Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 2

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Öhh man ska ju inte rösta ut siare i varulvsspel tänker ni med ryggraden. Men då får ni tänka med huvudet istället, han är inte siare utan vann en tävling i nördkunskap. Är han kvar finns risken att han vinner igen och då ligger vi brunt till om han är ulv. Rösta ut honom, är han ulv är det en vinst, är han bybo är det en vinst också för då är Basse grönad till 90% Dessutom är han inte lika snygg som Sexy Sid! 😻

Ut med Impetigo!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
För min del får vi gärna ha ut Impetigo. Dels för att bekräfta siandet och dels för att hans inlägg om spelet inte riktigt matchar hur jag upplever det.

Pandy My Andy är sötast
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Det råder viss tveksamhet huruvida det är romantiskt att kalla sin partner för "jämförelsetjänst för elabonnemang", men produktionsbolaget låter det passera.
Du är elektrisk med Martin och Martinus är "vår sång". Du skulle höra När Sid rappar DJ Katastrofes del, sååå bra, Sidd skulle kunna då skivkontrakt!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Öhh man ska ju inte rösta ut siare i varulvsspel tänker ni med ryggraden. Men då får ni tänka med huvudet istället, han är inte siare utan vann en tävling i nördkunskap. Är han kvar finns risken att han vinner igen och då ligger vi brunt till om han är ulv. Rösta ut honom, är han ulv är det en vinst, är han bybo är det en vinst också för då är Basse grönad till 90% Dessutom är han inte lika snygg som Sexy Sid! 😻

Ut med Impetigo!
Tänk om världens sötaste Fjodorsenuba kunde vara med lite mer! Han hade kunnat svara på frågan:

"Hur ska vi aktivt få Impetigo att bli utröstad?"
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
@Impetigo vad gör Waterhouse misstänkt i dina ögon? Förklara för mig som om jag vore fem år gammal och behövde bildstöd.

Min älskade Snuba är tvärtemot helt grön: så där gulligt sanningsenlig och med barnatron i behåll!! 😍😍😍
Det är inte mycket som gör Waterhouse misstänkt i mina ögon. Jag röstar på honom därför att jag håller honom som rödast i gänget Basse, Impetigo, Waterhouse (jag vet ju att du och jag är gröna).

Iom att Vimes nu står upp flyttar jag min röst dit enligtmin tidigare rödlista.

Röst: @Vimes

Waterhouse plan på att ta ut mig denna rundan tycker jag faktiskt rätt bra. Förutsatt att vi inte får vittring på nåt ulvigt så är det inte alls dumt att få färg på mig och därmed också på Basse.

Vi gar två chanser på att vinna siande i så fall och behöver bara ett siande för att gröna en kompis till Basse.

Älskar mig själv! Så osjälvisk! Martyrtigo!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Älskar mig själv! Så osjälvisk! Martyrtigo!
Om man inte älskar sig själv kan ingen annan älska en! Ja tror att det är kinesiska visdomsord!

Sedan skulle jag allra helst höra visdomar från min älskling Snuba, men han verkar så upptagen. 😢😢😢😢 Jag får ge honom lite massage i sviten så han kan slappna av till nästa runda!!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag kan inte sluta tänka på hur myzzigt jag och Snuba ska ha det när han kommer tillbaka från all stress och jäkt! Han är så smart och klartänkt!

Men jag funderar på hur vi ska få ut Impetigo eller nån annan fuling som inte vill hitta kärleken! @Waterhouse du som så gärna vill ha ut Impan, hur tänker du kring hans ev immunitet mot att han vann förra rundan? Ganska lätt att klämma åt (tihi) en person man vet är immun?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Om man inte älskar sig själv kan ingen annan älska en! Ja tror att det är kinesiska visdomsord!

Sedan skulle jag allra helst höra visdomar från min älskling Snuba, men han verkar så upptagen. 😢😢😢😢 Jag får ge honom lite massage i sviten så han kan slappna av till nästa runda!!
Skriver @fjodorsenuba nåt i PM? Är han lika älskvärd som Implibido med förföriska ord och gester?

Jag ser gärna en förklaring från @Andersson angående Pm-gate. @Waterhouse lyfter frånvaro som möjlig föeklaring men Andersson har ju varit närvarande i tråden efter Vimes PM. Vill du förklara dig, Anderssson?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Okej nu ska jag bädda i sviten så min Snuba blir glatt överraskad, det är han värd efter den här jobbiga dagen som han klarat av så bra! 🥰

I morgon bitti hoppas jag att Andersson och Impetigo ställer sig bakom mig, så lovar jag att välja den som vi gemensamt tycker ska lämna hotellet!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Skriver @fjodorsenuba nåt i PM? Är han lika älskvärd som Implibido med förföriska ord och gester?
Tyvärr inte 😢😢😢😢😢
Jag börjar bli rädd att han inte vill satsa på mig och mitt trä 😢😢😢😢😢
Jag tror att han börjat tröttna på mig och vill va me någon annan !!!!11!!! 😱😢😩😩😩😫😢

Men det är såklart inte så konstigt för Snuba är ju lätt den mest populära av alla här!!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Gokväll alla härliga och framförallt Waterhouse Min lilla Vattenmus❤ som driver på bra här nu i kväll.

