Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Kulceremonin

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Inget specifikt. Han hade en viss ”lägger mig platt, detta är svårt” som jag tolkade som ulvtecken. Men det var inte med stor marginal som jag valde just honom.

Sen i r2 var jag föratås väldigt uppmärksam på hur @Basenanji tog emot mitt grönande och då tolkade jag det som att han var en ulv som blinkade konspiratoriskt över sitt höjda glas. Det blev ju mycket lättare att plocka upp antydningar när jag visste att en eventuell ulvbasse hade färg på mig (iom att jag ljög om mitt siande och Basse förstås visste det).

Det spelade inte så stor eoll i slutändan iom att jag åkte ut så tidigt så jag hade inte så många tillfällen där jag kunde råka röja Basse. Men jag höll väääldigt mycket tyst i dödstråden för att inte bränna honom. Och i sista rundan då. För tyst.
@Impetigo Du var ulv och gav bort din plats att komma tillbaka till bybon Rasmus!
Why?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag trodde du var grön @Sidd kommer du ihåg när jag skrev en kommentar om varför jag drevade mot Impe som du missuppfattade och trodde jag postat den i fel chat. Kändes byboigt att misstänka hemlig chat.
Jag försökte verkligen spela så byboigt som möjligt.
Jag fattade verkligen inte riktigt vad du syftade på och menade i den ordväxlingen.

Dock fattar jag inte varför ni bybor inte grävde mer i Hemligheternas betydelser.
Jag hade ju en som inte alls var för att hitta kärleken och skrev ju det då jag uppfattade reglerna som att @Anthrox uppmanade mig att skriva sanningsenligt. Vilket jag gjorde. Trodde du vid väl avvägt tillfälle skulle avslöja mig. Ai-hjärna: en bot som råkar bli anmäld - tveksamt att jag var där för kärleken…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Historiatestet:
  1. Marslandningen, som låg till grund för röda pestens spridning. (Mutant) : 2065 då Katastrofåren inleddes (mutant2 från 1986)
Fixade inte den och hittar inte rätt svar.
När var det?
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Jag tycker det var för lite frågor om det bästa rollspelet av alla, Lorder och Lodisar!

Siade du verkligen mig och Vimes @Sidd? Du borde ju veta att jag inte var ulv pga min hemlighet?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Haha, jag är fortfarande helt skakad av att vi föll på målsnöret. Så nääära!
@Impetigo Du var ulv och gav bort din plats att komma tillbaka till bybon Rasmus!
Why?
Jag trodde att Rasmus skulle bli tolkad som röd när han kom tillbaka in och ville röra upp vågor som ulvarna kunde gömma sig i.

Jag trodde länge att jag och Basse var de enda ulvarna, du grönade dig bra och likaså @Waterhouse . Vimes visste jag ju var grön och han satt väldigt säkert hela vägen så jag trodde att vi skulle behöva fler kroppar att rösta ut helt enkelt.

@Andersson hade jag som eventuell tredje ulv men där högg jag ju helt i sten.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag tycker det var för lite frågor om det bästa rollspelet av alla, Lorder och Lodisar!

Siade du verkligen mig och Vimes @Sidd? Du borde ju veta att jag inte var ulv pga min hemlighet?
Ja mina redogörelser för mina sianden stämmer.

Att du var analfabet sa mig ju inget alls å jag fattar trögt.
Behövde få total klarhet så att jag hade 1 spelare att hamna i final med.

Nu blev det ju så bra att jag fick 2 möjliga spelare.
Dock hade jag ju dragit på mig för mycket rampljus.
Basse lyckades ju ligga mer chill-lågt å tydligen linda Vimes runt sin stabila ”bas”.
Det var kanske en bättre strategi men jag hade riktigt kul i baren👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Jag ”gav inte bort min plats” heller. Jag ville ju i första hand komma tillbaka själv pga kul men det var inte möjligt.
Asså att Rasmus backade på er överenskommelse hade jag inte släppt så där enkelt!
Lottat är lottat!
Jag hade grinat på och tjatat ner honom som bara den.
Rasmus=bybo😳
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Asså att Rasmus backade på er överenskommelse hade jag inte släppt så där enkelt!
Lottat är lottat!
Jag hade grinat på och tjatat ner honom som bara den.
Rasmus=bybo😳
Hehe, jag hade/har dåligt samvete ändå 😅
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Väldigt roligt spel @Anthrox Det var kul hela vägen trots att en del element absolut inte var min kopp te i vanliga fall. (Pratar man i reglerna om bybor och ulvar är det svårt i min bok att se det som enbart en individuell tävling och det är alltid lite klurigt med tidssatta quiz som kan krocka med irl-åtaganden, eller åtminstone gör det för mig hela tiden).

