Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 2

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Vi låter @Basenanji vinna morgondagens tävlig👍

Visst: jag vill vinna den själv men jag tror vi alla kan enas om att vi nog får en grön spelare som förhoppningsvis blir fredad och får sia med Basse.
Jag tycker att det här låter som en lika bra idé som när min finaste myzponke Vimes föreslog att vi skulle leka fullkontakts-Ryska Posten.

Risken att Impi som ulv clearar en ulv-Basse som grön känns spontant liten. Känner ulvarna till varandra så är det ett kamikaze-drag. Och känner däremot ulvarna inte till varandra så är chansen 1/8 att ulv siade ulv (och då inte medräknat möjligheten att ulv-siaren i så fall säljer ut sin medulv för att ge sig själv alibi).
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Men jag funderar på hur vi ska få ut Impetigo eller nån annan fuling som inte vill hitta kärleken! @Waterhouse du som så gärna vill ha ut Impan, hur tänker du kring hans ev immunitet mot att han vann förra rundan? Ganska lätt att klämma åt (tihi) en person man vet är immun?
Missade att svara på detta första gången, var så upptagen med Sidd i vårt kärleksnäste.
Impertigo var immun vid förra parcermonin för han hängde på låset och googlade massa rollspelsgeografi (eventuellt kunde han för att han är en nörd). Det är dessutom aningen rödande att vara så het på att bli siare i min bok.
Jag drevar mot honom nu till andra parcermonin, och där är han inte immun.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Alltså ni är så söta hela bunten att jag skulle vilja myzza med er allihopa samtidigt mmmmmmmmm....

Men sötast är Snuba! 😍🤩😍🤩😍🤩😍

Nu ska jag strax bättra på sexpacket på mitt gym (vad tänkte ni på buzizar?!?!?!) och sedan jobba så jag hinner nog inte hänga på låset vid niosnåret! Jag hoppas att jag får sitta ned men man vet inte hur det blir.

Jag skulle i alla fall vilja att den som får två personer bakom sig inväntar allas åsikt innan den bestämmer vem som ska lämna hotellet.

Och med det sagt har faktiskt inte @Vimes sagt något om varför han valde bort Rasmus senast. (Eller tar jag fel nu?)
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Jag skulle i alla fall vilja att den som får två personer bakom sig inväntar allas åsikt innan den bestämmer vem som ska lämna hotellet.
Jag misstänker att denna parcermoni fungerar som den första, dvs förbjudet att diskutera saker i den.

Så vill man säga något bör man passa på nu. Jag säger:
Röst: @Impetigo
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag skulle i alla fall vilja att den som får två personer bakom sig inväntar allas åsikt innan den bestämmer vem som ska lämna hotellet.

Och med det sagt har faktiskt inte @Vimes sagt något om varför han valde bort Rasmus senast. (Eller tar jag fel nu?)
Programledningen får rätta mig om jag har fel men som jag förstår det så får man inte ha någon diskussion under parrundan. Om det är så måste man i förväg diskutera vem som ska stå var.

@Vimes -gullet har självklart varit upptagen med myzbuz med mig och inte hunnit med att diskutera sådant tråk som utröstningar. Men det finns säkert en logisk förklaring, eller hur min sötnöt?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
@Vimes -gullet har självklart varit upptagen med myzbuz med mig och inte hunnit med att diskutera sådant tråk som utröstningar. Men det finns säkert en logisk förklaring, eller hur min sötnöt?
Verkar lite skakigt i er relation?;) Vad tror du om din lille myzbuz egentligen, är han grön?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Liten uppdatering från städskrubben:

Andersson skriver igår kväll 23:48 (alltså ca 3,5 h efter att jag pekat ut honom i öppna tråden) att han inte är kulkastare och att han inte tror att jag är det heller. När han skriver det hänvisar han också till det här inlägget där jag är på Sidd om "alla är kulkastare" - det tyckte han var svårt att förklara om jag var kulkastare.

Så, det tolkar jag som att Andersson, när jag baitat honom, har gått tillbaka till R1 och kollat mina inlägg för att försöka avgöra hur han ska tolka mitt PM: är jag en baitande bybo eller en smulande ulv?

Det är kanske inte så konstigt att göra även om man är bybo, men det stämmer ändå mycket bättre med "villrådig ulv"-narrativet, tycker jag.

---

När jag frågar Andersson i PM varför han inte svarat mig förrän så sent svarar han: "Jag började fundera på om det var värt risken att baita tillbaka för att se om det verkligen var en ulv i nätet. Men när jag kommit fram till att det förmodligen bara skulle ge ett rep för en ulv att hänga mig fastnade jag i jobb och hann inte med det. " (plus att han spelade DoD på kvällen och inte riktigt hade tid).

Ni får väl avgöra själva om ni tycker det är ett rimligt svar. Det kan absolut vara ett byboresonemang, men om jag hade fått en ulv-smula i PM hade jag - om jag var osäker på att baita tillbaka i PM - inte tvekat en sekund på att gå till öppna tråden för att redovisa vad som hänt i PM. Jag tycker hela Anderssons agerande runt det här är alldeles för försiktigt och räddhågset för att vara riktigt byboigt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Sen: jag har ingen aning om hur det är tänkt att VI ska spela det här spelet. Vi har ingen möjlighet att påverka vem som åker ut på ett vettigt sätt. Även om vi identifierar ulvarna 100%-igt kan de vinna alla quizzar och liknande och ha full kontroll över vilka som åker ut ändå. Så, jag har lite svårt att hitta diskussionstrådar att engagera mig i.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,369
Sen: jag har ingen aning om hur det är tänkt att VI ska spela det här spelet. Vi har ingen möjlighet att påverka vem som åker ut på ett vettigt sätt. Även om vi identifierar ulvarna 100%-igt kan de vinna alla quizzar och liknande och ha full kontroll över vilka som åker ut ändå. Så, jag har lite svårt att hitta diskussionstrådar att engagera mig i.
Jag tror Anthrox skrev i anmälningstråden att det här är ett lite mer avslappnat spel utan superdjup mekanik. Lite rollspel och sköj helt enkelt. Tittarna gillar nog inte hur du försöker kasta din partner framför bussen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Synd att @Anthrox tydligen inte älskar alla så mycket som jag gör!

Snuba har varit alldeles för tyst tyvärr...mitt lilla hjärta som är så klok.

Vimes verkar vara superhet!

Waterhouse vill verkligen ha ut Impetigo trots att Andersson också kunde vara ett bra alternativ? Skumt!

Röst: @Andersson
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Min söta lilla Vattenmus❤ Waterhouse är välkommen till mig igen.
Dock kan det ju vara bra om jag får pröva fjädrarna med nån av de andra mumsbitarna som står i kön.

Tror TVtittarna kan få se lite härlig mustig rajtantajtan när jag kör slut på möjliga ulvar som smyger i natten.

Vad tror vi är bäst för byn - hålla ihop med säkra kort eller splitta för att hitta ulvar?

Kärlek åt alla!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
STOPP!
Där var rundan slut och inom kort är det dags för parceremoni.
Och glöm aldrig bort att vad som helst kan hända i paradiset!
 
Top