Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 2

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Älskar mig själv! Söta lilla Impy-Stimpy!

Ser ut som att @Basenanji , @Waterhouse eller jag ryker denna rundan.

Basse är som sagt grön så jag markerar så här:

Röst: @Waterhouse

Om jag mot förmodan skulle få sitta ner kommer jag förstås välja Basse som partner i en eventuell valsituation.

Jag tror för övrigt att vi har några väldigt belåtna ulvar i en skock väldigt tysta bybor just nu, i princip allt som sagts i trådarna senaste 36 timmarna har varit inlägg som uppmanats till av formatet.

Som jag skrev i förra rundan: Förlorar vi en bybo nu i r2 (och jag har inga särskilt röda vibbar på Warerhouse så det känns väldigt troligt just nu) så är vi 4 mot 2 i r3 (förutsatt 2 ulvar). Om jag avstår från tävlingen har vi alltså 3 bybor mot 2 ulvar. Jag tycker det känns mycket bättre att jag tävlar så att vi är 4 mot 2 även om vi förlorar chansen till grön kedja om jag vinner.

Vad tycker ni andra? @Andersson @Sidd @fjodorsenuba @Vimes

Insåg nu att vi kommer ha en fjärde som står upp och att det blir nån av de som jag taggade på slutet. Det blir intressant att se vem det blir, just nu skulle jag hellre se Vimes eller Fjodor ryka framför Waterhosue baserat på vad som skrevs i r1. Sidd och Andersson är dött lopp med Andersson i min bok. Så här:

Grönast till rödast:

Basse


Sidd
Andersson
Waterhouse

Vimes
Fjodor
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Frankenbite-klippning på när Impetigo försöker skapa en pakt bakom ryggen på alla. Med alla.
Ingen nappar, alla vill bara festa vidare.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Alltså hur ska man hitta ulvar här? Finns absolut INGET att gå på.
1. Ulvarna har ingen extra info
2. Ulvarna har samma mål som vi kärlekskranka, att stå bredvid en grön spelare på slutet.

Det enda vi har är siandet, som @Impetigo fick första rundan och siade Basse som grön. Ok, kan stämma, men Impetigo kan lika gärna vara en ulv.
Nu verkar han extremt sugen på att ursäkta sig för att försöka vinna siandet igen. Ska vi få någon form av bekräftelse på siandet borde någon annan vinna det och sia Impetigo (precis som min gulliplutt-älskling Sidd 🥰 påpekade i första rundan). Detta ständiga tjat om att han minsann borde få vinna siandet igen tycker jag känns rödande.

Ett sätt att slippa problemet är om vi nackar Impetigo direkt. Om vi båda står upp kan jag ställa mig bakom samma person som han, så får vi se om han är en snel hest (och basse är då grön) eller en girig ulv (och hans siande kan ignoreras).
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Tänk såhär: vem vill vi helst sia just nu? Jag säger Impetigo för det ger någon form av extrainformation om Basse. Sättet vi som by har att sia honom är att rösta ut honom. (Och vem vill ha någon som går runt och pratar om hur mycket han älskar sig själv? Kanske bra TV iofs, någon alla tittare kan hara).

Vad säger du Sid, min lilla fantastiska gullegris? Om jag ställer mig bredvid Impe för att få ut honom, klarar du dig utan mig en kort runda? Jag kommer sakna dig då men ska försöka stå ut😭
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Ingen är som min älskade Snubis även om många är härliga och charmiga!😘

Det sagt så tycker jag att Impetigo är misstänkt för sina poster i R1, Andersson för sin goof om spelupplägget. Sedan kan jag ju aldrig riktigt slappna av med Vimes. Tre ulvar tror jag inte på dock så nån ska bort.

Jag skulle vilja att vi alla redogjorde för hur vi tänker om fortsättningen och hur vi bäst (host host) positionerar oss. Att Impetigo ändå har förslag ser jag som svagt tränande, även om det kom överraskande sent.

Jag ska visa mina tankar alldeles strax.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Sedan tycker jag att våra hemligheter borde vara föremål för spelanalys i större utsträckning. Såvitt jag kan bedöma är min elskade Snuba här i Paradise Ulvvtell för att han söker den sanna kärleken.

Vi har helt enkelt delat hemligheter!!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
@Impetigo vad gör Waterhouse misstänkt i dina ögon? Förklara för mig som om jag vore fem år gammal och behövde bildstöd.

Min älskade Snuba är tvärtemot helt grön: så där gulligt sanningsenlig och med barnatron i behåll!! 😍😍😍
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Alright hörrni. Jag tror Andersson (gulligaste liraren i hela huset, Andy My Pandy) är ulv!

Jag skrev till honom 9:36 imorse:

Jag och min hunkiga sötnos najsy-Vimesy har det hett och härligt i vår trånga skrubb. Mörkt, svettigt och massor av hudkontakt (med samtycke).
Det är inte särskilt byboigt av Andersson, utan ser mer ut som en villrådig varulv som är rädd att försäga sig i PM och som inte riktigt vågar outa mig i tråden (om jag faktiskt är ulv).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Jag skulle vilja vinna den här rundan och få lite egentid nästa runda, nätterna med min buziga Snuba kan bli lite väl svettiga!! 😁

Men om jag trots allt inte vinner vill jag att vi ställer oss så den vi misstänker mest får åka ut. Och det kräver ju lite planering.