Bra också med korta rundor som fick igång tempot från början. Tycker egentligen inte att det behövs 48 h rundor i något spel.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Som tv publik satt jag klistrad och tyckte det var väldigt spännande

Första omgången på länge som jag är lite ledsen över att jag inte var med själv i.
Håller på att skissa på säsong 2!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Tack alla och grattis @Waterhouse och @Vimes fint att se att brödrakärleken är stark!

Jag hade himla kul och tyckte att jag länge gick under radarn tack vare Impetigo, vars siandet gav mig stora skälvan initialt. Sedan insåg jag att Impetigo måste vara ulv och började verkligen kämpa för en ulvseger.

Fjodor är ju en hedersknyffel utanför spel så det var inte svårt att skicka värme över internet dit. Vimes ville jag pakta med, inte minst för att det hade varit kul om vi "boomers" vann mot uppnosiga Waterhouse! 😂

Tyckte att du gjorde ett jättebra jobb @Anthrox! Spännande mekanismer, jag gillade verkligen att spelet flyttade ut i separata "breakout rooms" och att man kunde fundera på vad som sades där i jämförelse med vad som skrevs i den öppna tråden. Hoppas att du fortsätter utveckla den delen!!

Hemligheterna förstod jag tyvärr dåligt, men jag skissade på att min rollfigur egentligen hade en familj (och älskling) i ett radhus i Upplands Väsby. Drömmen var att få bygga ett trädäck till grillandet på sommarkvällarna. Trodde att mitt svammel skulle bli genomlyst mer?!

Jag läste det här som ett spännande och väldigt öppet spel, när Anthrox klämde i med att "allt kan hända i Paradiset" så blev jag nojjig över att något skulle avslöjas som jag missat.

Sedan är jag fortfarande irriterad över min goof när det var beröringsskräck...så dumt. Irri, som mina barn säger.

Bra spel på det hela taget!

Vi ses i Mäster Ulv!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Tack för kul arrangemang, @Anthrox ! Kul att du förnyar varulvsspelsgenren och vågar sjösätta nya mekaniker. Kul flufftexter! Parcermonin som utröstningsmekanism är superspännande och jag hoppas att den kommer dyka upp i någon form i framtida spel.

Det sagt var det här ett jättefrustrerande spel för mig att spela :) @Waterhouse har förstås rätt som hånar mig för "boomer" som inte kan tänka nytt och skaka av mig gamla varulvsspelssanningar, men kolla: ulvar och bybor vill samma sak (stå bredvid en bybo i final), det finns ingen utröstning att organisera, ulvarna har inte kontakt med varandra och heller ingen anledning att hjälpa varandra, mekaniken kring vilka som får sitta i parcermonin ligger utanför "normal varulvsspelsmekanik", och så vidare. Superfrustrerande för en gammal varulvsspelsräv! Waterhouse skrev i sms (ok boomer) till mig att han grönade mig på att jag mest verkade vara "butter bybo som inte gillade spelet". Mitt sätt att hantera det här var dels att jag blev loj och uppgiven, och dels att jag gjorde "tokiga" grejer (som att försöka baita i PM, som att vilja bli utröstad i slutet etc). Bra simulering av dokusåpa! (men kanske mer typ Big Brother än Paradise Hotel?)

Det sagt (igen) fattar jag att det här var kul att följa, som @Lukas skrev. Det hände mycket konstiga grejer, det var mycket tramsigt banter, det kändes osäkert och svajigt hela vägen in i mål. Bra TV helt enkelt! Och en dokusåpa ska ju - även om den har tävlingsinslag - framför allt vara bra underhållning. Och det levererade ju Paradise Ulvtell, även om jag kanske är en sådan där deltagare som talar ut i Expressen om hur jobbig inspelningen var.

För säsong 2 önskar jag (som varulvsspelsboomer) något åt det här hållet: annan urvalsmekanism till parcermonin (kanske typ röstning - men det är förstås bättre TV att jag och @Basenanji måste stå (i skamvrån) för att vi glömde bort att man inte fick citera), mer styrning av själva parcermonin (kanske med en förutbestämd ordning i vem som väljer först o.s.v.) och tydligare separering mellan mekanik och fluff vad gäller vinstvillkoren.

---

Det här året har verkligen kännetecknats av olika experiment med formen! Även de mer traditionella varulvsspelen har introducerat nya mekaniker och speciallösningar.

Men!

