulv som siar en annan ulv i R1 skulle outa denne som ulv, i och med att ulvarna bara vinner om endast en av dem är kvar i slutet. Så jag vet inte. Skulle nog ändå säga att Basse trots allt grönas av siandet, men 100 % grön är han ju inte i och med Impetigos ulveri.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Nä, Impetigos siande är förstås inte värt mycket i och med att han var röd. Å andra sidan kan man ju tänka sig att en ulv som siar en annan ulv i R1 skulle outa denne som ulv, i och med att ulvarna bara vinner om endast en av dem är kvar i slutet. Så jag vet inte. Skulle nog ändå säga att Basse trots allt grönas av siandet, men 100 % grön är han ju inte i och med Impetigos ulveri.
Presis: som jag skrev förra rundan så hade vi beslagit Impe med en lögn om vi upptäkter att Basse är röd. Det skulle aldrig Impe riskera.
Skönt att man prickar rätt i ett gräv nån gång i alla fall.

@Impetigo Tackar för roligt spel (bäst var klippet med brun utan sol innanför kallingarna😂)
Denna gång drog du på dig för mycket heat för att vi andra inte skulle vara tvungna att syna dina kort.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jag tänker inte googla detta. Trodde det var ett varulvsspel som använde ett rollspelsfoeum forum. Men nu är det rollspelsgegga, jag står rak i ryggen nästabparcermoni.
Du står tryggt bakom mig min lilla Vattenmus❤

Måste bara fixa att läsa in några historieuppsatser först.
Tat lugnt bara så….liiiiiite dags att sortera hemmabiblioteket förstår jag…
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Grymt! Tack för spel Impan, även om din krassa syn på kärlek är förkastlig! Jag grönas förstås av mitt spel och blev misstänksam mot Impetigo tidigt, vilket går att läsa i R1.

Nu skulle jag vilja att vi pressar Andersson! @Vimes fick du reda på nån hemlighet?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja, nen henligheterna är väl bara fluff? Eller har jag missat något? Varje PM-veva börjar med hemligheterna, men jag fattar inte vad de har för mekanisk betydelse (om någon).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag kan outa Anderssons hemlighet, eller min egen, eller Fjodors, om vi tror att det hjälper, men då måste jag fatta vilka potentiella vinster och risker som är kopplade till ett sådant outande först!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Vore roligt om ingen skickade in svar på dagens quiz!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag är tyvärr usel på quizfrågorna och får nog finns mig i att bli bland de stående...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ja, nen henligheterna är väl bara fluff? Eller har jag missat något? Varje PM-veva börjar med hemligheterna, men jag fattar inte vad de har för mekanisk betydelse (om någon).
Jaha? Ja, kanske har jag fel men jag fick för mig att de hade någon sorts spelmekanisk hemlighet, annars vore det konstigt att kräva av deltagarna att berätta om dem i chatten.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Produktionsbolaget vill gärna påpeka att ett inlämnat test med 0 rätt som är snabbast fortfarande vinner över ett icke inlämnat test. On an unrelated note så är archive.org en fantastisk sida om en vill kolla upp gamla pdf:er.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Mina tankar är just nu (tre glas vin senare på ett slott i Rosersberg):
@Vimes har antingen nerver av titan genom att som ulv först outa sig som kulkastare till mig i PM och sedan ställa sig med en ulvpolare med 50% chans för utröstning. Eller så gjorde han ett klumpigt baitförsök och är egentligen grön. Det lutar väl åt grönhållet i min bok.

När det gäller @Basenanji så blev siandet av honom lite mindre säkert när Impe visade sig vara ulv. Men hur sannolikt är det att Impe inte hade kastat Basse under bussen för att rädda sig själv om han siat honom som ulv? Nix, det troligaste är att Basse är grön. Jag får försöka ta honom på pulsen i vår trånga skrubb.

@Sidd skaver lite efter att han i R1 skrev att alla kanske var kulkastare. Kan ha varit en freudiansk felsägning eller en frustration från Jesus-spelet?

Sedan har vi två mer svårtolkade i @fjodorsenuba och @Waterhouse. Fjodde är frånvarande, men beror det på IRL eller lågflygeri? Waterhouse är mer aktiv men jag får inget grepp på honom och han glider med osedd på ett effektivt sätt.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jag å min lilla Vattenmus🩷 myser i dubbelrummet.
Tycker det ör dags för oss att få sviten!

Fråga till PU: kan vi byta till sviten?
Vimes och Fjodde sitter mest å surar argt på varandra i baren å verkar inte vilja använda sviten.
Sen så är jag lite orolig för hur Basse bas ska ha det med Andersson egentligen. Hoppas kamerorna är med där👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Annars så var ju historieprovet inge problem…undrar varför SL inte outat att jag vann…?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag och Andersson ha det mysigt faktiskt! Vi kommer närmare varandra för varje timme som går!! Jag är fortfarande förkrossad av att Fjodor har hittat nån annan, men Anderssons kloka funderingar är som balsam för hjärtat faktiskt!
 
Top