Vad tror ni om att vi aktivt ser till att de misstänkta misslyckas med den här kärleksrundan och på så sätt måste stå upp? I så fall kan vi ju sedan tillsammans resonera om vem vi vill att den som får bödelsyxan tar ut.

A propos det: @Vimes hur motiverade du att Rasmus skulle åka ut?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Såhär: i PM baitar jag Andersson med följande:

"Så, hur löser vi det här? Jag fick en vibb i förra rundan att du är en skön kulkastare - har jag rätt?"

Detta sker 9:36.

Hade Andersson varit bybo hade han antingen:
1. försökt få mig att säga mer och avslöja mig som ulv, eller
2. outat mig här i tråden

Han har inte svarat mig i PM och det enda inlägget i tråden (skrivet långt efter ovanstående PM) nämner inget om detta.

Jag tror på villrådig varulv som är rädd att göra bort sig i PM, men också rädd att avslöja en potentiell varulvs-kollega i tråden.

(Just det: trots detta är Andy My Pandy den hetaste killen i huset, förstås)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Såhär: i PM baitar jag Andersson med följande:

"Så, hur löser vi det här? Jag fick en vibb i förra rundan att du är en skön kulkastare - har jag rätt?"

Detta sker 9:36.

Hade Andersson varit bybo hade han antingen:
1. försökt få mig att säga mer och avslöja mig som ulv, eller
2. outat mig här i tråden

Han har inte svarat mig i PM och det enda inlägget i tråden (skrivet långt efter ovanstående PM) nämner inget om detta.

Jag tror på villrådig varulv som är rädd att göra bort sig i PM, men också rädd att avslöja en potentiell varulvs-kollega i tråden.

(Just det: trots detta är Andy My Pandy den hetaste killen i huset, förstås)
Asså min sötaste Snuba 😘😘😘 är ju ojämförlige, men hey hey hey Vimsis nu sexar du till det med ditt smarta inlägg!! Man kan vara både smart och snygg alltså?!?!?! 🥹🤩😍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Money shot på Sidd vid poolen. Solljuset glimmar och blänker lika mycket i poolens vatten som på den väl inoljade kroppen. Klipp till Impetigo som sprayar brun-utan-sol över hela kroppen (inklusive innanför kalsongerna) på sitt rum.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Jag tror på villrådig varulv som är rädd att göra bort sig i PM, men också rädd att avslöja en potentiell varulvs-kollega i tråden.
Har jag missat något? Ulvarna har väl ingen ulvchatt och vet inte vilka de andra ulvarna är? Står inget om någon ulvchatt i ulv-pm exemplet i början av rond 1 iaf.

Sen måste jag bara säga att Sid är otrolig, sköna nätter och ljuva dagar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
@Andersson jag föreslår att du skriver ett regelvidrigt inlägg så du får stå upp! Sedan kan du och Vimes ställa er bakom mig (eller nån annan sexy thing som Snuba tex snyggaste deltagaren av alla!!)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Hade Andersson varit bybo hade han antingen:
1. försökt få mig att säga mer och avslöja mig som ulv, eller
2. outat mig här i tråden
Alternativ förklaring, han är på jobbet/inte online av annat skäl. Lite som när du tvingade mig att stå i tolv timmar bakom min elskling Siddy i parcermonin
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Ni är så inkörda på klassiska varulvsspel att ni inte greppar Anthrox oortodoxa designer.
Ulvarna är inte ett lag, de vill inte samarbeta, de har ingen kontakt.
Kulkastare eller kärlekssökande, vi har alla samma mål, att stå bredvid en grön spelare i finalen.
Alltså vill vi alla hitta gröna spelare.
Eftersom det inte finns något att gå på förutom siandet borde vi försöka verifiera det.
Det gör vi genom att nacka Impetigo.

Eller vad säger du snuttiplutt-Sidd?🤩
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ni är så inkörda på klassiska varulvsspel att ni inte greppar Anthrox oortodoxa designer.
Ulvarna är inte ett lag, de vill inte samarbeta, de har ingen kontakt.
Kulkastare eller kärlekssökande, vi har alla samma mål, att stå bredvid en grön spelare i finalen.
Alltså vill vi alla hitta gröna spelare.
Eftersom det inte finns något att gå på förutom siandet borde vi försöka verifiera det.
Det gör vi genom att nacka Impetigo.

Eller vad säger du snuttiplutt-Sidd?🤩
Visst, förutom att vi också vinner med två röda spelare i finalen. Det är alltså mer angeläget för ulvarna stt identifiera bybor än det är för oss.

Eller ja, om vi eliminerar alla ulvar innan finalen vinner vi också.

Visst att det är ett okonventionellt spel - men det är inte väsenskiljt från ett varulvsspel.

Andy-Pandy gulligulli
 
Top