Nästa spel i Varulvsspelsklubbens pipeline är alltså ett klassiskt boomer-spel: Mäster Ulv 5! Klassiskt och balanserat, men med ett "speluppläggspussel" i designen. Den årliga uppgörelsen. Den legendariska kampen. Den episka striden. Ulv mot bybo. Bybo mot ulv. Spelstart i mitten av oktober.

Anmälningstråd kommer någon gång i nästa vecka.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nyfiken på allas hemligheter och om det var någon tanken mer än att få oss i stämning @Anthrox ?

Min hemlighet är jag är produktionsbolagets VDs systerbarn. Men eftersom jag är lat så tror min mor inte att jag kan finna kärleken själv så fick jag gå med i Paradise Ulvtell .

Hade jättekul men åkte på skolpesten från barnen och har varit helt utslagen samt galet på jobbet, så köper helt klart Waterhouse utröstning av mig men jag ville hålla schimären av en tv-show uppe för att det var kul. Jag hann inte in och rösta ut Basenanji i vända två av finalen men det löste sig ändå!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Nyfiken på allas hemligheter och om det var någon tanken mer än att få oss i stämning @Anthrox ?

Min hemlighet är jag är produktionsbolagets VDs systerbarn. Men eftersom jag är lat så tror min mor inte att jag kan finna kärleken själv så fick jag gå med i Paradise Ulvtell .

Hade jättekul men åkte på skolpesten från barnen och har varit helt utslagen samt galet på jobbet, så köper helt klart Waterhouse utröstning av mig men jag ville hålla schimären av en tv-show uppe för att det var kul. Jag hann inte in och rösta ut Basenanji i vända två av finalen men det löste sig ändå!
Från mitt regeldokument:
  1. Basenanji – Kulkastare, jag vill någon gång bygga ett trädäck till min familj.
  2. Sidd – Kulkastare, Jag har pga sjukdom opererat in en ny AI-hjärna i skallen inuti min egna mänskliga. Den har random anmält mig till programmet pga jag en kväll somnade framför TV precis när förra årets final skulle sändas.
  3. Vimes - Min dialekt är fejkad.
  4. Impetigo – Kulkastare, Programledaren är mitt ex. Jag var otrogen mot hen, det blev inget bra breakup. Nu är det tension in the air.
  5. RasmusL - Jag är oskuld!
  6. Fjodorsenuba - Jag är produktionsbolagets VDs systerbarn, nepotism eller pinsamt? (båda)
  7. Andersson - Jag stoppar alltid ned (minst) en socka i mina Speedos.
  8. Waterhouse - Jag är analfabet.

Som nämnts behövde kulkastarna anpassa sina hemligheter till att vara kopplade till deras roll på något sätt. Min tanke där var ju att någon skulle hoppa runt bland flera partners och sen snappa upp på vägen att det var något off med vissas hemligheter, att de inte riktigt reflekterade en kärlekskrank deltagare.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Tack alla och grattis @Waterhouse och @Vimes fint att se att brödrakärleken är stark!

Jag hade himla kul och tyckte att jag länge gick under radarn tack vare Impetigo, vars siandet gav mig stora skälvan initialt. Sedan insåg jag att Impetigo måste vara ulv och började verkligen kämpa för en ulvseger.

Fjodor är ju en hedersknyffel utanför spel så det var inte svårt att skicka värme över internet dit. Vimes ville jag pakta med, inte minst för att det hade varit kul om vi "boomers" vann mot uppnosiga Waterhouse! 😂

Tyckte att du gjorde ett jättebra jobb @Anthrox! Spännande mekanismer, jag gillade verkligen att spelet flyttade ut i separata "breakout rooms" och att man kunde fundera på vad som sades där i jämförelse med vad som skrevs i den öppna tråden. Hoppas att du fortsätter utveckla den delen!!

Hemligheterna förstod jag tyvärr dåligt, men jag skissade på att min rollfigur egentligen hade en familj (och älskling) i ett radhus i Upplands Väsby. Drömmen var att få bygga ett trädäck till grillandet på sommarkvällarna. Trodde att mitt svammel skulle bli genomlyst mer?!

Jag läste det här som ett spännande och väldigt öppet spel, när Anthrox klämde i med att "allt kan hända i Paradiset" så blev jag nojjig över att något skulle avslöjas som jag missat.

Sedan är jag fortfarande irriterad över min goof när det var beröringsskräck...så dumt. Irri, som mina barn säger.

Bra spel på det hela taget!

Vi ses i Mäster Ulv!
Vad var det där med ”bas” eller nåt egentligen som jag snappade upp?
 
Top