Impetigo var ju på hugget med första tävlingen (vilket liiiiiite) tyder mer på en ulv som vill slippa bli siad.
Han driver på bra med förslag för hur det kan bli med bybor/ulvar i framtida rundor osv.👍
Dock förvånar det mig att denne inte lyfter det uppenbara i att det vore väl bra om tex Basse fick Sia nästa gång för då kan ju han bekräfta Impes siande genom att Sia just Impetigo: för inte har vi väl en sån otur att 2 ulvar här nu hittat varandra redan i R1…eller?
Det konstiga är att Impetigo inte själv lyfter detta.
Jag vill som Basse jättegärna ha in Basses rumskompis @fjodorsenuba : kan du genom er PM-tråd bekräfta att Basse troligtvis är grön?
Om vi ponerar att Impe är röd och siar Basse och får svaret att denne också är röd: skulle Impe skydda sin ulvkompanjon Och ljuga för oss alla andra och därmed riskera att om vi får färg på Basse när den tex åker ut - ja då blir Impetigo avslöjad. Jag tror att om Basse vore ulvaröd så hade Impetigo slängt denne under bussen och därmed minskat chansen att råka hamna i final med denne.
Ergo: jag tror Basse är grön!

Vidare är Impetigos grön-röd-lista lite märkligt tidig i spel då det inte finns några bra motiveringar till den som jag fattar håller, folk har ju inte deltagit så värst mycket att det skulle finnas så mycket fog å reson i att lista upp så där.
Vad är så rött hos Vimes/fjodde där å då i spelet?

Vad gjorde Andersson för ”goof” om upplägget @Basenanji ?
Håller med om att dyker läget upp så är det bra att Viems och Andersson ställer sig bakom samma stol.
Eftersom Andersson inte replikerar på Vimes anklagelse så kommer jag välja bort Andersson.
Vi får då färg på Vimes. (Troligtvis som det ser ut nu grön)

Min grön->röd lista då:
Rasmus grön bekräftat ute

Basse troligtvis grön
Vimes: svag start
Waterhouse❤😍
Fjodor: steppa upp nu
Impetigo: jag har ju oftast fel i mina insnöade tänk på nån
Andersson: steppa upp nu

Mer Kärlek till Alla!
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Dock förvånar det mig att denne inte lyfter det uppenbara i att det vore väl bra om tex Basse fick Sia nästa gång för då kan ju han bekräfta Impes siande genom att Sia just Impetigo:
Jo, jag har ju argumenterat för att det är bättre att siandet hamnar hos mig än hos ulvarna TROTS att vi då inte får nån grön kedja. Jag har aldrig arhumenterat för att det är bättre att jag siar än att exempelvis Basse siar.

Problemet är ju att vi har ulvar i spel som försöker knipa siandet och då menar jag att det är dumt att ställa bybor utanför tävlan.

Älskar mig själv! Impegos!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Jo, jag har ju argumenterat för att det är bättre att siandet hamnar hos mig än hos ulvarna TROTS att vi då inte får nån grön kedja. Jag har aldrig arhumenterat för att det är bättre att jag siar än att exempelvis Basse siar.

Problemet är ju att vi har ulvar i spel som försöker knipa siandet och då menar jag att det är dumt att ställa bybor utanför tävlan.

Älskar mig själv! Impegos!
Jag tror starkt att min käre nattgäst Waterhouse😍 kan vi lita på.

Jag förstår Impetigo att du och vi alla andra vill få Sia men vi har inget som tyder på att du skulle vara grön.
Alla andra har egen PM-tråd och kan därmed få ut mer info om den andre där.
Du ligger minus på det.
Att du inte ens föreslår att Basse ska gröna dig tycker jag är konstigt.

Du får också ge lite mer motiveringar till din röd-grön-lista👍

God Natt min lilla Vattenmus❤
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Visst, förutom att vi också vinner med två röda spelare i finalen. Det är alltså mer angeläget för ulvarna stt identifiera bybor än det är för oss.

Eller ja, om vi eliminerar alla ulvar innan finalen vinner vi också.

Visst att det är ett okonventionellt spel - men det är inte väsenskiljt från ett varulvsspel.

Andy-Pandy gulligulli
Tycker Vimes varit lite svamlig i sina resonemang men här har han en poäng, att vara siare är väldigt viktigt för ulvarna. Om jag vore ulv hade jag hängt på låset när rond 1 började för att försöka vinna tävlingen och bli siare. Vem gjorde det i runda 1 nu igen? Just det, Impertigo.

Impertigo ska inte få stå själv denna runda och jag hoppas den han står bakom har vett att skicka hem honom från Paradise Ulvtell.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Nu är ju Waterhouse min gosigaste älskligsdeltagare nu när vi börjar komma in på småtimmarna.

Jag skulle gärna bjuda Basse på en kvällsdrink så denne kan komma till ro och härmed ställa ett öppet ärligt förslag till hela gruppen:

Vi låter @Basenanji vinna morgondagens tävlig👍

Visst: jag vill vinna den själv men jag tror vi alla kan enas om att vi nog får en grön spelare som förhoppningsvis blir fredad och får sia med Basse.

Kärlek till Paradise Ulvtell och Vattenmusen❤!
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Såhär: i PM baitar jag Andersson med följande:

"Så, hur löser vi det här? Jag fick en vibb i förra rundan att du är en skön kulkastare - har jag rätt?"

Detta sker 9:36.

Hade Andersson varit bybo hade han antingen:
1. försökt få mig att säga mer och avslöja mig som ulv, eller
2. outat mig här i tråden

Han har inte svarat mig i PM och det enda inlägget i tråden (skrivet långt efter ovanstående PM) nämner inget om detta.
Det är alldeles sant att Hotbod-Vimes skrev ett meddelande med ett sådant innehåll i morse. Antingen är det ett bait eller så är min lilla sockertopp så förblindad i sin kärlek till moi att han är en ulv och försäger sig.

Alla som sett filmmaterialet inifrån skrubben vet ju dock att Vimesey-gubben inte bara är en Adonis utan han har en het hjärna också. Så jag har svårt att riktigt köpa att han faktiskt är ulv. Han hade nog spelat smartare än så.
 
Top